Tempra swap z 1.6 ie na 2.0 8v |
Autor |
Wiadomość |
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-12-2007, 16:09 Tempra swap z 1.6 ie na 2.0 8v
|
|
|
Chodzi za mna ostatnio myśl wyiany silnika i skrzyni z 1.6 i.e na 2.0 8v. Dlatego mysle o tym silniku bo jest on z Tempry i tu pojawia się pytanie.
Czy są różnice w zawieszeniu i hamulcach?
Jak duże są różnice?
Czy mocowania ną takie same?
etc.. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 16:24
|
|
|
Ubek, poszukał byś na forum bo o swapach trochę tematów było np: http://forum.tempra.org/t...a-20-vt5499.htm
W skrócie:
inny silnik, skrzynia, hamulce, elektryka(komputer, wiązka), pompa paliwa, inne mocowania, inny osprzęt. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 16:25
|
|
|
patrząc na to moim ciemnym okiem , taniej wyjdzie kupic Tempre z tym silnikiem , tak myśle przynajmniej |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 16:25 Re: Tempra swap z 1.6 ie na 2.0 8v
|
|
|
ubek napisał/a: | Chodzi za mna ostatnio myśl wyiany silnika i skrzyni na 2.0 8v. Dlatego myśle o tym silniku bo jest on z Tempry i tu pojawia się pytanie.
Czy są różnice w zawieszeniu i hamulcach?
Jak duże są różnice?
Czy mocowania ną takie same?
etc.. |
Juz tłumacze co trzeba napewno:
- silnik z osprzętem + skrzynia + wiązka od ecu + ecu Pb + przeguby/półosie + zwrotnice + tarcze hamulcowe + klocki + zaciski hamulcowe
I w sumie jak to bedziesz miał to PLUG&PLAY, wkladasz, skrecasz i działa.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-12-2007, 16:48
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | - silnik z osprzętem + skrzynia + wiązka od ecu + ecu Pb + przeguby/półosie + zwrotnice + tarcze hamulcowe + klocki + zaciski hamulcowe
|
Z tego co czytam koszty finansowe nie są jakieś wielkie, tylko dużo pracy trzeba w to włożyc.
Z tego co wyczytalem latwiej jest wymienic silniczek i cala reszte na 2.0 8v niz 16v Mam racje czy nie do konca?
Kupijąc jakas Temperke 2.0 8v "zawinieta na drzewo" mozna miec wiekszosc czesci za jdnym zamachem, a swojej nie sprzedam bo za duzo kasy w nia ostatnio wlożylem i chyba musial bym skoczyc z wiezowca zeby pomyslec o sprzeday |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 18:52
|
|
|
ubek napisał/a: | Kupijąc jakas Temperke 2.0 8v "zawinieta na drzewo" mozna miec wiekszosc czesci za jdnym zamachem |
czyli miałbyś wszystko ,tylko podjechać z dawcą np do mechaniorka i całe flaczki przełożyć |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-12-2007, 18:54
|
|
|
grabarz napisał/a: | czyli miałbyś wszystko ,tylko podjechać z dawcą np do mechaniorka i całe flaczki przełożyć |
Dokłądnie, tylko wolał bym to zrobić samemu można się czegoś nauczuć i koszta ograniczyć. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2007, 19:03
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | I w sumie jak to bedziesz miał to PLUG&PLAY, wkladasz, skrecasz i działa. |
Aby napewno ? podłuznice wszystkie mają miejsca przygotowane na poduszkę z prawej strony auta ?
Cytat: | Z tego co wyczytalem latwiej jest wymienic silniczek i cala reszte na 2.0 8v niz 16v Mam racje czy nie do konca? |
Nie do końca, bo w zasadzie to jedna robota jest. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:58
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | to bedziesz miał to PLUG&PLAY |
Hipo napisał/a: | podłuznice wszystkie mają miejsca przygotowane na poduszkę z prawej strony auta ? |
no i wyszło plug&pray |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-12-2007, 12:52
|
|
|
Hipo, czy chodzi Ci o ten można by powiedzieć drążek reakcyjny który jest mocowany do kielicha amortyzatora i do silnika w okolicach rozrządu,który zapobiega zbyt dużemu przechyłowi silnika Bo jeżeli tak to nawet u mnie jest możliwość zamontowania w każdej chwili.Buda to buda i raczej każda jest taka sama,bo zmieniać blachy na etapie zgrzewania budy to był by nie zły bałagan. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 31-12-2007, 12:57
|
|
|
Hipo napisał/a: | Nie do końca, bo w zasadzie to jedna robota jest. |
Możesz troszeszkę dokładniej to wytlumaczyć? |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-12-2007, 13:26
|
|
|
ubek napisał/a: | Możesz troszeszkę dokładniej to wytlumaczyć? |
Pewnie Hipo chodziło o to ,że bez względu na to czy będziesz miał dawcę z 2,0 8v czy 16v to robota jest podobna. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 31-12-2007, 13:28
|
|
|
A ze 2.0 16v jest z Tipo nie ma znaczenia, silniki maja te same mocowania? |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-12-2007, 13:36
|
|
|
ubek napisał/a: | A ze 2.0 16v jest z Tipo nie ma znaczenia, silniki maja te same mocowania? |
Szkielet w Tipo i Temprze jest ten sam, nie wiem jak bardzo różni się mocowanie między 8v a 16V, ale mając całe tipo (może być bez tyłu) 2,0 16V wydaje mi się, ze spokojnie przełożysz. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-12-2007, 14:50
|
|
|
Cytat: | Hipo, czy chodzi Ci o ten można by powiedzieć drążek reakcyjny |
Nie, chodzi mi o to że diesle, silniki benzynowe 2.0 i chyba 1,8 mają poduszkę od zawieszenia przykręcana od dołu do podłużnicy ale jest ono wysunięte bardzoej do przodu niz w 1,6.
ubek napisał/a: | A ze 2.0 16v jest z Tipo nie ma znaczenia, silniki maja te same mocowania? |
Według ePera takie samo jest. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|