Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o pomoc - słaba iskra
Autor Wiadomość
ronnie_gnr 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Piła/WLKP
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-09-2009, 17:56   Proszę o pomoc - słaba iskra

Witam. Mam Fiata Temprę 1.4 benz+lpg 93r. Otóż mam taki problem... kilka dni temu auto nagle mi zgasło, w momencie cofania na wolnych obrotach (chociaż to nie ma znaczenia). Zgasło i już nie chciało odpalić, nawet "na zapych". Sprawdziliśmy co jest i się okazało że jest słaba iskra. Palec rozdzielacza i kopułka są sprawne. Proszę o pomoc co może być przyczyną słabej iskry.
Pozdrawiam.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2009, 10:28   

ronnie_gnr, wyczyść DOKŁADNIE złącze masowe na podłużnicy pod akumulatorem.I może napisał byś coś więcej o silniku bo to jest za mało że masz "benz."
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ronnie_gnr 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Piła/WLKP
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-09-2009, 17:30   

ZielonyTBG, a co dokładniej podać o silniku?

P. S. jutro sprawdzimy to złącze masowe
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-09-2009, 20:32   

ronnie_gnr, najważniejsza informacja to jaki jest układ zasilania paliwem.Masz gaźnik czy wtrysk jednopunktowy :?:
Ze złącza pod akumulatorem masę pobiera moduł digiplex który może nie kontaktować jak trzeba.Przeglądnij też wtyczkę w cewce czy nie jest zaśniedziała i czy wychodzi z niej pełne 12V do digiplexa.Jeżeli masz wtrysk to sprawdź też złącze masowe na kolektorze ssącym.
No i przy silniku 1.4 możesz mieć inny typ zapłonu.Napisz mi gdzie masz kopułkę.W silniku przy rozrządzie czy na wałku rozrządu od strony skrzyni biegów.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ronnie_gnr 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Piła/WLKP
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-09-2009, 14:51   

ZielonyTBG, mam gaźnik, a kopułka jest na wałku rozrządu od strony skrzyni
masa jest na bank, natomiast iskra raz jest raz jej nie ma....a przewody wyglądają na dobre
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2009, 18:19   

ronnie_gnr, skoro tak to rozbierz i dokładnie wyczyść wtykę w digiplexie.A skąd wiesz że masa jest na bank :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ronnie_gnr 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Piła/WLKP
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-09-2009, 09:29   

ZielonyTBG,

1. masa jest na 100%
2. wszystkie przewody poczyszczone
3. zdjąłem digiplex'a i wyczyściłem wejście

...no i ciągle to samo :( iskra raz jest raz nie ma :doubt:

czy jest możliwe że "siedzi" ten moduł zapłonu?
  
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-09-2009, 10:16   

ronnie_gnr, możliwe ale niekoniecznie.Przeczyść kopułke (te 4 bolce w środku) i palec aparatu zapłonowego.Później sprawdź czy masz iskre na cewce i na kopułce.Jeśli masz na cewce a nie masz na kopułce to wiesz że masz walnięte kable.Jeśli nie dochodzi prąd do cewki to może być prócz modułu wina cewki (tańsze rozwiązanie od wymiany modułu).
Jeśli nbie masz tu i tu a cewke wiesz że masz dobrą to już nie wiem czego może być wina jeśli okaże się że digiplexa też masz dobrego.Jeśli cewka dobra to na 90% wina leży w module,ale po wymianie modułu jak tak jeszcze będzie to nie wiem czego to może być jeszcze wina.
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-09-2009, 10:25   

ronnie_gnr, może być uszkodzony ale te moduły bardzo rzadko padają.W takim razie weź miernik i podepnij go pod zasilanie cewki i patrz czy pod czas odpalania nie ma jakiś zaników prądu a potem powtórz to samo z digiplexem.A czy doginałeś piny we wtyczce do digiplexa :?:
Zmierz jeszcze CPW-Czujnik Położenia Wału.Jest on za silnikiem i odczytuje położenie wału korbowego.Wtyczka tego czujnika znajduje się za akumulatorem.W przeciwieństwie do digiplexa CPW jest dość częstą awarią.Powinien mieć według książki od 486Ω do 594Ω ale mój ma ponad 600Ω i śmiga normalnie.

