Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworów
Autor Wiadomość
kleju


Dołączył: 15 Gru 2004
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2005, 08:14   regulacja zaworów

ile kosztuje regulacja zaworów w temprze 1.6s z gaznikiem?? Gdzie to zrobić czy lepiej u Fiata, czy u jakiegoś mechaniora. I w ogóle na czym to polega??
Kleju
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2005, 09:00   Re: regulacja zaworów

kleju napisał/a:
ile kosztuje regulacja zaworów w temprze 1.6s z gaznikiem?? Gdzie to zrobić czy lepiej u Fiata, czy u jakiegoś mechaniora. I w ogóle na czym to polega??
Kleju


Proponuje poszukac watku na starym forum - temat byl ostatnio szczegolowo omawiany.

"Regulacja luzu zaworowego


Plytki sa pomiedzy krzywkami walka rozrzadu, a popychaczami. Za ich pomoca reguluje sie wlasciwy luz zaworowy. Zeby sie do nich dostac, wystarczy odkrecic pokrywe zaworow. Bierze sie szczelinomierz i sprawdza czy luz miedzy plytka, a krzywka jest wlasciwy (czyli zgodny z instrukcja). Jezeli nie jest - wymienia sie plytke na inna odpowiednia pod wzgledem grubosci (sa stopniowane co 0,05 mm). Jezeli nigdy nie sprawdzano luzu (wg. instrukcji co 30 tys. km, przy LPG podobno czesciej) i byl niewlasciwy to mozna zepsuc zawor. Regulacje przeprowadza sie na zimnym silniku - stad operacja sie wydluza (trzeba poczekac az ostygnie). W zeszlym roku w Carmanie zaplacilem za to 80 zl. Na pewno mozna taniej"
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2005, 15:06   

Zgadz sie można taniej ,ja płaciłem w zeszłym roku 60 zł. :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2005, 21:12   

Niewiem ile kosztuja ale ja na twoim miejscu jechałbym do osoby która to robi i ma czym zrobić, a nie do jakiegoś kowala który płytki z podkładek dobierze.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-01-2005, 21:29   

Teść swego czasu pojechał do serwisu Fiata i na 4 cylindry sprzedali mu 5 podkładek!!
Potem chcąc oszczędzić zrobił to z kumplem - mechanikiem z zamiłowania. Chłopisko pómóc chciało, a ża wiedzę chęcią zastąpił to zawory wywalił i sie pasek w Uno zerwał...Dzięki Bogu że 900 jest bezkolizyjna to wymiana paska postawiła go na nogi.
Przestrzegam więc przed "Mechaniką pojazdową" u Zdzisia na podwórzu.
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-01-2005, 10:14   

a czy silnik 2.0 16V w tipo jest tez bezkolizyjny??? :?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 17-01-2005, 11:25   

Tylko silniczki z małym sprężaniem są bezkolizyjne. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że żaden silnik Tipo/Tempra nie jest bezkolizyjny.
Uno miało małe sprężanie i chyba 900 była bezkolizyjna.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-01-2005, 16:19   

mkaminski100 napisał/a:
Tylko silniczki z małym sprężaniem są bezkolizyjne. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że żaden silnik Tipo/Tempra nie jest bezkolizyjny.
Uno miało małe sprężanie i chyba 900 była bezkolizyjna.




Z tego co wiem to te co strasznie gniją mianowice ople mają bezkolizyjnie :lol: :lol: :lol: ale korozja odraża stanowczo mnie do opli!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-01-2005, 18:03   

ego napisał/a:
a czy silnik 2.0 16V w tipo jest tez bezkolizyjny??? :?


kolizyjny
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-02-2005, 15:34   

mkaminski100 napisał/a:
Teść swego czasu pojechał do serwisu Fiata i na 4 cylindry sprzedali mu 5 podkładek!!

No i dobrze, przecież w silniku jest 8 zaworów :D
     assistance
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2005, 17:59   Regulacja zaworów

Regulację powierz posiadającemu kasetę z płytkami. Jeżeli będzie trzeba wymienić to weźmie Twoją płytkę do kasety, a z niej odpowiednią wyjmie i założy do Twojego silnika. W ten sposób nie zapłacisz za płytki , a jedynie za regulację i ewentualnie za uszczelkę/i pod pokrywę/y zaworów. Sprawdź przy okazji czy należy wymienić pasek rozrządu i napinacz paska. Możesz przy okazji w ramach wynegocjowanej ceny usługi poprosić o pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
W każdym innym warsztacie usługa będzie wykonana w oparciu o ten warsztat w którym jest ta kaseta z płytkami czyli zawsze będzie drożej.
U mnie w Gliwicach są dwie takie kasety lecz żadna nie jest w Serwisie Fiata.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
RADZIO 



Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 21
Skąd: Olesno
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-02-2005, 19:02   

Moze to dziwne ale ja jeszcze nie regulowałem zaworow :roll: a zrobiłem ponad 50tyś i mój poprzednik tez nie. Tankuje i jezdze i jest ok :P
_________________
RADZIO Tempra 1,6 i.e 93r. 230tyś.przebiegu i zagazowana
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-02-2005, 22:25   Regulacja luzu zaworów

Sprawdź w serwisie jak często powinna być robiona regulacja luzu zaworów w Twoim silniku. Jeżeli na zaworach luzu nie będzie to silnik będzie coraz słabszy i w końcu spalisz zawory i utracisz szczelność kompresję w cylindrze. Zapytaj ile kosztuje taka naprawa. Często czytam jakby palił na trzech.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-02-2005, 22:59   

Z ciekawości pytam ile to masz przejechane ,że płytki trzeba wymieniać.
Jeżeli mało to chyba oleju ktoś z 50tyś nie wymieniał.
Jest jeszcze jedna możliwość przy wymianie uszczelki pod głowicą często
mieszane są cylinderki .Na zimnym silniku powinna być przerwa robocza 0,5mm ,po odkreceniu pokrywy warto sprawdzić przed demontażem przerwę między płytką a wałkiem.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load