|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
serwis instalacji |
Autor |
Wiadomość |
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:14 serwis instalacji
|
|
|
Witam to moje pierwsze autko z LPG i mam takie pytnaie czy to cos trzeba serwisowac jesli tak to kiedy ? na co zwrocic uwage i ile taka zabawa kosztuje...
Zadaje to pytnaie bo ostatnio tka jakby mi spalanie skoczylo troche w gore ale jezdze po miescie ostatnio tylko krotkie trasy autko czesto niedogrzane i moze dlatego :/
pzdr |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:29
|
|
|
Nie będę pisał o wzroście spalania bo to jakby inny temat.
A instalacje niby trzeba przeglądać co 15 tyś km (ja mam tak w ksiazeczce)
Przegląd to wymiana filtru gazu, przegląd wzrokowy (sprawdzenie szczelnosci pianką) no i regulacja z laptoka (polegająca na wskazaniach z samochodowej sondy) lub z analizatora spalin.
Koszt całkowity to 30zł
A przyznam że zrobiłem przez dwa lata z 50tyś km i ani razu nie byłem na regulacji a filterek ostatnio po 50tyś wymieniłem sam. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 19:38
|
|
|
Do tego dodam, że od czasu do czasu należy spuścić syf z reduktora a po dużym przebiegu jak sie pojawią kłopoty to wymiana membran. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 20:16
|
|
|
O tak tak.
Zapomniałem o tej bardzo ważnej czynności.
Robiłem to dwa razy zawsze przd zimą (teraz tydzień temu)
Śrubka z tworzywa na dole reduktora. Wylatuje troszke oleju.
Racja, to trzeba robić. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2005, 20:58
|
|
|
Gdzie dokladnie sie to robi.
Prosze o instruktaz bo jeszcze w zyciu tego nie czynilem, a instalke mam 2,5 roku
P.S Olejcie ta strzalke bo komus cos pokazywalem |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2005, 22:15
|
|
|
Na zgaszonym, ale gorącym silnku odkręcasz czarną plastikową śrubę z dołu reduktora i czekasz aż zleci oleista ciecz potem zakręcasz śrubkę i po zabawie.
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-10-2005, 23:53
|
|
|
Romano czy moglbys mi zaznaczyc na tej mojej fotce, bo to moj silnik, gdzie mniej wiecej to bedzie |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 07:18
|
|
|
Srubka będzie od dołu tak pod kątem z drugiej strony reduktora.
Na moim zdjęciu jest ona z dołu trochę obcięta |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 08:06
|
|
|
Dokładnie. Ja mam wtrysk i instalke z kompem. Reduktor inny, miejsce montażu inne ale śrubka jest zawsze na dole reduktora (właśnie po to coby olej mógł wypłynąć)
Polecam wszystkim robić to przed zimą bo wtedy olej (czy tam ta syfiasta ciecz) nie będzie przymarzać w nocy i rano unieruchamiać część mębrany a jak gazujesz i membrana sierusza to w tym miejscu gdzie jatrzyma ten zamarzniety olej może sie przerywać powoli
A robota na 3 minuty. I tak jak mówi romano.
Silnik zgaszony ale gorący (zanim ten olej tam sie schłodzi i zgęstnieje bo nie chce wtedy wyciekać) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2005, 12:52
|
|
|
Wywyalilem ten syf oleista ciecz troche tego wylecialo zobaczymy czy to ma jakeis znaczenie :-)
Hmm zastanawiam sie nad regulacja i sprawdzneiem tej instalki u jakiegos gazownika :/ tylko musze znalezc jakiegos pewnego zeby mi kitu nie nawciskal :/ |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|