Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala na LPG jak postoi na słońcu
Autor Wiadomość
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-05-2008, 20:53   Nie odpala na LPG jak postoi na słońcu

Dziwna sprawa,od pewnego czasu mam taki problem,że jak auto(Tipo ,gażnik,instalacja 1 generacji,silnik 1.4),postoi na słońcu to nie chce odpalic na gazie,a jak tylko się chłodniej zrobi to odpala super na gazie.Dodam ,że na benzynie nie ma problemu żadnego odpalenie.I jest często ,że po rozpędzeniu auta jak przerzucę na gaz to się dławi,szarpie i w końcu gaśnie.i to tylko tak się dzieje jak jest bardzo ciepło na dworze.Ale bywa i tak ,że i potrafi jecha normalnie na gazie przez calą drogę.Nie wiem ,ale myślę czasami czy to nie wina uszczelki od filtra gazu,bo jest lekko uszkodzona.Filtr gazu był wymieniany ponad rok temu,a do tej pory przejechałem na nim 18 ,000 km.świece też rok temu wymieniałem..przewody wysokiego 3 lata temu.Nie wiem co jest grane,może ktoś podsunie jakiś pomysł??? Dodam,że reduktor jest nowy,jeszcze na gwarancji..
  
     Moneta
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 07-05-2008, 21:04   

A jak się ma reduktor? PO takim przebiegu to pewnie gumy zmurszałe jak stary materac i w środku pełno cuchnącego szlamu...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-05-2008, 21:06   

reduktor jest nowy,a szlam jeszcze nie był spuszczany od 10 miesięcy..
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-05-2008, 21:23   

Moi rodzice w Zielonym Diabełku z tym samym silnikiem mieli identyczny problem.
Trochę z tym walczyłem bo żaden mechanik nie mógł znaleźć przyczyny.
Okazało się, że moduł był do wymiany.
Po wymianie pali bez żadnego problemu nawet w upał.

Co do puszczania syfu z reduktora to ... poprawia on tylko psychikę, coś a'la magnetyzer :badgrin:
Po spuszczeniu jest ZERO efektu.
Ja jeździłem bez spuszczania kilka lat, zrobiłem to i nie było ŻADNEJ różnicy.
Może po 16 latach to nazbierałoby się więcej tego i wtedy byłoby wyczuwalne, tylko, że tyle żaden reduktor nie wytrzyma :D
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-05-2008, 22:01   

Jesli możesz ,to podpowiedz,jaki moduł i jaki jego koszt??,i gdzie on się znajduje,bo w tym temacie to jestem zielony..
pozdr...
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-05-2008, 22:09   

Moduł zapłonowy,
Ja dałem za niego (nówka oczywiście) ok. 70zł MagnettiMarelli
On jest tam gdzie cewka o ile dobrze pamiętam.
Nie mogę znaleźć fotki silnika Typka bo bym Ci mniej więcej pokazał.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 08-05-2008, 17:27   

wow ale problemy a po co w ogóle odapalać na gazie ? no chyba że twój silnik nie wie co to benzyna ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-05-2008, 21:53   

avenger85 napisał/a:
wow ale problemy a po co w ogóle odapalać na gazie ? no chyba że twój silnik nie wie co to benzyna ...

Co z tego,że odpalę na benzynie jak po przełączeniu na gaz autem szarpie,traci obroty aż w końcu gaśnie .

** Dodano: 08-05-2008, 22:57 **
Emf napisał/a:
Moduł zapłonowy,
Ja dałem za niego (nówka oczywiście) ok. 70zł MagnettiMarelli
On jest tam gdzie cewka o ile dobrze pamiętam.
Nie mogę znaleźć fotki silnika Typka bo bym Ci mniej więcej pokazał.

Wiem już gdzie ten moduł,ale jeszcze się wstrzymam,pojadę do gazownika,może coś doradzi,jeśli nie to spróbuję ten moduł wymienic..Dzięki na razie za podpowiedz.
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-05-2008, 23:30   

avenger85 napisał/a:
a po co w ogóle odapalać na gazie ?


