|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
brak hamulca!! ku przestrodze... |
Autor |
Wiadomość |
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2010, 18:36 brak hamulca!! ku przestrodze...
|
|
|
podczas hamowania straciłem całkowice hamulce, ostro hamowałem i nagle hamulcec wpadł w podłogę a spod maski poleciał dym. jako że musiałem dojechać do domu to po drodze jak się okazało ubyło mi płynu hamulcowego w zbiorniczku, ale wycieków nie zauważyłem ani w okolicy pompy ani przy przewodach które są zresztą nowe. Obstawiam pompę ponieważ serwo i pompa są fabryczne z 1.4 a hamulce mam zmienione z przodu 257 wentylowane, z tyłu bębny 180mm i chyba w końcu nie wytrzymała pompka. i teraz nasuwa się pytanie jakie z jakiego samochodu serwo i pompę aby lepiej się hamowało? domyślnie szukałbym w bravo/marea czy lepiej z alfy? i czy może być z układu dla 4 tarcz czy koniecznie tarcze/bębny? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-09-2010, 18:55
|
|
|
tak mi się nasuwa - t/t 2.0 8v lun 16v eventualnie fiat coupe |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2010, 19:01
|
|
|
myślałem o czym z następnej generacji bo niepodoba mi się praca serwo w tipo, przynajmniej w moim tzn, 1.4 miękka a potem twardy |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-09-2010, 19:17
|
|
|
A grzebałeś coś ostatnio przy hamulcach?? Póki nie rozbierzesz pompy to nie będziesz wiedział czy ona ponosi winę. Ja miałem taką sytuację że cylinderek w bębnie mi minimalnie puszczał, nie zostawiał plam, ale po kropelce, po kropelce i płyn się wykończył, także tam też mógłbyś zajrzeć |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-09-2010, 19:42
|
|
|
a przestroga jest jaka? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2010, 20:14
|
|
|
zeszłej jesieni robiłem hamulce z przodu, tarcze, klocki i przewody oraz cylinderki z tyłu, a wiosną zapodałem nowe szczęki. a przestroga jest taka że jak ktoś zmieni tarcze na większe w t/t 1,4 1,6 powinien się liczyć z podobną awarią. aaa podejrzeam pompę ponieważ coś zakopciło na biało spod maski z lewej strony. a temperatura wody byłą w normie, i spadku mocy też niema |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-09-2010, 20:19
|
|
|
brynol69 napisał/a: | a przestroga jest taka że jak ktoś zmieni tarcze na większe w t/t 1,4 1,6 powinien się liczyć z podobną awarią. |
Wg. mnie to czysty zbieg okoliczności |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2010, 20:56
|
|
|
takie było moje pierwsze skojarzenie, bo zarówno tłoczki z przodu są większe jak i cylinderki z tyłu, ale kłocić się nie będę bo się poprostu na tym nie znam no ale co z tą pompą? z jakiego auta szukać żeby najlpiej hamowało? i czy musi być z systemu 4tarczowego? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-09-2010, 20:57
|
|
|
brynol69, nie musi byc system czterotarczowy, ale fajnie by było jakby był
Jesli niechcesz od T/T (a od 2,0 napewno by podeszło) to wez od BBM |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2010, 20:57
|
|
|
i czy możę być pompa z abs, którego zresztą ja nie posiadam |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-09-2010, 20:58
|
|
|
brynol69 napisał/a: | i czy może być pompa z abs, którego zresztą ja nie posiadam |
No az tak to bym nie kombinował |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-09-2010, 05:31
|
|
|
Raczej szukaj pompy bez ABS bo w TT zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego bez ABS jest umieszczony bezpośrednio na pompie, a w wersji z ABS ze względu na brak miejsca w tej okolicy jest umieszczony osobno i połączony dwoma przewodami z pompą. Poza tym zasada działania jest chyba taka sama, tylko mógłby być problem z montażem |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-09-2010, 20:44
|
|
|
tak właśnie wczoraj rozkminiłem że po zbiorniczku mogę rozróżnić czy to wersja z ABS czy bez, a co samej pompy to według katalogu są inne, bez ABS mają 4 wyjścia z z ABS'em 2 a jak to wygląda w środku pewnie nikt nie wie.chciałbym natomiast wiedzieć jaka jest różnica w serwo z benzyniaka i diesla, w serwo benzyniaka jest zaślepka z lewej strony a w dieslu dochodzi tam wąż z pompy vacum tak? można to poprostu zaślepić czy trzeba serwo z benzyny? mówię o dieslu bo najwięcej jest do 1.9td marea a one mają dużą średnicę tłoczka, a w benzyniakach według katalogu bywało różnie. I czy jest sens zmieniać serwo bo zależy mi na miększej i głębszej pracy pedału hamulca.
** Dodano: 13-09-2010, 16:46 **
oprócz pompy pokonałem samoregulator w bębnach, linkę ręcznego przy lewym kole 5 przewodów, dwa poniewż zapiekły się, jeden puszczał już wcześniej a dwa nie wytrzymały ciśnienia. pompę wsadziłem z bravo (ma większy tłoczek niż w tipo chyba poza sedici z ABS), serwa nie udało się przeszczepić ponieważ trzpień mocujący do pedału jest tam krótszy i pedał był prawie w podłodze. Efekt? przerósł moje oczekiwania. Pod względem skuteczmości hamulców... malina:) jak ktoś ma trochę wolnego czasu i kilka złotych na pompę i nowy płyn to polecam taką podmiankę pompy:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|