Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
mapa wtrysku po zmianie silnika z 2,0 8v na 1,6 8v DOHC
Autor Wiadomość
Monomach 



Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2010, 12:15   mapa wtrysku po zmianie silnika z 2,0 8v na 1,6 8v DOHC

Witam! W moim tipku kiedyś hulał silnik 2,0 (wersja GT), potem został zamieniony na 1,6. W związku z tym, że został wymieniony tylko silnik mam pytanie czy dane z komputera (mapa wtrysku) są aktualizowane automatycznie w związku ze zmianą silnika (silnik "meldując się" w komputerze zmienia pojemność i tym samym konfigurację wtrysku, czy trzeba to zrobić "ręcznie", czy najlepiej zmienić komputer. Problem w tym, że auto mi pali 17 litrów LPG na 100, co jest trochę za dużo jak na moc 90 km, przy dosyć spokojnej jeździe. Patrząc po rurze wydechowej to go zalewa, bo na benzynie to aż sadza idzie... a na gazie to czuć gaz z wydechu... Co robić? Wymieniłem sondę lambda, kable, świece, nic nie pomaga... Wychodzą najróżniejsze błędy:
- brak sygnału od sondy lambda
- za niskie napięcie na wtryskiwaczach
- sonda lambda -a za bogata mieszanka
- złe wskazanie czujnika powietrza dolotowego
Pomóżcie, bo pójdę z torbami przez to auto...
_________________
FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13)
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2010, 13:23   

Monomach napisał/a:
silnik "meldując się" w komputerze zmienia pojemność i tym samym konfigurację wtrysku,


tak nie robi bo są różne rodzaje komputerów.

pozostaje upewnić się czy aby na pewno nie masz kompa od silnika 1.6. po nr na nim napisanych z pomocą ePer`a dojdziesz do tego.
wydaje mi się że jakbyś miał silnik 1.6 a kompa od 2.0 to nie odpalił byś auta.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-06-2010, 17:14   

mapa wtrysków sama sie nie zmienia. dane w komputerze są zapisane na stałe i aby je zmienić trzeba od nowa ładować cały "zmodyfikowany" program . rzecz w tym że nowy program będzie cie kosztował więcej niż np. kupno komputera od 1.6.
może być też tak jak pisze konikks, że na kompie od 2.0 wogóle silnika nie odpalisz aczkolwiek jeśli to jest 1.6 DOHC MPI to silnik może i startuje na compie 2.0 ale na pewno nie będzie pracował prawidłowo .....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-06-2010, 17:49   

Leśniczy napisał/a:
że na kompie od 2.0 wogóle silnika nie odpalisz


odpalisz, mialem taki przypadek w temprze znajomego, podobna przekladka byla kiedys robiona....po podpieciu go do kompa wywalal mase niezrozumialych bledow niewiadomo skad.....wymiany czujnikow na nowe nic nie dawaly....

pozniej kurs na szrot, 100zl za kompa do silnika 1,6 i ponowne skany - zero bledow....

na podstawie moich doswiadczen i tego co galy widzialy - na 100% podmieniaj kompa, z tym ze do swojego kodu silnika bo nie jestem pewien, czy silniki OHC i DOHC mialy te same mapy - powodzenia
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2010, 07:10   

maniutek, a przypadkiem wiązka nie jest inna w 1.6 a w 2.0 :?: bez modzenia w wiązce komp podejdzie :?:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-06-2010, 10:49   

konikks, jeśli to 1.6 DOHC MPI to wszystko może pasować bo w gruncie rzeczy to ten sam silnik tylko o mniejszej pojemności ... przynajmniej tak mi się wydaję ale głowy nie dam sobie uciąć za to :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2010, 12:21   

Leśniczy napisał/a:
konikks, jeśli to 1.6 DOHC MPI to wszystko może pasować bo w gruncie rzeczy to ten sam silnik tylko o mniejszej pojemności ... przynajmniej tak mi się wydaję ale głowy nie dam sobie uciąć za to :P

Jedyny 1,6 DOHC MPI był montowany w niewielkiej ilości Lancii Delty I gt . ( były jeszcze w tylnonapędówkach : Fiacie 131 i 132 ) , wszystkie pozostałe były na gaźnikach , albo monowtrysku . Tak że próba znalezienia komputera do 1,6 mpi - to marzenie ściętej głowy ...
     assistance
 
