|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Montaż wspomagania kierownicy do Fiat Tipo 1.4 gaznik |
Autor |
Wiadomość |
goudziak_82
witamy nowego
Wiek: 67 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-05-2010, 11:58 Montaż wspomagania kierownicy do Fiat Tipo 1.4 gaznik
|
|
|
Witam!
Zakupiłem nie dawno wspomaganie do Fiata Tipo 1.4 w gaźniku.Chciałbym je teraz zamontować.Mniej więcej wiem co i gdzie założyć ale chciałbym się dobrze upewnić.Wiec moja prośba brzmi:Czy mógłby ktoś wrzucić tutaj parę zdjęć żebym mógł zobaczyć co gdzie jest zamocowane.Z góry dzięki. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-05-2010, 21:13
|
|
|
Tak w gwoli ścisłości gaźnikowce nigdy nie miały wspomagania, choć generalnie można jeśli masz całość osprzętu z np. 1.4 i.e. przełożyć. Problem generalnie zaczyna się przy alternatorze gdyż trzeba tam upchać pompę od wspomagania, alternator powinien mieć podwójne koło pasowe o ile dobrze pamietam. To pierwsze schody, dalej czeka cie wiercenie dziur w głowicy i gwintowanie ich, następną dość poważną operacją jest wymiana maglownicy gdyż bez podniesienie auta i rozpięcia przodu nie obejdzie się... i teraz całkiem szczerze nie widzę tego by szesnastolatek najpewniej bez doświadczenia to zrobił nie obraź się.
Wypisz co masz od tego powinieneś zacząć. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2010, 22:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR, z tym wierceniem otworów to się troche rozpędziłeś, wspomaganie musi pasować, ale będziesz musiał zmienić koła pasowe 5pk i jak powidział kolega dostawić drugie do alternatora ale już na pasek wieloklinowy. jutro wrzucę fotki co i jak wygląda a instrukcji może Ci udzielić Kajlon i Maciek bo ostatnio wkładali wpomaganie tylko nie wiem czy do wtrysku czy gaźnikowca
** Dodano: 30-05-2010, 23:37 **
aaa i licz się z tym że pare koni zdechnie pod maską, albo raczej że będą ciągnęły wspomaganie |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2010, 22:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie obraź się , ale koło pasowe przy altku jest jedno , na pasek wielorowkowy. Niektóre głowiczki już miały nagwintowane otwory. Jak chłopak ma jakieś pojęcie to to zrobi. Tylko musi mieć wszystkie części. goudziak_82, tu masz wszystko na ten temat http://forum.tempra.org/t...ania-vt9335.htm
** Dodano: 30-05-2010, 23:44 **
wspo. pakowaliśmy do gaźnika. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 05:17
|
|
|
Maciek napisał/a: | JAM_BELFEGOR, nie obraź się , ale koło pasowe przy altku jest jedno , na pasek wielorowkowy. | oto mi chodziło, że na pasek wieloklinowy a nie pojedynczy brynol69 napisał/a: | Kajlon i Maciek bo ostatnio wkładali wpomaganie tylko nie wiem czy do wtrysku czy gaźnikowca | Kajlon ma 1.6 na gaźnik, u mnie nie ma takich otworów a mam 159A2.000 każdym bądź razie nie są wykończone tak by się dało cokolwiek wkręcić. Choć to nie problem gwintownik w łapę i kręcimy. Maciek napisał/a: | Jak chłopak ma jakieś pojęcie to to zrobi. | sorry ale ja dalej togo nie widzę nie mówię że się nie da, ale to wymaga raczej obycia w temacie "mocniejszego dłubania w aucie" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 11:49
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ja w swoim tipku miałem otwory już nagwintowane. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 12:02
|
|
|
Miałem fabryczne 1.6 gaźnik ze wspomaganiem. Więc zapewne głowice były do tego przygotowane. Tak swoją drogą, montaż wspomagania nie jest jakoś przesadnie trudny z wyjątkiem zabawy w wymianę przekładni. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-05-2010, 12:17
|
|
|
ciechu, tempry były ale Tipo chyba nie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 12:31
|
|
|
Luczu, nie twierdze, ze fabryczne Tipo na gaźniku wychodziło ze wspomą, ale to są te same silniki co w Temprze, te same głowice. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
goudziak_82
witamy nowego
Wiek: 67 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 19:41
|
|
|
[quote="JAM_BELFEGOR"]Tak w gwoli ścisłości gaźnikowce nigdy nie miały wspomagania, choć generalnie można jeśli masz całość osprzętu z np. 1.4 i.e. przełożyć. Problem generalnie zaczyna się przy alternatorze gdyż trzeba tam upchać pompę od wspomagania, alternator powinien mieć podwójne koło pasowe o ile dobrze pamietam. To pierwsze schody, dalej czeka cie wiercenie dziur w głowicy i gwintowanie ich, następną dość poważną operacją jest wymiana maglownicy gdyż bez podniesienie auta i rozpięcia przodu nie obejdzie się... i teraz całkiem szczerze nie widzę tego by szesnastolatek najpewniej bez doświadczenia to zrobił nie obraź się.
Wypisz co masz od tego powinieneś zacząć.[/quote
Po pierwsze tak dla wyjaśnienia to nie ja będę montował to wspomaganie tylko mój tata.Konto jest na mnie ponieważ tata nie za bardzo z obsługą komputera.Ale to tak na marginesie.Największy problem to mój tata ma z ta pompa wspomagania.Chciałby wiedzieć dokładnie do czego i gdzie ja przykręcić.Głownie to chodzi mu o zdjęcia wiec JAM_BELFEGOR, liczę na ciebie ze podeślesz fotki. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 12:24
|
|
|
Musisz mieć 2 wsporniki, jeden przykręcany jest do głowiczki a drugi do pompy wody i właśnie do nich przykręcana jest pompa wspomagania.
Znajdę foto to podeśle. Pozdro |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 21:28
|
|
|
goudziak_82 napisał/a: | Głownie to chodzi mu o zdjęcia wiec JAM_BELFEGOR, liczę na ciebie ze podeślesz fotki | Nie zrobię ci takich fotek bo nie mam wspomagania ale filozofii nie ma tak jak Kajlon, pisze a Maciek, dał ci link w którym widać takie mocowanie.
** Dodano: 01-06-2010, 22:32 **
proszę http://forum.tempra.org/t...%E6+wspomaganie tu trochę fotek znajdziesz i opis |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|