Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap silnika 1.6 na 2.0
Autor Wiadomość
lisu 


Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 19
Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2006, 06:57   swap silnika 1.6 na 2.0

witam , wiem że taki temat już mógł być na forum ale nie moge go jakoś znależć wiec z góry przepraszam. Chcę dokonać swapa silnika na 2.0 na 2 wałkach i moje pytanie czy podejdzie taki silnik na starą skrzynię biegów ew. czy taki silnik z skrzynia podejdzie na stare połosie i zawieszenue . z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc pozdrawiam
_________________
fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-09-2006, 08:07   

noow tym przypadku to bedziesz musial nie tylko silnik zmienic...
Przy tak dużym momencie stara skrzynia by sie rozleciała i całe przeniesienie napędu, i hamulce trzeba wymienić przynajmniej z przodu...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-09-2006, 08:18   

Co do starej skrzyni to są różnice. To znaczy, skrzynia od 2.0 jest inna. Inna w sensie, że średnica tarczy sprzęgła rożni się - 1.6 ma 190mm, 2.0 ma 210mm to po pierwsze, oraz inne sa przełożenia wewnątrz skrzyni np. 1 bieg w 1.6 ma przelozenie :3,9 a 2.0 ma na 1 biegu przełożenie :3,5, 2-3-4 mają takie same przełożenia, jedynie znowu na 5tym biegu jest różnica :0,96 (1.6) do :0,89 (2.0).

Co do zawieszenia też jest różnica w 2.0 są mocniejsze sprężyny i inne amortyzatory(chodzi o siłę tłumienia). Co do długości półosi to już nie pamiętam. Wiem, że już ktoś się o to pytał (poszukaj na forum), ale zapomniałem. Chyba jednak nie dało się ich założyć z 1.6 do 2.0. Ale nie daje głowy.

** Dodano: 24-09-2006, 09:20 **
No właśnie i tak jak Mikuś pisał inne są hamulce. Tarcze są większe, wiec i zacisk i klocki też będa do wymiany. No i na tyle są tarczowe hamulce z tego co pamiętam.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-09-2006, 11:00   

No i cała instalaca elektryczna silnika+komputer.No i trzeba dorobić czwarte mocowanie silnika,tylko nie wiem czy czasem nie ma tam otworów w każdej Temprze i Tipo.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-09-2006, 11:23   

ogółem taniej ci wyjdzie kupno uzywanego 2.0 a a jak sprzedasz to co masz to jeszcze na odpicowanie zostanie kaska...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
lisu 


Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 19
Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2006, 11:52   

hmm hamulce to pikus jsa bardzo dobre ze 190 nie ma wiekszych problemow zeby nimi teraz wychamować to i przy 2.0 tez powinno być oki mnie chodzi głownie o takie rzeczy jak mocowanie skrzyni z silnikiem , sprzeglo tez sie poprzerabia jak bedzie trza ew podfrezuje skrzunie , to ze sa inne przelozenia to jeszcze lepiej komputera nie bedzie , chce zalozyc dwa podwojne webery , a zastanawiam sie nad motorem z ritmo 130 tc
_________________
fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r
  
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-09-2006, 14:01   

Tak jak MIKUS napisał to lepiej kuipic drugą tempre i dac se spokuj.
a jeszcze lepiej to poszukaj tempry z rozbitą dupą. i jak tak bardzo ci za;lezy to przełóż całą komore silnika żeys później nie miał problemów.

założenie dwuch weberów to przeróbka całego dolotu i troche sie z tym namęczysz.

skrzynie musisz miec od 2,0. nie da rady bo starej nie spasujesz do 2,0 . wymieniając skrzynie musisz zmienic półosie bo mają inne wymiary + przegóby bo maja inne wymiary + zwrotnice bo maja inne wymiary a jeśli zwrotnice to i hamulce na wieksze . sam widzisz ze jedno pociąga za sobą drugie .

w 1,6 jest inna pompa hamulcowa jak w 2,0 jest mniej wydajna i jest przystosowana do innych hamulców.

jak nie wymienisz amorków przednich to zaraz bedziesz musiał je wymienic gdyż silnik 2,0 jest dużo cięższy od 1,6.

