Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż wspomagania kierownicy do Fiat Tipo 1.4 gaznik
Autor Wiadomość
goudziak_82 
witamy nowego


Wiek: 67
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-05-2010, 11:58   Montaż wspomagania kierownicy do Fiat Tipo 1.4 gaznik

Witam!

Zakupiłem nie dawno wspomaganie do Fiata Tipo 1.4 w gaźniku.Chciałbym je teraz zamontować.Mniej więcej wiem co i gdzie założyć ale chciałbym się dobrze upewnić.Wiec moja prośba brzmi:Czy mógłby ktoś wrzucić tutaj parę zdjęć żebym mógł zobaczyć co gdzie jest zamocowane.Z góry dzięki. :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-05-2010, 21:13   

Tak w gwoli ścisłości gaźnikowce nigdy nie miały wspomagania, choć generalnie można jeśli masz całość osprzętu z np. 1.4 i.e. przełożyć. Problem generalnie zaczyna się przy alternatorze gdyż trzeba tam upchać pompę od wspomagania, alternator powinien mieć podwójne koło pasowe o ile dobrze pamietam. To pierwsze schody, dalej czeka cie wiercenie dziur w głowicy i gwintowanie ich, następną dość poważną operacją jest wymiana maglownicy gdyż bez podniesienie auta i rozpięcia przodu nie obejdzie się... i teraz całkiem szczerze nie widzę tego by szesnastolatek najpewniej bez doświadczenia to zrobił nie obraź się.
Wypisz co masz od tego powinieneś zacząć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-05-2010, 22:35   

JAM_BELFEGOR, z tym wierceniem otworów to się troche rozpędziłeś, wspomaganie musi pasować, ale będziesz musiał zmienić koła pasowe 5pk i jak powidział kolega dostawić drugie do alternatora ale już na pasek wieloklinowy. jutro wrzucę fotki co i jak wygląda a instrukcji może Ci udzielić Kajlon i Maciek bo ostatnio wkładali wpomaganie tylko nie wiem czy do wtrysku czy gaźnikowca

** Dodano: 30-05-2010, 23:37 **
aaa i licz się z tym że pare koni zdechnie pod maską, albo raczej że będą ciągnęły wspomaganie
     assistance
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-05-2010, 22:43   

JAM_BELFEGOR, nie obraź się , ale koło pasowe przy altku jest jedno , na pasek wielorowkowy. Niektóre głowiczki już miały nagwintowane otwory. Jak chłopak ma jakieś pojęcie to to zrobi. Tylko musi mieć wszystkie części. goudziak_82, tu masz wszystko na ten temat http://forum.tempra.org/t...ania-vt9335.htm

** Dodano: 30-05-2010, 23:44 **
wspo. pakowaliśmy do gaźnika.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2010, 05:17   

Maciek napisał/a:
JAM_BELFEGOR, nie obraź się , ale koło pasowe przy altku jest jedno , na pasek wielorowkowy.
oto mi chodziło, że na pasek wieloklinowy a nie pojedynczy
brynol69 napisał/a:
Kajlon i Maciek bo ostatnio wkładali wpomaganie tylko nie wiem czy do wtrysku czy gaźnikowca
Kajlon ma 1.6 na gaźnik, u mnie nie ma takich otworów a mam 159A2.000 każdym bądź razie nie są wykończone tak by się dało cokolwiek wkręcić. Choć to nie problem gwintownik w łapę i kręcimy.
Maciek napisał/a:
Jak chłopak ma jakieś pojęcie to to zrobi.
sorry ale ja dalej togo nie widzę :lalala: nie mówię że się nie da, ale to wymaga raczej obycia w temacie "mocniejszego dłubania w aucie"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2010, 11:49   

JAM_BELFEGOR, ja w swoim tipku miałem otwory już nagwintowane.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-05-2010, 12:02   

Miałem fabryczne 1.6 gaźnik ze wspomaganiem. Więc zapewne głowice były do tego przygotowane. Tak swoją drogą, montaż wspomagania nie jest jakoś przesadnie trudny z wyjątkiem zabawy w wymianę przekładni.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-05-2010, 12:17   

ciechu, tempry były ale Tipo chyba nie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-05-2010, 12:31   

Luczu, nie twierdze, ze fabryczne Tipo na gaźniku wychodziło ze wspomą, ale to są te same silniki co w Temprze, te same głowice.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
goudziak_82 
witamy nowego


Wiek: 67
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-05-2010, 19:41   

[quote="JAM_BELFEGOR"]Tak w gwoli ścisłości gaźnikowce nigdy nie miały wspomagania, choć generalnie można jeśli masz całość osprzętu z np. 1.4 i.e. przełożyć. Problem generalnie zaczyna się przy alternatorze gdyż trzeba tam upchać pompę od wspomagania, alternator powinien mieć podwójne koło pasowe o ile dobrze pamietam. To pierwsze schody, dalej czeka cie wiercenie dziur w głowicy i gwintowanie ich, następną dość poważną operacją jest wymiana maglownicy gdyż bez podniesienie auta i rozpięcia przodu nie obejdzie się... i teraz całkiem szczerze nie widzę tego by szesnastolatek najpewniej bez doświadczenia to zrobił nie obraź się.
Wypisz co masz od tego powinieneś zacząć.[/quote

Po pierwsze tak dla wyjaśnienia to nie ja będę montował to wspomaganie tylko mój tata.Konto jest na mnie ponieważ tata nie za bardzo z obsługą komputera.Ale to tak na marginesie.Największy problem to mój tata ma z ta pompa wspomagania.Chciałby wiedzieć dokładnie do czego i gdzie ja przykręcić.Głownie to chodzi mu o zdjęcia wiec JAM_BELFEGOR, liczę na ciebie ze podeślesz fotki.
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2010, 12:24   

Musisz mieć 2 wsporniki, jeden przykręcany jest do głowiczki a drugi do pompy wody i właśnie do nich przykręcana jest pompa wspomagania.
Znajdę foto to podeśle. Pozdro
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-06-2010, 21:28   

goudziak_82 napisał/a:
Głownie to chodzi mu o zdjęcia wiec JAM_BELFEGOR, liczę na ciebie ze podeślesz fotki
Nie zrobię ci takich fotek bo nie mam wspomagania :lalala: ale filozofii nie ma tak jak Kajlon, pisze a Maciek, dał ci link w którym widać takie mocowanie.

** Dodano: 01-06-2010, 22:32 **
proszę http://forum.tempra.org/t...%E6+wspomaganie tu trochę fotek znajdziesz i opis
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load