Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zaworek podciśnienia
Autor Wiadomość
Piteroski 
witamy nowego


Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-10-2014, 16:44   zaworek podciśnienia

Witam,

od nie dawna jestem posiadaczem Fiata Tipo 1,6 i.e 90KM 1990r z dwoma wałkami rozrządu.
Próbuje ogarnąć ten samochodzik. Aktualnie zatrzymałem się na zaworku podciśnienia.
Poniżej zdjęcie miejsca gdzie był zamontowany zaworek z forda.




czy ktoś wie co dokładnie powinno być zamontowane w tym miejscu ??
zaworek miał podłączone trzy przewody. Dwa dochodzą do gaźnika/wtrysku, trzeci dochodzi do zbiorniczka zamontowanego blisko zderzaka. Obok tego zaworka jest jeszcze kostka z dwoma przewodami. Może ktoś poratuje takim zaworkiem.


Mam jeszcze jeden problem. Koło zbiorniczka od wspomagania jest również mały zaworek.
Jeden z króćców mam nie podłączony. Czy ktoś wie z czym powinien być połączony ??




Dziękuję za pomoc.
_________________
próbuje przywrócić go do świetności
     assistance
 
seba.flor 


Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-10-2014, 18:00   

ale brudnoooo mi się zdaje że ten cud fordowski to zaworek oparów paliwa i miał co którym tipku to działa
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2014, 18:59   

To są resztki układu recyrkulacji spalin. Ten "zbiorniczek zamontowany koło zderzaka" powinien mieć dziurawe, perforowane dno i powinien znajdować się możliwie blisko rury zasysającej powietrze do filtra. Gruba rura schodząca w dół od zaworu podciśnieniowego ( ostatnie zdjęcie ) - powinna być podłączona do spiralnie zwiniętej rurki wspawanej w dwururkę wydechu. Z kolei cienki wężyk wychodzący ze środka tegoż zaworu podciśnieniowego powinien wchodzić do elektrozaworka, który jest obok, a ciąg dalszy wężyka wpięty w kolektor ssący.
Działało to w ten sposób, że elektrozaworek dostawał napięcie z czujnika temperatury wkręconego w głowicę w pobliżu termostatu . Czujnik ten był zwarty w niskich temperaturach , po wzroście temperatury się rozwierał . Podane napięcie otwierało elektrozawór, ten podawał podciśnienie na membranę zaworu podciśnieniowego i ten też się otwierał. Spaliny z niespalonymi resztkami paliwa były podawane do wlotu powietrza, zasysane i powtórnie spalane. Z reguły pierwszym elementem , który się łamał - była spiralna rurka wychodząca z dwururki wydechu . Po kilku próbach jej reanimacji - użytkownik ją odłączał i zapominał o wszystkim.
Natomiast jeżeli u ciebie ktoś podłączył drugi koniec rury do obudowy filtra , to gdzie w takim razie jest odma, która tam właśnie powinna być ? Wydaje mi się, że element wiszący koło zbiorniczka wspomagania powinien być właśnie obok dolotu do filtra, a najprawdopodobniej ta puszka koło zderzaka to filtr węglowy par paliwa. Ktoś dokładnie pomieszał dwa różne układy !
Z kolei drugi elektrozawór widoczny na zdjęciu 2 i zawór podciśnieniowy ze zdjęcia 3 to resztki układu odsysania par paliwa .
Zarówno bez jednego , jak drugiego układu - auto będzie działać normalnie , więc się nie przejmuj !
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Piteroski 
witamy nowego


Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2014, 14:38   

Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź. :)
_________________
próbuje przywrócić go do świetności
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load