|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
mycie silnika |
Autor |
Wiadomość |
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 15:54 mycie silnika
|
|
|
Czy ktoś z Was ma jakieś większe doświadczenie w myciu silnika w Temprze/ Tipo? Z tego co czytałem w internecie to dobry sposób na zlokalizowanie wycieków aczkolwiek ryzykowny (elektronika). |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 16:10
|
|
|
myje się tylko blok silnika oraz elementy karoserii po wcześniejszym zaklejeniu wszelkich otworów, złączy, rurek, kabli, skrzynek i innych elementów, które raczej nie lubią kontaktu z wodą. poza tym, odradzałbym korzystania z myjki ciśnieniowej, ponieważ pod maską jest za dużo elementów, które mogą ulec uszkodzeniu w kontakcie ze strumieniem wody pod ciśnieniem. wobec tego więcej ryzykujesz niż cokolwiek uzyskasz, osobiście odradzam |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 16:31
|
|
|
jelcyn666 napisał/a: | ponieważ pod maską jest za dużo elementów, które mogą ulec uszkodzeniu w kontakcie ze strumieniem wody pod ciśnieniem. wobec tego więcej ryzykujesz niż cokolwiek uzyskasz, osobiście odradzam |
Ale bajki opowiadasz. Myłeś kiedyś w ogóle silnik, czy tylko słyszałeś od innych, że to "niebezpieczne"?
solidboy, po prostu należy to robić z głową, czyli nie walisz wodą po elektronice
Ja to robię tak: kupuję jakiś preparat w atomizerze do mycia silników( K2 albo coś innego) psikam tym całą komorę silnika, czekam chwilę, a potem spłukuję karcherem, (moim zdaniem właśnie lepiej myjką niż prosto z węża, bo nie lejesz taką dużą ilością wody po silniku). Potem czekam kolejną chwilę i odpalam silnik coby odparowała reszta wody z różnych zakamarków
Oczywiście o tym, że trzeba odczekać przed myciem żeby silnik trochę ostygł chyba nie muszę mówić
Osobiście polecam, bo dużo przyjemniej się robi pod maską po takim zabiegu |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:04
|
|
|
polansky, potwierdzam! tez tak juz kilka razy robiłem i nic sie nie stało. Podstawa to nie lac po cewce, module i innych tego typu ustrójstwach. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 17:51
|
|
|
solidboy nie drażnij Mnie z tym tematem. http://forum.tempra.org/t...nika-vt5824.htm znalezienie tego zajeło mi 3 sekundy i jest jeszcze wiele innych. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|