Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1,6 CAT AGT Brak obrotów
Autor Wiadomość
Gregor1984 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2013, 20:26   Tipo 1,6 CAT AGT Brak obrotów

Witam, mam taki problem. Przeglądając forum na temat zapłonu, robiłem wszystko tak jak pisaliście.

Objawy mam takie, rano jak wsiadam do auta i odpalam to muszę dodać gazu, bo inaczej nie zapali, tak jakby brakowało ssania. Po zagrzaniu chodzi normalnie. Wymieniłem silnik krokowy inaczej regulator biegu jałowego, świece, kopułka, palec, kable wszystko jest sprawdzone i niektóre rzeczy wymienione na nowe.

W jakimś temacie piszecie o wartościach podczas pomiaru czujnika temperatury (wtyczka niebieska)ten co jest na kolektorze ssącym. Wiem że on też może powodować takie objawy jak mam. Dzisiaj go mierzyłem na ciepłym silniku, czekałem aż do włączenia wentylatora, schłodził się i dokonałem pomiaru.

Wyniki: 246 Ohm a jak odwrócę bieguny to mam 257 Ohm.

Co te wartości oznaczają? Czy czujnik jest do wymiany? Jeśli nie to co możecie poradzić?

Z góry dziękuję!!!
_________________
Fiat Tipo 1.6 AGT cat.i.e. 1991r.

Gregor
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-02-2013, 22:53   

co do tej rozbierznosci oporów to wydaje mi sie ze miałes słaby styk i dlatego wychodzi róznica, spróbuj reset sterownika zrobic, odłacz kleme na 30 minut, i sprawdz czy to cos da, jak odpali Ci normalnie to niech chodzi na wolnych obrotach do włązcenia wentylatora, nie pisze tu nigdzie, masz lpg???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Gregor1984 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-02-2013, 07:03   

LPG nie mam, dzisiaj zrobię to i dam znać
_________________
Fiat Tipo 1.6 AGT cat.i.e. 1991r.

Gregor
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2013, 08:16   

Gregor1984, rozne wyniki pomiarow po zamianie biegunow miernika swiadcza o zlym styku podczas pomiaru lub o slabej jakosci mierniku.Te najtansze najczesciej tak maja:)Ale rozbieznosci w tym wypadku i tak nie sa duze.

Sprawdz czy wogole silnik krokowy pracuje.Reka pod maska uchyl energicznie przepustnice i ja pusc.Jednoczesnie obserwuj czy trzpien silnika krokowego pracuje.Przy dodaniu gazu sie wydluza dosc szybko przy puszczenu cofa sie ale wolno podtrzymujac przepustnice tak by szybko nie wracala.Przy wlaczaniu zaplonu bez odpalania silnika tez widac wyrazny ruch silnika krokowego-uchyla przepustnice by przygotowac silnik do rozruchu.Popatrz czy tak sie u Ciebie dzieje :)

Z tym kasowaniem bledow przez odpiecie klemy to bym sie nie zgodzil.O ile bledy tymczasowe gina o tyle stale zapisane w pamieci sterownika zostaja.Przekonalem sie o tym nie raz gdy po odpieciu klem podlaczalem tester i byly bledy sprzed lat.Adaptacja silnika czyli rozgrzewanie na postoju az do wlaczenia wentylatora tez u mnie nigdy nic nie zmieniala.Odpalalem zimnego i odrazu odjezdzalem i tez wszystko bylo dobrze.Nie wiem czy taka adaptacja w tym silniku wogole jest mozliwa.Nie raz odpinalem,podlaczalem czujniki na cieplym i zimnym silniku a nawet w czasie jego pracy i po podpieciu ich wszystko zawsze wracalo do normy.Adaptacja nic nie zmieniala.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2013, 10:12   

byc moze ze w tych silnkach to nie działa tak jak w vw, w vw czytałem ze po resecie sterownik uczy sie na nowo sterowania silnikiem i ze musi miec do tego dobre warunki, myslałem ze w fiatach jest tak samo skoro wtryski są takie same a sterowniki róznia sie tylko kodami
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2013, 14:52   

palidzojnt221, niby wszyscy pisza ze po resecie kompa trzeba adaptowac na wolnych obrotach az do zagrzania silnika ale jak zauwazylem nic to nie daje.Czy resetuje na zimnym czy na goracym,czy adaptuje czy nie to silnik chodzi tak samo dobrze,rowno itp.Ale jeszcze sie kiedys raz skusze by sie przekonac po raz kolejny :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-02-2013, 16:21   

Gregor1984 napisał/a:
246 Ohm a jak odwrócę bieguny to mam 257 Ohm

Jeśli mierzyłeś w trakcie ochładzania to jak najbardziej możliwe w przypadku zmniejszenia się temperatury płynu o 1 st. C.
Z moich pomiarów nowego czujnika oporność 246 Ohm odpowiada temperaturze 79 st. C.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Gregor1984 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-02-2013, 20:26   

Sprawdzałem silniczek krokowy jest sprawny na 100%. Co dalej?

Mam jeszcze problem, nie wiem czy w tym dziale, jeśli nie to sorry. Jak zapalam silnik obojętnie czy jest ciepły czy zimny pali mi się lampka ładowania, a gdy dodam gazu to zaraz gaśnie, ale z komory silnikowej dochodzi dziwny piskliwy głos, zdaje mi się że z okolic alternatora. Niedawno dostałem za darmo sprawny akumulator z diesla który ma +-80Ah i go wymieniłem bo mój stary miał 35Ah i był za słaby. Co poradzicie mi na ten temat i z tym obrotami (ssaniem).

Z góry dziękuję.
_________________
Fiat Tipo 1.6 AGT cat.i.e. 1991r.

Gregor
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2013, 21:07   

co do altka to wymiana lub naciagniecie paska, ze kontrolka ładowania nie gasnie od razu to wiele samochodów tak ma, mi po wymianie regulatora tak sie zaczęło ale jak zgasnie to ladowanie jest i wszystko jest oki, tym bym sie nie przejmował
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load