Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra swap z 1.6 ie na 2.0 8v
Autor Wiadomość
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 30-12-2007, 16:09   Tempra swap z 1.6 ie na 2.0 8v

Chodzi za mna ostatnio myśl wyiany silnika i skrzyni z 1.6 i.e na 2.0 8v. Dlatego mysle o tym silniku bo jest on z Tempry i tu pojawia się pytanie.

Czy są różnice w zawieszeniu i hamulcach?
Jak duże są różnice?
Czy mocowania ną takie same?
etc..
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
  
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2007, 16:24   

Ubek, poszukał byś na forum bo o swapach trochę tematów było np: http://forum.tempra.org/t...a-20-vt5499.htm
W skrócie:
inny silnik, skrzynia, hamulce, elektryka(komputer, wiązka), pompa paliwa, inne mocowania, inny osprzęt.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-12-2007, 16:25   

patrząc na to moim ciemnym okiem , taniej wyjdzie kupic Tempre z tym silnikiem , tak myśle przynajmniej
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-12-2007, 16:25   Re: Tempra swap z 1.6 ie na 2.0 8v

ubek napisał/a:
Chodzi za mna ostatnio myśl wyiany silnika i skrzyni na 2.0 8v. Dlatego myśle o tym silniku bo jest on z Tempry i tu pojawia się pytanie.

Czy są różnice w zawieszeniu i hamulcach?
Jak duże są różnice?
Czy mocowania ną takie same?
etc..


Juz tłumacze co trzeba napewno:
- silnik z osprzętem + skrzynia + wiązka od ecu + ecu Pb + przeguby/półosie + zwrotnice + tarcze hamulcowe + klocki + zaciski hamulcowe

I w sumie jak to bedziesz miał to PLUG&PLAY, wkladasz, skrecasz i działa.


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 30-12-2007, 16:48   

GrzesiekK. napisał/a:
- silnik z osprzętem + skrzynia + wiązka od ecu + ecu Pb + przeguby/półosie + zwrotnice + tarcze hamulcowe + klocki + zaciski hamulcowe


Z tego co czytam koszty finansowe nie są jakieś wielkie, tylko dużo pracy trzeba w to włożyc.
Z tego co wyczytalem latwiej jest wymienic silniczek i cala reszte na 2.0 8v niz 16v Mam racje czy nie do konca?

Kupijąc jakas Temperke 2.0 8v "zawinieta na drzewo" mozna miec wiekszosc czesci za jdnym zamachem, a swojej nie sprzedam bo za duzo kasy w nia ostatnio wlożylem i chyba musial bym skoczyc z wiezowca zeby pomyslec o sprzeday :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
  
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-12-2007, 18:52   

ubek napisał/a:
Kupijąc jakas Temperke 2.0 8v "zawinieta na drzewo" mozna miec wiekszosc czesci za jdnym zamachem

czyli miałbyś wszystko ,tylko podjechać z dawcą np do mechaniorka i całe flaczki przełożyć :D
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 30-12-2007, 18:54   

grabarz napisał/a:
czyli miałbyś wszystko ,tylko podjechać z dawcą np do mechaniorka i całe flaczki przełożyć


Dokłądnie, tylko wolał bym to zrobić samemu :D można się czegoś nauczuć i koszta ograniczyć.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-12-2007, 19:03   

GrzesiekK. napisał/a:
I w sumie jak to bedziesz miał to PLUG&PLAY, wkladasz, skrecasz i działa.


Aby napewno ? podłuznice wszystkie mają miejsca przygotowane na poduszkę z prawej strony auta ?


Cytat:
Z tego co wyczytalem latwiej jest wymienic silniczek i cala reszte na 2.0 8v niz 16v Mam racje czy nie do konca?


Nie do końca, bo w zasadzie to jedna robota jest.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2007, 21:58   

GrzesiekK. napisał/a:
to bedziesz miał to PLUG&PLAY


Hipo napisał/a:
podłuznice wszystkie mają miejsca przygotowane na poduszkę z prawej strony auta ?


no i wyszło plug&pray :badgrin:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-12-2007, 12:52   

Hipo, czy chodzi Ci o ten można by powiedzieć drążek reakcyjny który jest mocowany do kielicha amortyzatora i do silnika w okolicach rozrządu,który zapobiega zbyt dużemu przechyłowi silnika :?: Bo jeżeli tak to nawet u mnie jest możliwość zamontowania w każdej chwili.Buda to buda i raczej każda jest taka sama,bo zmieniać blachy na etapie zgrzewania budy to był by nie zły bałagan.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 31-12-2007, 12:57   

Hipo napisał/a:
Nie do końca, bo w zasadzie to jedna robota jest.


Możesz troszeszkę dokładniej to wytlumaczyć?
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-12-2007, 13:26   

ubek napisał/a:
Możesz troszeszkę dokładniej to wytlumaczyć?

Pewnie Hipo chodziło o to ,że bez względu na to czy będziesz miał dawcę z 2,0 8v czy 16v to robota jest podobna.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 31-12-2007, 13:28   

A ze 2.0 16v jest z Tipo nie ma znaczenia, silniki maja te same mocowania?
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-12-2007, 13:36   

ubek napisał/a:
A ze 2.0 16v jest z Tipo nie ma znaczenia, silniki maja te same mocowania?

Szkielet w Tipo i Temprze jest ten sam, nie wiem jak bardzo różni się mocowanie między 8v a 16V, ale mając całe tipo (może być bez tyłu) 2,0 16V wydaje mi się, ze spokojnie przełożysz.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-12-2007, 14:50   

Cytat:
Hipo, czy chodzi Ci o ten można by powiedzieć drążek reakcyjny


Nie, chodzi mi o to że diesle, silniki benzynowe 2.0 i chyba 1,8 mają poduszkę od zawieszenia przykręcana od dołu do podłużnicy ale jest ono wysunięte bardzoej do przodu niz w 1,6.

ubek napisał/a:
A ze 2.0 16v jest z Tipo nie ma znaczenia, silniki maja te same mocowania?


Według ePera takie samo jest.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load