Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
serwis instalacji
Autor Wiadomość
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2005, 19:14   serwis instalacji

Witam to moje pierwsze autko z LPG i mam takie pytnaie czy to cos trzeba serwisowac jesli tak to kiedy ? na co zwrocic uwage i ile taka zabawa kosztuje...

Zadaje to pytnaie bo ostatnio tka jakby mi spalanie skoczylo troche w gore ale jezdze po miescie ostatnio tylko krotkie trasy autko czesto niedogrzane i moze dlatego :/

pzdr
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-10-2005, 19:29   

Nie będę pisał o wzroście spalania bo to jakby inny temat.

A instalacje niby trzeba przeglądać co 15 tyś km (ja mam tak w ksiazeczce)
Przegląd to wymiana filtru gazu, przegląd wzrokowy (sprawdzenie szczelnosci pianką) no i regulacja z laptoka (polegająca na wskazaniach z samochodowej sondy) lub z analizatora spalin.
Koszt całkowity to 30zł

A przyznam że zrobiłem przez dwa lata z 50tyś km i ani razu nie byłem na regulacji a filterek ostatnio po 50tyś wymieniłem sam.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2005, 19:38   

Do tego dodam, że od czasu do czasu należy spuścić syf z reduktora a po dużym przebiegu jak sie pojawią kłopoty to wymiana membran.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-10-2005, 20:16   

O tak tak.
Zapomniałem o tej bardzo ważnej czynności.
Robiłem to dwa razy zawsze przd zimą (teraz tydzień temu)
Śrubka z tworzywa na dole reduktora. Wylatuje troszke oleju.
Racja, to trzeba robić.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2005, 20:58   

Gdzie dokladnie sie to robi.
Prosze o instruktaz bo jeszcze w zyciu tego nie czynilem, a instalke mam 2,5 roku :(


P.S Olejcie ta strzalke bo komus cos pokazywalem :D
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2005, 22:15   

Na zgaszonym, ale gorącym silnku odkręcasz czarną plastikową śrubę z dołu reduktora i czekasz aż zleci oleista ciecz potem zakręcasz śrubkę i po zabawie.

_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2005, 23:53   

Romano czy moglbys mi zaznaczyc na tej mojej fotce, bo to moj silnik, gdzie mniej wiecej to bedzie [-o< [-o<
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2005, 07:18   

Srubka będzie od dołu tak pod kątem z drugiej strony reduktora.
Na moim zdjęciu jest ona z dołu trochę obcięta
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-10-2005, 08:06   

Dokładnie. Ja mam wtrysk i instalke z kompem. Reduktor inny, miejsce montażu inne ale śrubka jest zawsze na dole reduktora (właśnie po to coby olej mógł wypłynąć)

Polecam wszystkim robić to przed zimą bo wtedy olej (czy tam ta syfiasta ciecz) nie będzie przymarzać w nocy i rano unieruchamiać część mębrany a jak gazujesz i membrana sierusza to w tym miejscu gdzie jatrzyma ten zamarzniety olej może sie przerywać powoli

A robota na 3 minuty. I tak jak mówi romano.
Silnik zgaszony ale gorący (zanim ten olej tam sie schłodzi i zgęstnieje bo nie chce wtedy wyciekać)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-10-2005, 12:52   

Wywyalilem ten syf oleista ciecz troche tego wylecialo zobaczymy czy to ma jakeis znaczenie :-)
Hmm zastanawiam sie nad regulacja i sprawdzneiem tej instalki u jakiegos gazownika :/ tylko musze znalezc jakiegos pewnego zeby mi kitu nie nawciskal :/
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load