Masz tu schemat układu zapłonowego,abyś mógł pomierzyć napięcia.Jak widzisz zasilanie digiplexa idzie też z rozrusznika.Sprawdź ten przewód (dwa spięte razem) czy się nie urwał.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ronnie_gnr 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Piła/WLKP
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-09-2009, 16:24   

wiki1982,
to już jest sprawzdzone

ZielonyTBG,

dobrze że przysłałeś ten schemat, bo jest na nim zaznaczony czujnik uderzeniowy (odcięcia zapłonu) i tego właśnie też szukałem, bo może to być też przyczyna...
jak coś to dam znać
  
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-09-2009, 16:44   

ronnie_gnr, ZielonyTBG,

dobrze że przysłałeś ten schemat, bo jest na nim zaznaczony czujnik uderzeniowy (odcięcia zapłonu) i tego właśnie też szukałem, bo może to być też przyczyna...
jak coś to dam znać
kolego on tylko rozłacza pompke paliwa zeby nie chodziła i paliwa nie podawała :)
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
ronnie_gnr 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Piła/WLKP
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-09-2009, 18:22   

ZielonyTBG,
Przepraszam że teraz odpisuje, ale dopiero udało mi się pożyczyć miernik.
Zmierzyłem czujnik położenia wału i wyszło mi że jest 773Ω i z tego co napisałeś wynika że jest to za dużo.
Czyli ten czujnik jest do wymiany?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-09-2009, 10:18   

ronnie_gnr, trudno mi odpowiedzieć na to pytanie.Jego rezystancja jest niby po za zalecaną wartością,ale czy zmiana na nowy może coś pomóc to nie wiem.Powiem tak:jak nie jest dla Ciebie dużym wydatkiem kupienie nowego to pasiło by go podmienić,chyba że możesz w sklepie kupić i w razie czego oddać jak by to było nie to.
A napięcia masz wszędzie dobre :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ronnie_gnr 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Piła/WLKP
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-09-2009, 16:57   

ZielonyTBG,
tzn czy gdzie mam dobre napięcia?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-09-2009, 19:19   

Podałem Ci schemat i pytam czy mierzyłeś zasilanie digiplexa i cewki.Chodzi też o rezystancję pomiędzy masą digiplexa a silnikiem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dariusz3891 
witamy nowego



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Łowicz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-09-2009, 16:17   

powiem tak. w moim tipo miałem to samo i nie wiem czemu ale zabrałem sie za wymiane kabli, kopulki, cewki, digiplexa a na sam koniec wymienilem cpw i to byla wina tylko tego czujnika. na 100% cpw chyba ze jestem w duzym błedzie
     assistance
 
ronnie_gnr 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Piła/WLKP
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-10-2009, 10:30   

wymienione: czujnik położenia wału i digiplex i dalej to samo! już nie wiem co zrobić :(
  
 
jagy 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-10-2009, 10:39   

kolego,a cewkę zapłonową sprawdzałeś/podmieniałeś?Jak nie to zostaje Ci jeszcze to.
  
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-03-2010, 11:47   

Mam pytanie czy silnik 1,4 na gazniku z cewka bae506d bez digiplexu posiada czujnik CPW?
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-03-2010, 11:49   

Panaracer, nie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-03-2010, 12:49   

I k... całe szczęście- jak dziś to dla mnie najlepsza wiadomość,której do końca dnia nic nie przebije
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-03-2010, 12:53   

Panaracer, ale masz coś takiego jak czujnik halla w aparacie zapłonowym. Poczytaj na forum co to w ogóle jest bo ja sam nie wiem :d
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-03-2010, 13:01   

A podobno się nie psuje..
Nie mam u siebie iskry-zakładam ,że to wina cewki-oporność uzwojenia wtórnego znacznie rozni sie od zalecanego- koszt zamiennika 119 pln oryginał 265
Żyć nie umierać :)
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load