Monomach 



Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-06-2010, 21:36   

Ale ja mam monowtrysk 149C2046
_________________
FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13)
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2010, 23:20   

konikks napisał/a:
maniutek, a przypadkiem wiązka nie jest inna w 1.6 a w 2.0 bez modzenia w wiązce komp podejdzie

wiesz co? pewnien nie jestem, aczkolwsiek na wlasne oczy to widzialem i dlatego Wam opisalem
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2010, 07:33   

Monomach napisał/a:
Ale ja mam monowtrysk 149C2046

Czyli silnik musiał zostać przełożony razem z osprzętem , a nie chodzi na osprzęcie 2,0 - więc nie ma co mówić o zmianie map .
Jeżeli mówisz , że pokazuje ci błędy - to skąd o nich wiesz : liczysz mrugnięcia kontrolki wtrysku , czy podpinałeś auto pod jakiś komputer ?
Najbezpieczniej byłoby zdiagnozować usterkę na komputerze , bo jeśli zmieniłeś sondę i to nie pomogło , to jeszcze masz do sprawdzenia : czujnik położenia przepustnicy zintegrowany z cut-off , czujnik podciśnienia w układzie dolotowym , czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym , czujnik położenia wału i prędkości obrotowej i ( nie wiem czy w tej wersji występował ) czujnik ciśnienia atmosferycznego . Przy okazji -pracę silnika zakłócać może również układ recyrkulacji spalin , a w gruncie rzeczy najbardziej podejrzanym elementem jest moduł sterujący ( zwany potocznie komputerem ) ...
     assistance
 
Monomach 



Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-06-2010, 17:02   

Diagnozę robię sam, po mrugnięciach lampki wtrysku. Wywala mi błędy tylko od sondy lambda i czujnika zimnego powietrza. Co ciekawe po ostatnich dłuższych jazdach spalanie spadło do 10,5 litra LPG na 100, a błędy jak były tak są.

** Dodano: 22-06-2010, 18:14 **
Dodam, że jednak przynajmniej część osprzętu jest od 2.0 - choćby półosie - gumy na przegubach pasują tylko od wersji 2,0.
_________________
FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13)
     assistance   Moneta
 
STIG 


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Nałęczów / Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-06-2010, 11:51   

jak dla mnie to tipek GT był na wielopunktowym wtrysku a Ty wsadziłes monowtrysk czyli nie ma prawa działać... na paliwie oczywiście :) Zrób tak ośmio zaworowe dohce maja podobne głowice w zasadzie rozstaw śrub kolektora ssącego jest taki sam (tak mi sie wydaje) jeśli sie nie myle to wsadzaj z powrotem kolektor ssący z Tipo GT i osprzęt z niego.
P.S
półosie to nie osprzęt osprzęt to to co jest dokręcone do silnika i z nim współpracuje kolektor ssacy alternator pompy aparaty zapłonowe etc. Takie dosyć łopatologiczne tłumaczenie...

Oczywiście jestem świerzak więc mogę sie mylić ;D
  
 
Monomach 



Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-06-2010, 21:57   

Tam był silnik 2.0 8v 109 km. Nie widzę powodów by zakładać cały osprzęt od 2,0 do silnika 1,6.
_________________
FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13)
     assistance   Moneta
 
STIG 


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Nałęczów / Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-06-2010, 22:27   

nie chodzi o cały osprzęt chodzi głównie o układ wtryskowy ;) bo reszta zapewne jest taka sama. jak ma bangać to ja bym zapodał kolektor wtryskowy z listwą regulatorem etc. tak jak było ze starym silnikiem 2.0 i masz z głowy modzenie czemu działą a czemu nie działa wtedy komuterowi będzie wszystko pasowac opory na wtryskiwaczach itd. nie będzie nawet świadom ze napędza 1,6 a nie 2.0 :D najwyżej może go trochę za bogato podlewać.
Ja jak swapowałem swoją crome kupiłem silnik golasa i zapodałem mu wszystko ze starego silnika... Uniknąłem kosztów wiązki czujników komputera i w zasadzie tygodnia pracy...
  
