|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Cieply silnik i problem z odpalaniem....gaśnie ..Pomocy...?? |
Autor |
Wiadomość |
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2005, 21:45 Cieply silnik i problem z odpalaniem....gaśnie ..Pomocy...??
|
|
|
Cze...
Sprawa dotyczy Fiata Tipo 1,4 ie ....gdy auto jest zimne odpala bez problemu .....
Problem wystepuje gdy silnik jest cieply w graniach 55-60 'C ....wtedy silnik zapali na chwile zadławi sie i zgaśnie .... i nie chce juz zaplić.....trzeba długo czekac ,aż silnik sie wychlodzi to auto odpali....
Ostatnio silnik zgasł mi podczas jazdy po przejechaniu 30 km....i odpalil dopiero po ostygnieciu ( zmierzyłem wtedy odrazu rezystancje czujnika wału i było ok. 950 omów......teraz na zimno czujnik ma 760 omów....
Co może być tego przyczyną ...????....jedni mówią ,ze to 'czujnik położenia wału' ....a inni wykluczaja ,ze to nie ten czujnik ...wiec sam juz nie wiem ....???
Wie ktoś z was moze jaką oporność powinien mieć zimny czujnik wału....??
Moze mial ktos z was podobny problem w takim czy innym autku...?
Czekam na Wasze sugestje....
--------------------
Pozdr. Tom'ek 3miasto
-------------------------
Tipo 1,4 Smart Coupe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2005, 23:17
|
|
|
Przeszukaj forum juz bylo kilka tematow podobnych. Tam tez padly odp. co do opornosci czujnika.
Dobra metoda sprawdzenia czujnika jest wziecie zimnej wody w butelke. Gdy autko "padnie" na amen nalezy natychmiast otworzyc maske i polac ten czujnik zimna woda. Jesli autko nagle odzyje to masz juz po problem przed oczyma
Jesli jednak tak nie jest, raczej napewno beda to juz stare kable wysokiego napiecia od swiec + wymiana swiec na nowe, oraz rozdzielacz (kopulka z palcem).
Kable mozesz kupic np. Janmoru, palec i kopulke lepiej nabyc w ASO aczkolwiek inne produkty moga byc rowniez dobre. Ja mam z ASO.
Jesli to nie pomoze pewnie nalezy szukac przyczyny w cewce wysokiego napecia lub w komputer swiruje. Masz gaznik czy wtrysk?
Jesli gaznik to stawiam na kable WN + swiecie + kopulka rozdzielacza wraz z palcem.
[ Dodano: Pon 06 Cze, 05 10:46 ]
Acha mozesz odwiedzic sklep:
www.automotosklep.home.pl u nich kupowalem czujnik polozenia wału korbowego co prawda do UNO ale nie byl kosmicznie drogi i duzo nie zaplacilem za niego.
[ Dodano: Pon 06 Cze, 05 10:48 ]
I sprawdzilem 74zł + koszty wysylki, czujnik Magnetti Marelli do 1.4 i 1.6
http://www.automotosklep....00&sid=78a09696
Czyli w granicach do max 85zł sie zamkniesz. O ile to czujnik polozenia wału, sprawdz go.
A co do swiec to sa rozne opinie, mialem Bosha, Chempiony a teraz mam NGK. Raczej nie mialem co narzekac na ktorez z tych, chodza ok. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-06-2005, 16:23
|
|
|
Dzięki 'miszko' za informacje.....
Mam silnik 1,4 ie ....ale jeszcze musze dokładniej sprawdzić ,czy to ten czujnik wału szwankuje .....czy cos innego ?.....choć świece i kable raczej wykluczam ......
Moze też być za to odpowiedzialny komputer-digiplex....
Dzięki za adresik do netowego moto-sklepu
--------------------
Pozdr. Tom'ek 3miasto
-------------------------
Tipo 1,4 Smart Coupe |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2005, 19:38
|
|
|
Gdzieś opisywałem taką usterkę na forum. Czujnik powinien mieć 740 ohm. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-06-2005, 20:38
|
|
|
Cześć,
Może to głupie ale... może luz zaworów za mały (nie mam pojęcia jak mogło by się tak stać w T/T - w końcu tu są płytki regulacyjne i luz może się z czasem powiększać a nie zmniejszać) ? Wtedy silnik też nie chce odpalać po nagrzaniu.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-06-2005, 22:17
|
|
|
100tomx
Czujnik obrotów ma oporność w granicach 600÷1000. Zobacz na stronie: http://xoomer.virgilio.it...m#_Toc464408962
Objawy w Twoim silnku wskazują na czujnik temperatury wtryskiwaczy, który "podaje" fałszywe dane o temperaturze silnika. W moim silniku ma kolor niebieski i wtyczka rónież jest niebieska. W Twoim silniku powinien być wkręcony w głowicę w pobliżu termostatu.
Parametry rezystancji znajdziesz na powyższej stronie. Objawy uszkodzenia tego czujnika to zwiększona oporność co powoduje odczyt przez komputer nizszej temperatury niż ma w danej chwili silnik przez co wtryskiwacz jest otwierany na dłuższy czas i podaje zwiększoną dawkę paliwa. Jeżeli chcesz "odpalić" na gorącym silniku to należy bardzo długo kręcić rozrusznikiem. Wtedy po uruchomieniu obroty silnika będą z pewnością bardzo duże może nawet 2000. Czujnik ten po ostygnięciu może wskazywać , że jest dobry lecz przy dłuższym czasie pomiaru najlepiej na nagrzanym silniku "złapiesz" np. niekończoność lub nagły wzrost oporności. Podobno czujniki związane z pomiarem temperatury wytrzymują ok. 100 tyś. km. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|