Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z alternatorem - schemat instalacji
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-12-2009, 13:41   Problemy z alternatorem - schemat instalacji

Witam, mam od dłuzszego czasu problem z alternatorem. Świeciła sie, czasami migała w rytm obrotów kontrolka ładowania (nie świeciła pełną barwą) ale do wczoraj ładowanie było. Dziś juz świeci pełną barwą (czasami mryga), jak jade bez świateł to napięcie na akku jest 15V a ze światłami 12,9V. Jutro wymienie regulatro ale szukam schematu bo musze wyjaśnić wszystkie wątpliwości. Znalazłem na forum plik:
PDF_Seriwsowka_Fiat_Tipo_i_Tempra_PL_WKL.rar

ale po podaniu hasla i tak występują błędy (w połowie rozpakowywania). Ma ktoś może sam schemat instalacji?
  
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2010, 09:48   

tutaj masz kilka notek o alternatorze z serwisówki i 4 schematy do różnych pojemności i wersji wyposarzenia. są w paczce bo schamaty nie mieściły mi się na ekranie i nie mogłem ich wyciąć :) aaa i są w dziwnym windosowym formacie xps bo dałem drukuj jako plik i tak to zapisał. mam nadzieje że nie będzie problemów z odczytaniem, jakby co to krzycz :)
http://www.tempra.org/uploads/altek.rar
     assistance
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2010, 15:55   

Mam też problem coś puka mi w aucie , jakiś przekaznik ,i nie wiem który ,lampka od ładowania raz świeci raz nie czasem mruga czasem sie żaży i prawdopodobnie ciś wriuje w ładowaniu .raz na trasie zagotował sie akumulator .
Pomóżcie od czego zacząć , BO JESTEM LEWY Z ELEKTRYKI
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-05-2010, 16:58   

szczotki i regulator napięcia tak na początek.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
skunksior 
witamy nowego



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2010, 21:13   

Ja też bym postawił na diody i regulator napięcia bo 15V to troszkę za dużo!!
  
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2010, 09:47   

Rozumiem przez regulator napięcia to uzdzenie co jest razem ze szczotkami w alternatorze .
Znalazłem cos takiego na alllegro za ok 30 zł .tylko nie wiem czy to takie ja mam silnik 1,4 bezyna 94 rocznik.
Gdybyś znalazł to na allegro to napisz mi nuimer aukcji .????
Jeszcze jedno jak podniose auto za prawy przód na ponosniku i wczołgam ie pod spód , czy jestem w stanie to wymienić bez wyjmowania alternatora ??????????????????????????

Nie mam kanału i nie mam dostępu
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-05-2010, 10:59   

Andy59, alternator i tak wyjmuje się wygodniej od góry, więc brak kanału nie przeszkadza w tym przypadku
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2010, 13:07   

Ale o ile to możliwe to ja bym odkręcił sam regulator napiecia i wymienił na nowy. tylko jaki możecie mi to pokazac na obrazku jaki mam kupić .
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-05-2010, 13:16   

chyba to będzie coś takiego: http://moto.allegro.pl/it...inquecento.html ale na wszelki poczekaj, niech się wypowie jeszcze ktoś, ja mogę się mylić.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2010, 14:30   

I taki bedzie pasował .????? bo o takim myślałem
A da sie go wymienić nie wyciągając z auta alternatora ??????
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2010, 09:29   

Andy59, Jeśli masz alternator Magneti Marelli, to ten regulator będzie pasował. Raczej nie wymienisz go bez wyciągania altka, jeśli nie masz kanału. Lepiej go wyciągnąć. Od góry - owszem, jeśli nie masz wspomagania. W przeciwnym razie trzeba go opuścić na sanki i wyciągnąć spodem. Ja próbowałem w dwóch autach ze wspomą wyciągać górą i nie ma po prostu takiej opcji. No i kup lepiej jakiejś lepszej firmy ten regulator, bo to jakiś 'no name' i nie wiadomo ile pochodzi. Ja jeżdżę już ponad rok na regulatorze od MM (około 30zł).
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2010, 12:56   

Ja podglądałem ten alternator i fkatycznie jak zdejme pasek od góry towyjne go górą ale to chya jest inny altrnator bo to co było na allegro nie pasuje .U mnie jest jeden gruby kabel z altrnatora i neden cienki . A ten z allegro madwa cienkie .
Jestem umówiony z elektrykiem na czwartek na 8 rano . Trudno niech robi .
Ale regulator mapiecia itak bym kupił nowy .
A są jakieś inne regulatory ??????????????????????
Z wmiana parownika nie miałem zadnych problemów i chodzi na gazie jak talala
Dzieki ciechu popatrz może jest inny do czwartku mam czas
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2010, 13:07   

Sądzę, że jednak masz alternator M&M. Na regulatorze są dwa wtyki, z czego jeden jest do połączenia z mostkiem prostowniczym, a drugi z owym cienkim przewodem wzbudzenia.

