|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z nakrętką czopa piasty |
Autor |
Wiadomość |
GrzegorzTipek
Wiek: 36 Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 19 Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-03-2013, 12:07 Problem z nakrętką czopa piasty
|
|
|
Witam, koledzy. Muszę wymienić fartuch na przegubie. Może to głupie pytanie, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, nawet w książce napraw. Jaki gwint ma nakrętka czopa piasty w prawym przednim kole, tzn. w którą stronę się ją odkręca. Bardzo prosiłbym o szybką odpowiedź, z góry dzięki. |
_________________ Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2013, 12:48
|
|
|
Chodzi ci o centralną nakrętkę mocującą przegub - wychodzącą w środku tarczy ?
Nie ma znaczenia : prawa / lewa - obie mają "zwykły", prawy gwint . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
GrzegorzTipek
Wiek: 36 Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 19 Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-03-2013, 13:15
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedź, czasem w tych miejscach są śruby z lewym gwintem, dlatego pytałem, bo nie chciałem kręcić na siłę w niewłaściwą stronę. |
_________________ Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2013, 13:56
|
|
|
GrzegorzTipek, w czym widziales przegub z lewym gwintem?? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
GrzegorzTipek
Wiek: 36 Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 19 Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-03-2013, 14:15
|
|
|
na przykład w mojego ojca Nysie tak jest |
_________________ Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r. |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2013, 14:30
|
|
|
przed zabiegiem najlepiej odwiedzić sklep mororyzacyjny,w celu zakupu nowej nakrętki.Koszt ok 6zł. a masz bezpieczeństwo na wysokim poziomie.Chodzi mi oto aby nie zabezpieczać tej samej nakrętki 2 razy. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-03-2013, 16:12
|
|
|
Dobrze że są tylko dwie opcje
Dokładnie te nakrętki nie są wielokrotnego użytku
Ja wymieniając tą gumę nakrętke miałem w komplecie |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
GrzegorzTipek
Wiek: 36 Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 19 Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-03-2013, 18:43
|
|
|
Nakrętkę dostałem z zestawem, więc z tym nie ma problemu tak samo jak smar i nowe opaski |
_________________ Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2013, 20:30
|
|
|
GrzegorzTipek napisał/a: | na przykład w mojego ojca Nysie tak jest |
Pytalem o polosie z lewym gwintem (bo o takiej nigdy nie slyszalem)a z tego co wiem nysa nie ma polosi z przegubami bo ma sztywny most wiec i nie ma nakretek o ktorych piszesz.
Pewnie miales na mysli nakretki do skrecania lozysk w przednich piastach w nysie.Tam rzeczywiscie potrafi byc lewy.np. PF126p
Kiedys w tipo 2.0 nie moglem odkrecic tej nakretki i jedynym sposobem bylo jej przeciecie wraz z gwintem na przegubie.Problem byl w tym ze miejsca w piascie malo na mocny klucz a nakretka duza i miescil sie tylko klucz o cienkiej sciance.Dwa polamalem a nakretke i tak trzeba bylo ciac.Tyle ze wtedy i tak polos mialem cala nowa. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|