Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak hamulca!! ku przestrodze...
Autor Wiadomość
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2010, 18:36   brak hamulca!! ku przestrodze...

podczas hamowania straciłem całkowice hamulce, ostro hamowałem i nagle hamulcec wpadł w podłogę a spod maski poleciał dym. jako że musiałem dojechać do domu to po drodze jak się okazało ubyło mi płynu hamulcowego w zbiorniczku, ale wycieków nie zauważyłem ani w okolicy pompy ani przy przewodach które są zresztą nowe. Obstawiam pompę ponieważ serwo i pompa są fabryczne z 1.4 a hamulce mam zmienione z przodu 257 wentylowane, z tyłu bębny 180mm i chyba w końcu nie wytrzymała pompka. i teraz nasuwa się pytanie jakie z jakiego samochodu serwo i pompę aby lepiej się hamowało? domyślnie szukałbym w bravo/marea czy lepiej z alfy? i czy może być z układu dla 4 tarcz czy koniecznie tarcze/bębny?
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-09-2010, 18:55   

tak mi się nasuwa - t/t 2.0 8v lun 16v eventualnie fiat coupe
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2010, 19:01   

myślałem o czym z następnej generacji bo niepodoba mi się praca serwo w tipo, przynajmniej w moim tzn, 1.4 miękka a potem twardy
     assistance
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-09-2010, 19:17   

A grzebałeś coś ostatnio przy hamulcach?? Póki nie rozbierzesz pompy to nie będziesz wiedział czy ona ponosi winę. Ja miałem taką sytuację że cylinderek w bębnie mi minimalnie puszczał, nie zostawiał plam, ale po kropelce, po kropelce i płyn się wykończył, także tam też mógłbyś zajrzeć
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-09-2010, 19:42   

a przestroga jest jaka?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2010, 20:14   

zeszłej jesieni robiłem hamulce z przodu, tarcze, klocki i przewody oraz cylinderki z tyłu, a wiosną zapodałem nowe szczęki. a przestroga jest taka że jak ktoś zmieni tarcze na większe w t/t 1,4 1,6 powinien się liczyć z podobną awarią. aaa podejrzeam pompę ponieważ coś zakopciło na biało spod maski z lewej strony. a temperatura wody byłą w normie, i spadku mocy też niema
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-09-2010, 20:19   

brynol69 napisał/a:
a przestroga jest taka że jak ktoś zmieni tarcze na większe w t/t 1,4 1,6 powinien się liczyć z podobną awarią.

Wg. mnie to czysty zbieg okoliczności ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2010, 20:56   

takie było moje pierwsze skojarzenie, bo zarówno tłoczki z przodu są większe jak i cylinderki z tyłu, ale kłocić się nie będę bo się poprostu na tym nie znam :) no ale co z tą pompą? z jakiego auta szukać żeby najlpiej hamowało? i czy musi być z systemu 4tarczowego?
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-09-2010, 20:57   

brynol69, nie musi byc system czterotarczowy, ale fajnie by było jakby był ;)
Jesli niechcesz od T/T (a od 2,0 napewno by podeszło) to wez od BBM ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2010, 20:57   

i czy możę być pompa z abs, którego zresztą ja nie posiadam :?:
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-09-2010, 20:58   

brynol69 napisał/a:
i czy może być pompa z abs, którego zresztą ja nie posiadam :?:

No az tak to bym nie kombinował ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-09-2010, 05:31   

Raczej szukaj pompy bez ABS bo w TT zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego bez ABS jest umieszczony bezpośrednio na pompie, a w wersji z ABS ze względu na brak miejsca w tej okolicy jest umieszczony osobno i połączony dwoma przewodami z pompą. Poza tym zasada działania jest chyba taka sama, tylko mógłby być problem z montażem ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-09-2010, 20:44   

tak właśnie wczoraj rozkminiłem że po zbiorniczku mogę rozróżnić czy to wersja z ABS czy bez, a co samej pompy to według katalogu są inne, bez ABS mają 4 wyjścia z z ABS'em 2 a jak to wygląda w środku pewnie nikt nie wie.chciałbym natomiast wiedzieć jaka jest różnica w serwo z benzyniaka i diesla, w serwo benzyniaka jest zaślepka z lewej strony a w dieslu dochodzi tam wąż z pompy vacum tak? można to poprostu zaślepić czy trzeba serwo z benzyny? mówię o dieslu bo najwięcej jest do 1.9td marea a one mają dużą średnicę tłoczka, a w benzyniakach według katalogu bywało różnie. I czy jest sens zmieniać serwo bo zależy mi na miększej i głębszej pracy pedału hamulca.

** Dodano: 13-09-2010, 16:46 **
oprócz pompy pokonałem samoregulator w bębnach, linkę ręcznego przy lewym kole 5 przewodów, dwa poniewż zapiekły się, jeden puszczał już wcześniej a dwa nie wytrzymały ciśnienia. pompę wsadziłem z bravo (ma większy tłoczek niż w tipo chyba poza sedici z ABS), serwa nie udało się przeszczepić ponieważ trzpień mocujący do pedału jest tam krótszy i pedał był prawie w podłodze. Efekt? przerósł moje oczekiwania. Pod względem skuteczmości hamulców... malina:) jak ktoś ma trochę wolnego czasu i kilka złotych na pompę i nowy płyn to polecam taką podmiankę pompy:)
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load