|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zaworek podciśnienia |
Autor |
Wiadomość |
Piteroski
witamy nowego
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2014, 16:44 zaworek podciśnienia
|
|
|
Witam,
od nie dawna jestem posiadaczem Fiata Tipo 1,6 i.e 90KM 1990r z dwoma wałkami rozrządu.
Próbuje ogarnąć ten samochodzik. Aktualnie zatrzymałem się na zaworku podciśnienia.
Poniżej zdjęcie miejsca gdzie był zamontowany zaworek z forda.
czy ktoś wie co dokładnie powinno być zamontowane w tym miejscu ??
zaworek miał podłączone trzy przewody. Dwa dochodzą do gaźnika/wtrysku, trzeci dochodzi do zbiorniczka zamontowanego blisko zderzaka. Obok tego zaworka jest jeszcze kostka z dwoma przewodami. Może ktoś poratuje takim zaworkiem.
Mam jeszcze jeden problem. Koło zbiorniczka od wspomagania jest również mały zaworek.
Jeden z króćców mam nie podłączony. Czy ktoś wie z czym powinien być połączony ??
Dziękuję za pomoc. |
_________________ próbuje przywrócić go do świetności |
|
|
|
|
seba.flor
Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2014, 18:00
|
|
|
ale brudnoooo mi się zdaje że ten cud fordowski to zaworek oparów paliwa i miał co którym tipku to działa |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2014, 18:59
|
|
|
To są resztki układu recyrkulacji spalin. Ten "zbiorniczek zamontowany koło zderzaka" powinien mieć dziurawe, perforowane dno i powinien znajdować się możliwie blisko rury zasysającej powietrze do filtra. Gruba rura schodząca w dół od zaworu podciśnieniowego ( ostatnie zdjęcie ) - powinna być podłączona do spiralnie zwiniętej rurki wspawanej w dwururkę wydechu. Z kolei cienki wężyk wychodzący ze środka tegoż zaworu podciśnieniowego powinien wchodzić do elektrozaworka, który jest obok, a ciąg dalszy wężyka wpięty w kolektor ssący.
Działało to w ten sposób, że elektrozaworek dostawał napięcie z czujnika temperatury wkręconego w głowicę w pobliżu termostatu . Czujnik ten był zwarty w niskich temperaturach , po wzroście temperatury się rozwierał . Podane napięcie otwierało elektrozawór, ten podawał podciśnienie na membranę zaworu podciśnieniowego i ten też się otwierał. Spaliny z niespalonymi resztkami paliwa były podawane do wlotu powietrza, zasysane i powtórnie spalane. Z reguły pierwszym elementem , który się łamał - była spiralna rurka wychodząca z dwururki wydechu . Po kilku próbach jej reanimacji - użytkownik ją odłączał i zapominał o wszystkim.
Natomiast jeżeli u ciebie ktoś podłączył drugi koniec rury do obudowy filtra , to gdzie w takim razie jest odma, która tam właśnie powinna być ? Wydaje mi się, że element wiszący koło zbiorniczka wspomagania powinien być właśnie obok dolotu do filtra, a najprawdopodobniej ta puszka koło zderzaka to filtr węglowy par paliwa. Ktoś dokładnie pomieszał dwa różne układy !
Z kolei drugi elektrozawór widoczny na zdjęciu 2 i zawór podciśnieniowy ze zdjęcia 3 to resztki układu odsysania par paliwa .
Zarówno bez jednego , jak drugiego układu - auto będzie działać normalnie , więc się nie przejmuj ! |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Piteroski
witamy nowego
Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-12-2014, 14:38
|
|
|
Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź. |
_________________ próbuje przywrócić go do świetności |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|