 
Monomach 



Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-06-2010, 10:36   

Widzisz, chodzi o to, że teraz go ZALEWA. Więc jeżeli wsadzę wtryski od 2.0 to będzie go zalewało bardziej,chyba że mam wtryski od 2,0 a powinienem mieć od 1,6
_________________
FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13)
     assistance   Moneta
 
STIG 


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Nałęczów / Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-06-2010, 15:03   

chyba że go zalewa bo TIPO GT to wtrysk wielopunktowy czyli 4 wtryskiwacze a Monowtrysk z 1.6 to jeden wtryskiwacz który zapewne leje cały czas bez opamiętania. Taka jest różnica no chyba że Tipo GT to też monowtrysk w co wątpię.
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-06-2010, 19:00   

STIG napisał/a:
chyba że go zalewa bo TIPO GT to wtrysk wielopunktowy czyli 4 wtryskiwacze a Monowtrysk z 1.6 to jeden wtryskiwacz który zapewne leje cały czas bez opamiętania. Taka jest różnica no chyba że Tipo GT to też monowtrysk w co wątpię.

Aleś się chłopie uwziął ! Przecież parę postów wyżej ( 9,06,10 ) Monomach napisał , że ma monowtrysk , czyli ORYGINALNY OSPRZĘT , na którym chodził silnik 1,6 DOHC w Tipo !
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-06-2010, 19:30   

STIG, poza tym TIPO GT nie musi oznaczać silnika 2,0. więc trochę opanuj emocje z używaniem tego oznaczenia
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-06-2010, 21:57   

ja się pytam co to jest to Tipo GT :?: :roll:

trochę więcej ścisłości by się przydało.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
STIG 


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 12
Skąd: Nałęczów / Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-06-2010, 01:59   

ciechu napisał/a:
STIG, poza tym TIPO GT nie musi oznaczać silnika 2,0. więc trochę opanuj emocje z używaniem tego oznaczenia

Pierwszy post:
"Witam! W moim tipku kiedyś hulał silnik 2,0 (wersja GT), potem został zamieniony na 1,6. W związku z tym, że został wymieniony tylko silnik"
schab napisał/a:
STIG napisał/a:
chyba że go zalewa bo TIPO GT to wtrysk wielopunktowy czyli 4 wtryskiwacze a Monowtrysk z 1.6 to jeden wtryskiwacz który zapewne leje cały czas bez opamiętania. Taka jest różnica no chyba że Tipo GT to też monowtrysk w co wątpię.

Aleś się chłopie uwziął ! Przecież parę postów wyżej ( 9,06,10 ) Monomach napisał , że ma monowtrysk , czyli ORYGINALNY OSPRZĘT , na którym chodził silnik 1,6 DOHC w Tipo !

Ta ale wiązkę i kompa ma od 2.0 przynajmniej tak wnioskuje z tego co pisze.

Panowie dla mnie GT oznaczało "Fiat Tipo 2.0 ie 8v GranTurismo"
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-06-2010, 07:03   

STIG napisał/a:
GranTurismo

= Wielka Wycieczka ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-06-2010, 07:31   

STIG napisał/a:
Panowie dla mnie GT oznaczało "Fiat Tipo 2.0 ie 8v GranTurismo"


a słyszałeś o dieselu GT?

ja już nie wiem o co chodzi w tym temacie. ciekawy jest ale tak zamieszany że czytać się nie da.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-06-2010, 08:56   

STIG napisał/a:
Panowie dla mnie GT oznaczało "Fiat Tipo 2.0 ie 8v GranTurismo"
z tym że GT występowało też w wersjach silnikowych 1.8 i 1.9TD. Więc to nie takie oczywiste :D

STIG napisał/a:
Ta ale wiązkę i kompa ma od 2.0 przynajmniej tak wnioskuje z tego co pisze.
tego do końca nie uściślił. Wątpię, żeby monowtrysk 1.6 ruszył sterowany kompem z 2.0. To by raczej nie jeździło.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Monomach 



Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-07-2010, 23:32   

Wywala mi błędy, które oznaczają - za bogata mieszanka sondy lambda, złe wskazanie czujnika dolotowego powietrza, brak sygnału sondy lambda.
Dym na benzynie, szczególnie po przegazowaniu idzie czarny, ale oleju silnikowego nie bierze. Spalanie godne co najmniej 2,5 litra V6 - i na benzynie i na gazie. Dodam, że silnik czysty, odpala czy ciepły, czy zimny ładnie.
_________________
FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13)
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-07-2010, 15:56   

wygląda na to że zdecydowanie uszkodzona sonda lambda, najlepiej zacząć od jej wymiany, spalanie powinno się nie co ustabilizować. odpala normalnie bo odczyty z sondy przy odpalaniu są nie ważne zresztą podobnie jak kiedy silnik ( układ wydechowy ) nie jest rozgrzany
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load