Po to, że jak się ma instalkę I generacji taką jak ja miałem w Temperce to odpalanie na paliwie, następnie wypalanie paliwa z gaźnika jest delikatnie mówiąc mocno wkurzające.
To nie II generacja (o dalszych nie mówiąc), że komputer sam przełączy auto na elpega.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-05-2008, 14:32   

Teraz to wogóle jak nawet silnik rozgrzeje się to nie chce jechać na gazie.A co do odpalania to 3 lata cały czas odpalałem tylko na gazie i po zrobieniu70000 tyś kilometrów musiałem kupićreduktor,bo padł.A nowy mnie kosztował 200 zł.Więc nie opłaca się w moim wypadku regeneracja.Tak ,że trzeba tę teorię chyba w bajki włożyć,że tylko należy odpalać na benzynie..Zgodzę się tylko z jednym,że może jakbym odpalał na benzynie,to może bym pojeżdził te 10000 km więcej..(bo prawdopodobnie membramy siadają),Ale myślę,że wynik 70000 km ,odpalając tylko przez 3 lata wyłącznie na gazie jest zadowalający..
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-05-2008, 15:03   

kerimonn, nie tylko należy odpalać, na gazie powinno się jeździć dopiero od momentu gdy silnik osiągnie temp. ok 40 stopni :!:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-05-2008, 15:23   

yoyo napisał/a:
kerimonn, nie tylko należy odpalać, na gazie powinno się jeździć dopiero od momentu gdy silnik osiągnie temp. ok 40 stopni :!:

To oświeć mnie i powiedz...Dlaczego w zimie mi lepiej odpalał na gazie jak na benzynie???
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-05-2008, 15:31   

kerimonn napisał/a:
To oświeć mnie i powiedz...Dlaczego w zimie mi lepiej odpalał na gazie jak na benzynie???

kerimonn, moze byc tak ze długo nie uzywane Pb moze sie przytykac i przez to ciezej zapalał ;D
kerimonn napisał/a:
(bo prawdopodobnie membramy siadają)

Nie prawdopodobnie tylko napewno, membrany przy odpalaniu dostawają najwiecej po d.. z tego wzgledu ze jest wtedy najwiekrzy pobór gazu dodac ze reduktor jest zimny gaz jak wiesz tez przez to powinno odpalac sie na Pb, wtedy membrany dłuzej zyją.
Tak na marginesie ci dodam ze ja odpalam zawsze na Pb i dopiero dzisiaj musiałem zmieniac reduktor (po 6 latach od załozenia LPG) :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-05-2008, 15:40   

kerimonn, to już kwestia regulacji Twojego silnika, szczególnie gaźnik który jest nieużywany pokrywa się takim białym nalotem, zatykają się też dysze, po prostu układ paliwowy musi być regularnie przepłukiwany benzyną, a nieużywany niszczeje.

Kolejna zasada jest taka, że najpierw należy doprowadzić silnik do stanu pierwotnego, czyli ma bezproblemowo pracować na benzynie, począwszy od odpalenia i w całym zakresie obrotów, a dopiero później można dostrajać instalacje LPG.
Wielu gaziarzy po prostu ustawia gaz i resztą się nie przejmuje, gaz ma wyższą liczbę oktanową (czyli wyższą odporność na spalanie stukowe), zatem gaz lepiej pracuje na wyprzedzonym zapłonie niż PB.

Jeżeli zaniedbasz układ paliwowy, a do tego w wyniku regulacji gazu oddalisz się od ustawień na których PB pracowało idealnie to możesz mieć pewność, że auto na benzynie nie będzie chciało jeździć.

40 stopni o których wspomniałem wynika z prostych zasad fizyki, reduktor musi być podgrzewany, aby gaz lepiej przechodził w stan lotny, a także aby membrany zmiękły, zimne są twarde i kruche nie pracują też płynnie)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2008, 12:16   Chyba znalazłem przyczynę!!!!!

Nie jestem pewny,ale wczoraj zauważyłem,że mam cały czas zamknięty termostat ciepłego powietrza,widocznie zacina się,więc dzisiaj uchylę go i zablokuje na stałe..Powinno być dobrze..Jutro dam znać,czy miałem rację..
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2008, 12:52   

kerimonn, ustaw na stałe na zimne :!:
poczytaj sobie w dziale lpg temat pt. "sposób na mniejsze spalanie gazu, są efekty" czy coś w tym stylu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-05-2008, 11:25   

A jednak winny był termostat,po zablokowaniu go-autko odpala bez najmniejszego problemu...... :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load