najlepiej będzie jak poszukasz sobie na forum w wyszukiwarce tego co było już nieraz pisane na temat swapa 1,6 na 2,0 a jest tego troche

twoj przypadek równa suię z pomysłem mojego znajomego który chce wsadzic do cinquecento 1,4T z uno. tak jak mu koledzy nabajezyli to jest w 100% przekonany ze wystarczy zmienic sam silnik i wszystko będzie OK. Ale jak by tak zrobil to by wpakował o pare tysiecy wiecej jak myślał.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lisu 


Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 19
Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2006, 20:08   

dobra skoro tyle przerobek to jeszcze jedno pytanie przerabial ktoś seryjny silnik 1.6 w celu podniesienia mocy np sportowy wałek etc , jesli tak to co dało czy warto
_________________
fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r
  
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-09-2006, 20:27   

lisu napisał/a:
dobra skoro tyle przerobek to jeszcze jedno pytanie przerabial ktoś seryjny silnik 1.6 w celu podniesienia mocy np sportowy wałek etc , jesli tak to co dało czy warto

Moim zdaniem nie warto bo koszty przeróbek silnika podnoszące moc przerosna koszty dokonania swapu silnika. Z 1,6 duzo nie wyciszniesz chyba ze wladujesz olbrzymie pieniadze w tuning silnika.

Chyba lepszym wyjsciem (tanszym) bedzie kupno nowego fiaciora z mocniejszym silnikiem.
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-09-2006, 20:51   

A auta ostatnio tanie są to i może jakieś 2.0 16V znajdziesz w dobrej cenie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2006, 21:19   

lisu napisał/a:
hmm hamulce to pikus jsa bardzo dobre ze 190 nie ma wiekszych problemow zeby nimi teraz wychamować to i przy 2.0 tez powinno być oki mnie chodzi głownie o takie rzeczy jak mocowanie skrzyni z silnikiem , sprzeglo tez sie poprzerabia jak bedzie trza ew podfrezuje skrzunie , to ze sa inne przelozenia to jeszcze lepiej komputera nie bedzie , chce zalozyc dwa podwojne webery , a zastanawiam sie nad motorem z ritmo 130 tc


Z hamulcami to nie jest tak do końca bo jak masz mocniejszy silnik to zwykle dużo szybciej przyśpieszasz (bo jak nie to po co Ci on) a jeśli tak to i zatrzymać się musisz zwykle szybciej niż po staremu. Bardziej dynamiczną jazdę polegającą tylko na szybszym przyśpieszaniu bez szybszego hamowania ciężko mi sobie wyobrazić.
Jeśli teraz jesteś zadowolony z hamulców to przy 2.0 możesz już nie być... Weź też pod uwagę, że silnik 2.0 jest dużo cięższy więc tym bardziej hamowanie będzie gorsze.
T/T z silnikami już nawet 1.8 miały z przodu tarcze wentylowane z a tyłu zwykłe tarcze. 1.6 zadowala się tarczami zwykłymi z przodu a z tyłu bębnami (chyba, że ABS to w tedy z tyłu też były tarcze bo bez nich ciężko by było czujniki ABS zamontować).

A co do samej przekładki to tak jak koledzy mówią - inny silnik z całym osprzętem, inne sprzęgło, skrzynia, półosie, sprężyny, amortyzatory, układ hamulcowy. Przy obecnych cenach T/T tak przekładka nie ma sensu. Sprzedaj co masz i kup inny samochód.

Pozdr,
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2006, 22:36   

Jaki jest sens swapowania silnika 1.6 na 2.0 skoro to samo auto z mocniejszym silnikiem kosztuje 1/3 wartości swap'a?
Jaki jest sens wyciskania mocy z silnika 1.6 skoro np. Sedicivalvoe kupisz za 4-5 tysi, a profesjonalny tuning kosztuje więcej????
Sama strumienica i znaczek 16V z tyłu nie polepszą dynamiki :doubt:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
lisu 


Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 19
Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-09-2006, 05:39   

kurde auta nie sprzedam chocby z samego faktu ze w rodzinie jest od 13 lat a w moim posiadaniu od 3 , bardzo sie z nim zzylem i nie zamierzam go zmieniac na inny , moge kupic inny najwyzej i rozebrac go na swapa ale tego nie pogonie
_________________
fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-09-2006, 10:43   

:D tu Cię rozumiem ;D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load