|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zasilanko do CB - skąd wziąć? |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_Ostrow
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 57 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-11-2006, 13:30 Zasilanko do CB - skąd wziąć?
|
|
|
Jak w temacie, postanowiłem zamontować sobie CB radio i na początek zastanawia mnie gdzie znajdę 2 kabelki z 12V, żeby zasilić radyjko Podłączyłem się pod gniazdo zapalniczki ale są straszne zakłócenia (po odpaleniu silnika, po włączeniu wycieraczek, po włączeniu nawiewu), a gdzieś czytałem, że jak podłączę się do aku to one powinny zaniknąć?
Jak juz to przy okazji - jak wyprowadzić najlepiej kabelek od anteny na zewnątrz? (planuje montaż magnesówki więc może być dach, albo jakieś inne miejsce, które polacacie?)
Z góry dzięki za odp. |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2006, 13:50
|
|
|
Ja mam CB podłączone bezpośrednio do zapalniczki (od środka) i działa super.
Wszystko zależy od czułości radyjka i anteny. Wcześniej miałem Midlanda 18-244 i słyszałem na nim - wycieraczki i otwieranie szyb, teraz mam Lemm'a 1200 i zero zakłuceń.
Jeśli myśliszy o podłączeniu bezpośrednio do akumulatora to pamiętaj aby Obowiązkowo zastosować jakiś bezpiecznik!! Podłączenie bezpośrednie może zmniejszy zakłucenia, ale nie sądzę aby je całkowicie wyelminowało.
Jeśli zakłucenia są tylko od nawiewu i wycieraczek to nie jest jeszcze tak źle, w niektórych autach mocno zakłuca układ zapłonowy - wtedy jest gorzej.
Co do wyprowadzenia kabla anteny, ja mam u siebie przy klapie bagażnika w rogu (na stałe). Kablel wyprowadziłem normalnie po uszczelce u góry. Uszczelka jest miękka więc kabelek się nie niszczy.
73!
** Dodano: 11-11-2006, 12:53 **
Aha, co do miejsca dla samej anteny, to tylko i wyłącznie dach.
Najlepiej na środek dachu |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2006, 18:30
|
|
|
zakłócenia po masie, a także te, którymi 'sieje' alternator (czyli im szybciej się kręci tym wyższa częstotliwość 'pisku' nakładającego się) to niestety coś co się zdarza, zwł przy zestawach audio, swego czasu CDROMach w aucie i domowych wzmakch w aucie podłączanych, czy tworzących się pętlach masy... co do CB - dobrej jakości powinno mieć na wejściu zasilania filtry tłumiące, jeśli nie ma to musiałbyś po sklepach poszukać sobie jakiegoś filterka (kilka kondensatorów i kilka cewek, tyle) który wpinasz między zasilanie CB a np gniazdko zapalniczki; będzie OK; filterek musi wytrzymać oczywiście pobór jaki ma CB; dobrej jakości C jak i dobrej jakości radia samochodowe (a dziś nawet najzwyklejsze radia samoch. z mp3) mają podobne filtry albo na kablu zasilającym alb wbudowane, właśńie by nie było tego piszczącego przydźwięku (jest on głównie od wszelkich silniczków) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2006, 05:43
|
|
|
radził bym (a jestem elektrykem) podłączyć do (+)głównej żyły która dochodzio do tablicy bezpieczników. dobrą mase. Na (+) oczywiście bezpiecznik a za nim Filtr przeciw zakłuceniowy żeby alternator nam nie przeszkadzał
Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
Pawel_Ostrow
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 57 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-11-2006, 09:55
|
|
|
O matko, po prawdzie powiem, że odkurzyłem swoją starą przypadkiem zdobytą onwę i zachciało mi się podłączyć ją do autka, gdyby wszystko chodziło tak jak powinno to załatwiłbym gdzieś tylko homologacje... Niestety te zakłócenia są tak dokuczliwe, że trzeba pewnie i tak w to zainwestować więc po prostu uzbieram pieniążki (co nie będzie łatwe:P) i kupię jakieś radio, nowe, działające.:) Zacznę zakup kompletu od anteny bo ta co mam to czysta prowizorka i czasem może się okazać, że to ona jest tak czuła, że wszystko zbiera, dodam że jak nie ma do radia podłączonej anteny to oczywiście radio szumi, ale na głosność tego szumu NIE MA wpływu żaden z silniczków jak w przypadku gdy antena jest podłączona... Ale radio i tak prędzej czy później kupie nowe bo to ma wszelakie odchyły jak np. gdy się przyłoży mikrofon do ust to piszczy, gdy się dotknie jego obudowe to szum się zmienia itd itd... na koniec sprzedam jako uszkodzone, może komuś się przyda (jakby co to to jest taka zwykła onwa, z szybką 9/19, wyjściem PA...) Pozdrawiam radiowców. Dołączę do Was na pewno...:D |
|
|
|
|
marcin84
Wiek: 40 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 21 Skąd: Tarnów-okolice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2007, 09:17
|
|
|
Nigdy nie podłączaj radia gdy nie masz wpiętej anteny bo możesz je uszkodzić!! Ja też mam Onwe MK-1, radyjko starej daty ale jeszcze hula i to dosyć dobrze. |
|
|
|
|
BENIAMIN
witamy nowego
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 8 Skąd: ateny
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-11-2007, 19:27
|
|
|
Od wlaczenia radia bez wpietej anteny nic sie nie moze stac oczywiscie gdy nie masz wcisnientej nosni.
jezeli wlaczymy radyjko to moc\ nie wychodzi to co sie moze zepsuc??? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 08:49
|
|
|
Nic sie nie stanie nadajnikowi do momentu kiedy nie właczymy nadawania bez anteny. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 22:59
|
|
|
Taka właśnie gruba ONWA MKI to było moje pierwsze cb w tipku i muszę powiedzieć, że działała świetnie podłączona pod zapalniczkę. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|