UWAGA!!! Przed przystąpieniem do wymontowania alternatora należy odłączyć akumulator, w przeciwnym razie można doprowadzić do zwarcia.

Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem Ci miejsca mocowania alternatora. [1] to miejsce regulacji napięcia paska wielorowkowego alternatora, który musisz poluzawać, a nawet odkręcić, jeśli będziesz ściągał alternator. [2] - w tym miejscu alternator jest mocowany do bloku silnika długą śrubą, do której także mocowana jest rolka napinająca pasek. Musisz ją wykręcić całkowicie, aby wyjąć alternator. Potrzebne są do tego dwa klucze 17mm, aby od drugiej strony chwycić śrubę żeby się wykręcała, a nie tylko obracała. Musisz też odkręcić gruby przewód plusowy [3] oraz wypiąć cienki przewód wzbudzenia [4]. Po ściągnięciu osłony plastikowej (mocowanej na trzy śruby) będziesz widział regulator napięcia, który jest przykręcony dwoma śrubami do alternatora. Wypinasz też przewód [5] który łączy regulator z mostkiem prostowniczym. Potem wymieniasz regulator i składasz wszystko w odwrotnej kolejności.



_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
  
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2010, 14:24   

Nie mam wspomagania (chciałbym ale niestety )
nie mam też obrotomierza , ale kupiłem deske z obrotomierzem a elektryk obiecał że mi przełoży.

ja mam chyba taki jak dobrze podejrzałem Alternator Jak wsadzić tu zdjęcie ???

** Dodano: 24-05-2010, 15:27 **
Wiesz mam problemy z kolanami nie bardzo mogę chodzić ( 1,06 idę o szpitala pełna wymiana stawu kolanowe ENDOPROTEZA) do tego czasu hciałbym mieć auto sprawne . I mam tylko tydzień.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2010, 14:30   

Andy59, na górze ekranu masz opcję "upload", następnie wybierz "przeglądaj" i wybierz zdjęcie z dysku. Zatwierdź i wyślij. Potem otrzymasz link do zdjęcia i pisząc kolejnego posta wklej owy link po wybraniu komendy IMG w edytorze postu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2010, 14:32   

Ok to to bardzo dziekuje zapomoc i regulator jest taki jak na allegro
jutro kupie orginalny MAREDI i w czwartek do elektryka .
No chyba ze sam go wymienie i może obejdzie sie bez elektryka
Jak myslisz ??????????????

** Dodano: 24-05-2010, 15:36 **
ciechu Jestem zobowiązany jutro działam ,dziś już nie mam siły
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2010, 14:44   

Andy59, jeżeli zdrowie Ci na to pozwala, to dasz radę sam sobie z tym poradzić. Trochę trzeba się pogimnastykować przy wyciąganiu alternatora. Ewentualnie polecam Ci chłopaków z Łodzi. Uderz może z zapytaniem o pomoc W TYM TEMACIE , poznasz przy okazji klubowiczów, a i przy browarku lepiej się będzie robić, niż oddawać auto elektrykowi, który za godzinę roboty skasuje 50zł czy więcej...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2010, 15:23   

ciechu Dzieki za pomocną dłoń , już wiem gdziekupić Maredi ok 40 zł w łodzi i mój syn objecał mi pomóc . Wymieniamy jeżli pomoże to elektry sie obejdzie . muszę sie narazie ztym sprawić .
po operacji ok 19 czerwca jade po mojego drugiego syna 70 km za czestochowe a potem z checia poznam wszystkich kolegów . Z mechaniki mogę pomóc z wielką chęcią ostatni zabieg w lutym wymiana linek ręcznego , bembnów tłoczków i szczek chamulcowych . Bezproblemowo

** Dodano: 26-05-2010, 07:20 **
ciechu wczoraj wyjołem od góry alternator rozebrałem i wyczysciłem . Regulator napiecia okazał sie polski od poloneza alternator Maredi wszystko wporządku . A najprawdopodobniej to przyczyną moich kłopotów był ten cienki kabelek który podczas demontarzu alternatora został mi w reku i trzymał sie na jednym włosku .
Po ponownym uruchomieniu wszystko dobrze . kontrolki wporządku przekaznik nie klapie
Dzisiaj jade na próby . i sie okaże czy zaoszczedziłem na eletryku.
A tak wogule do co robi ten cienki kabelek od alternatora ??

Z moimi kolanami było trochę trudno go włożyć ale dałem sam radę
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load