Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z nakrętką czopa piasty
Autor Wiadomość
GrzegorzTipek 



Wiek: 36
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-03-2013, 12:07   Problem z nakrętką czopa piasty

Witam, koledzy. Muszę wymienić fartuch na przegubie. Może to głupie pytanie, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, nawet w książce napraw. Jaki gwint ma nakrętka czopa piasty w prawym przednim kole, tzn. w którą stronę się ją odkręca. Bardzo prosiłbym o szybką odpowiedź, z góry dzięki.
_________________
Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r.
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2013, 12:48   

Chodzi ci o centralną nakrętkę mocującą przegub - wychodzącą w środku tarczy ?
Nie ma znaczenia : prawa / lewa - obie mają "zwykły", prawy gwint .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
GrzegorzTipek 



Wiek: 36
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-03-2013, 13:15   

Dzięki wielkie za odpowiedź, czasem w tych miejscach są śruby z lewym gwintem, dlatego pytałem, bo nie chciałem kręcić na siłę w niewłaściwą stronę.
_________________
Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2013, 13:56   

GrzegorzTipek, w czym widziales przegub z lewym gwintem??
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
GrzegorzTipek 



Wiek: 36
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-03-2013, 14:15   

na przykład w mojego ojca Nysie tak jest
_________________
Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r.
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-03-2013, 14:30   

przed zabiegiem najlepiej odwiedzić sklep mororyzacyjny,w celu zakupu nowej nakrętki.Koszt ok 6zł. a masz bezpieczeństwo na wysokim poziomie.Chodzi mi oto aby nie zabezpieczać tej samej nakrętki 2 razy.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-03-2013, 16:12   

Dobrze że są tylko dwie opcje :D
Dokładnie te nakrętki nie są wielokrotnego użytku :)
Ja wymieniając tą gumę nakrętke miałem w komplecie :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
GrzegorzTipek 



Wiek: 36
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-03-2013, 18:43   

Nakrętkę dostałem z zestawem, więc z tym nie ma problemu tak samo jak smar i nowe opaski
_________________
Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-03-2013, 20:30   

GrzegorzTipek napisał/a:
na przykład w mojego ojca Nysie tak jest


Pytalem o polosie z lewym gwintem (bo o takiej nigdy nie slyszalem)a z tego co wiem nysa nie ma polosi z przegubami bo ma sztywny most wiec i nie ma nakretek o ktorych piszesz.

Pewnie miales na mysli nakretki do skrecania lozysk w przednich piastach w nysie.Tam rzeczywiscie potrafi byc lewy.np. PF126p

Kiedys w tipo 2.0 nie moglem odkrecic tej nakretki i jedynym sposobem bylo jej przeciecie wraz z gwintem na przegubie.Problem byl w tym ze miejsca w piascie malo na mocny klucz a nakretka duza i miescil sie tylko klucz o cienkiej sciance.Dwa polamalem a nakretke i tak trzeba bylo ciac.Tyle ze wtedy i tak polos mialem cala nowa.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load