|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1,6 CAT AGT Brak obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Gregor1984
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 20:26 Tipo 1,6 CAT AGT Brak obrotów
|
|
|
Witam, mam taki problem. Przeglądając forum na temat zapłonu, robiłem wszystko tak jak pisaliście.
Objawy mam takie, rano jak wsiadam do auta i odpalam to muszę dodać gazu, bo inaczej nie zapali, tak jakby brakowało ssania. Po zagrzaniu chodzi normalnie. Wymieniłem silnik krokowy inaczej regulator biegu jałowego, świece, kopułka, palec, kable wszystko jest sprawdzone i niektóre rzeczy wymienione na nowe.
W jakimś temacie piszecie o wartościach podczas pomiaru czujnika temperatury (wtyczka niebieska)ten co jest na kolektorze ssącym. Wiem że on też może powodować takie objawy jak mam. Dzisiaj go mierzyłem na ciepłym silniku, czekałem aż do włączenia wentylatora, schłodził się i dokonałem pomiaru.
Wyniki: 246 Ohm a jak odwrócę bieguny to mam 257 Ohm.
Co te wartości oznaczają? Czy czujnik jest do wymiany? Jeśli nie to co możecie poradzić?
Z góry dziękuję!!! |
_________________ Fiat Tipo 1.6 AGT cat.i.e. 1991r.
Gregor |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 22:53
|
|
|
co do tej rozbierznosci oporów to wydaje mi sie ze miałes słaby styk i dlatego wychodzi róznica, spróbuj reset sterownika zrobic, odłacz kleme na 30 minut, i sprawdz czy to cos da, jak odpali Ci normalnie to niech chodzi na wolnych obrotach do włązcenia wentylatora, nie pisze tu nigdzie, masz lpg??? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Gregor1984
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2013, 07:03
|
|
|
LPG nie mam, dzisiaj zrobię to i dam znać |
_________________ Fiat Tipo 1.6 AGT cat.i.e. 1991r.
Gregor |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2013, 08:16
|
|
|
Gregor1984, rozne wyniki pomiarow po zamianie biegunow miernika swiadcza o zlym styku podczas pomiaru lub o slabej jakosci mierniku.Te najtansze najczesciej tak maja:)Ale rozbieznosci w tym wypadku i tak nie sa duze.
Sprawdz czy wogole silnik krokowy pracuje.Reka pod maska uchyl energicznie przepustnice i ja pusc.Jednoczesnie obserwuj czy trzpien silnika krokowego pracuje.Przy dodaniu gazu sie wydluza dosc szybko przy puszczenu cofa sie ale wolno podtrzymujac przepustnice tak by szybko nie wracala.Przy wlaczaniu zaplonu bez odpalania silnika tez widac wyrazny ruch silnika krokowego-uchyla przepustnice by przygotowac silnik do rozruchu.Popatrz czy tak sie u Ciebie dzieje
Z tym kasowaniem bledow przez odpiecie klemy to bym sie nie zgodzil.O ile bledy tymczasowe gina o tyle stale zapisane w pamieci sterownika zostaja.Przekonalem sie o tym nie raz gdy po odpieciu klem podlaczalem tester i byly bledy sprzed lat.Adaptacja silnika czyli rozgrzewanie na postoju az do wlaczenia wentylatora tez u mnie nigdy nic nie zmieniala.Odpalalem zimnego i odrazu odjezdzalem i tez wszystko bylo dobrze.Nie wiem czy taka adaptacja w tym silniku wogole jest mozliwa.Nie raz odpinalem,podlaczalem czujniki na cieplym i zimnym silniku a nawet w czasie jego pracy i po podpieciu ich wszystko zawsze wracalo do normy.Adaptacja nic nie zmieniala. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-02-2013, 10:12
|
|
|
byc moze ze w tych silnkach to nie działa tak jak w vw, w vw czytałem ze po resecie sterownik uczy sie na nowo sterowania silnikiem i ze musi miec do tego dobre warunki, myslałem ze w fiatach jest tak samo skoro wtryski są takie same a sterowniki róznia sie tylko kodami |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2013, 14:52
|
|
|
palidzojnt221, niby wszyscy pisza ze po resecie kompa trzeba adaptowac na wolnych obrotach az do zagrzania silnika ale jak zauwazylem nic to nie daje.Czy resetuje na zimnym czy na goracym,czy adaptuje czy nie to silnik chodzi tak samo dobrze,rowno itp.Ale jeszcze sie kiedys raz skusze by sie przekonac po raz kolejny |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-02-2013, 16:21
|
|
|
Gregor1984 napisał/a: | 246 Ohm a jak odwrócę bieguny to mam 257 Ohm |
Jeśli mierzyłeś w trakcie ochładzania to jak najbardziej możliwe w przypadku zmniejszenia się temperatury płynu o 1 st. C.
Z moich pomiarów nowego czujnika oporność 246 Ohm odpowiada temperaturze 79 st. C. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Gregor1984
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: Tarnowskie Góry
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-02-2013, 20:26
|
|
|
Sprawdzałem silniczek krokowy jest sprawny na 100%. Co dalej?
Mam jeszcze problem, nie wiem czy w tym dziale, jeśli nie to sorry. Jak zapalam silnik obojętnie czy jest ciepły czy zimny pali mi się lampka ładowania, a gdy dodam gazu to zaraz gaśnie, ale z komory silnikowej dochodzi dziwny piskliwy głos, zdaje mi się że z okolic alternatora. Niedawno dostałem za darmo sprawny akumulator z diesla który ma +-80Ah i go wymieniłem bo mój stary miał 35Ah i był za słaby. Co poradzicie mi na ten temat i z tym obrotami (ssaniem).
Z góry dziękuję. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 AGT cat.i.e. 1991r.
Gregor |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2013, 21:07
|
|
|
co do altka to wymiana lub naciagniecie paska, ze kontrolka ładowania nie gasnie od razu to wiele samochodów tak ma, mi po wymianie regulatora tak sie zaczęło ale jak zgasnie to ladowanie jest i wszystko jest oki, tym bym sie nie przejmował |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|