regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
kleju
Dołączył: 15 Gru 2004 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2005, 08:14 regulacja zaworów
|
|
|
ile kosztuje regulacja zaworów w temprze 1.6s z gaznikiem?? Gdzie to zrobić czy lepiej u Fiata, czy u jakiegoś mechaniora. I w ogóle na czym to polega??
Kleju |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2005, 09:00 Re: regulacja zaworów
|
|
|
kleju napisał/a: | ile kosztuje regulacja zaworów w temprze 1.6s z gaznikiem?? Gdzie to zrobić czy lepiej u Fiata, czy u jakiegoś mechaniora. I w ogóle na czym to polega??
Kleju |
Proponuje poszukac watku na starym forum - temat byl ostatnio szczegolowo omawiany.
"Regulacja luzu zaworowego
Plytki sa pomiedzy krzywkami walka rozrzadu, a popychaczami. Za ich pomoca reguluje sie wlasciwy luz zaworowy. Zeby sie do nich dostac, wystarczy odkrecic pokrywe zaworow. Bierze sie szczelinomierz i sprawdza czy luz miedzy plytka, a krzywka jest wlasciwy (czyli zgodny z instrukcja). Jezeli nie jest - wymienia sie plytke na inna odpowiednia pod wzgledem grubosci (sa stopniowane co 0,05 mm). Jezeli nigdy nie sprawdzano luzu (wg. instrukcji co 30 tys. km, przy LPG podobno czesciej) i byl niewlasciwy to mozna zepsuc zawor. Regulacje przeprowadza sie na zimnym silniku - stad operacja sie wydluza (trzeba poczekac az ostygnie). W zeszlym roku w Carmanie zaplacilem za to 80 zl. Na pewno mozna taniej" |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2005, 15:06
|
|
|
Zgadz sie można taniej ,ja płaciłem w zeszłym roku 60 zł. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2005, 21:12
|
|
|
Niewiem ile kosztuja ale ja na twoim miejscu jechałbym do osoby która to robi i ma czym zrobić, a nie do jakiegoś kowala który płytki z podkładek dobierze. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 11-01-2005, 21:29
|
|
|
Teść swego czasu pojechał do serwisu Fiata i na 4 cylindry sprzedali mu 5 podkładek!!
Potem chcąc oszczędzić zrobił to z kumplem - mechanikiem z zamiłowania. Chłopisko pómóc chciało, a ża wiedzę chęcią zastąpił to zawory wywalił i sie pasek w Uno zerwał...Dzięki Bogu że 900 jest bezkolizyjna to wymiana paska postawiła go na nogi.
Przestrzegam więc przed "Mechaniką pojazdową" u Zdzisia na podwórzu. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2005, 10:14
|
|
|
a czy silnik 2.0 16V w tipo jest tez bezkolizyjny??? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-01-2005, 11:25
|
|
|
Tylko silniczki z małym sprężaniem są bezkolizyjne. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że żaden silnik Tipo/Tempra nie jest bezkolizyjny.
Uno miało małe sprężanie i chyba 900 była bezkolizyjna. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-01-2005, 16:19
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Tylko silniczki z małym sprężaniem są bezkolizyjne. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że żaden silnik Tipo/Tempra nie jest bezkolizyjny.
Uno miało małe sprężanie i chyba 900 była bezkolizyjna. |
Z tego co wiem to te co strasznie gniją mianowice ople mają bezkolizyjnie ale korozja odraża stanowczo mnie do opli!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2005, 18:03
|
|
|
ego napisał/a: | a czy silnik 2.0 16V w tipo jest tez bezkolizyjny??? |
kolizyjny |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-02-2005, 15:34
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Teść swego czasu pojechał do serwisu Fiata i na 4 cylindry sprzedali mu 5 podkładek!! |
No i dobrze, przecież w silniku jest 8 zaworów |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2005, 17:59 Regulacja zaworów
|
|
|
Regulację powierz posiadającemu kasetę z płytkami. Jeżeli będzie trzeba wymienić to weźmie Twoją płytkę do kasety, a z niej odpowiednią wyjmie i założy do Twojego silnika. W ten sposób nie zapłacisz za płytki , a jedynie za regulację i ewentualnie za uszczelkę/i pod pokrywę/y zaworów. Sprawdź przy okazji czy należy wymienić pasek rozrządu i napinacz paska. Możesz przy okazji w ramach wynegocjowanej ceny usługi poprosić o pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
W każdym innym warsztacie usługa będzie wykonana w oparciu o ten warsztat w którym jest ta kaseta z płytkami czyli zawsze będzie drożej.
U mnie w Gliwicach są dwie takie kasety lecz żadna nie jest w Serwisie Fiata. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
RADZIO
Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 21 Skąd: Olesno
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-02-2005, 19:02
|
|
|
Moze to dziwne ale ja jeszcze nie regulowałem zaworow a zrobiłem ponad 50tyś i mój poprzednik tez nie. Tankuje i jezdze i jest ok |
_________________ RADZIO Tempra 1,6 i.e 93r. 230tyś.przebiegu i zagazowana |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2005, 22:25 Regulacja luzu zaworów
|
|
|
Sprawdź w serwisie jak często powinna być robiona regulacja luzu zaworów w Twoim silniku. Jeżeli na zaworach luzu nie będzie to silnik będzie coraz słabszy i w końcu spalisz zawory i utracisz szczelność kompresję w cylindrze. Zapytaj ile kosztuje taka naprawa. Często czytam jakby palił na trzech. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-02-2005, 22:59
|
|
|
Z ciekawości pytam ile to masz przejechane ,że płytki trzeba wymieniać.
Jeżeli mało to chyba oleju ktoś z 50tyś nie wymieniał.
Jest jeszcze jedna możliwość przy wymianie uszczelki pod głowicą często
mieszane są cylinderki .Na zimnym silniku powinna być przerwa robocza 0,5mm ,po odkreceniu pokrywy warto sprawdzić przed demontażem przerwę między płytką a wałkiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|