|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pasek wspomy piszczy |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 00:09 Pasek wspomy piszczy
|
|
|
Wymieniłem ostatnio pompę wody i welorowkowca. Klinowy od pompy wody do wspomagania został, ale piszczy strasznie. Wycierałem rowki w kołach, ale chyba muszę zdjąć ten pasek i zarzucić jakiś nowy. O ile ze zdjęciem nie będzie problemu o tyle z założeniem nowego tak. Jak go naciągnąć na te koła? On się praktycznie nie rozciąga. Coś się tam zdejmuje? Napinaczy nie ma. Jakoś go się napina? |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 06:13
|
|
|
Luzujesz śrubę mocującą alternator i delikatnie go opuszczasz, to właśnie alternator jest napinaczem. Po założeniu nowego (nie ma co sie bawić ze starym, nowy kosztuje grosze) musisz dobrze dociągnąć alternator i ponownie zakręcić śrubkę. Tam się jakoś liczyło ugięcie paska pod obciążeniem wtedy jest naciągnięty idealnie, ale nie pamiętam już jak to szło.
P.S od razu sobie powycieraj koła pasowe od wszystkiego (nie wiem co tam masz ale na pewno pompę wody alternator... może pompę wspomagania), najlepiej benzynką ekstrakcyjną. Wtedy będziesz miał pewność że nowy pasek nie będzie się ślizgał. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 09:38
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Ale pasek który mi piszczy nie ma nic wspólnego z alternatorem...on jest założony na podwójne koło pompy wody i na koło pasowe pompy wspomagania. Na kole alternatora jest przecież wielorowkowy, a to jest zwykły klinowiec
|
_________________
|
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-07-2008, 10:55
|
|
|
mrk69, przecież wystarczy się popatrzeć na pompę od wspomagania i od razu widać że i ona ma regulację.Na fotce zaznaczyłem śrubę która napina lub luzuje pompę a poniżej (tego już nie widać na fotce) jest śruba na której pompa się przechyla.Luzujesz ją a potem kręcisz tą górną dotąd aż Ci zejdzie pasek.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 11:08
|
|
|
ZielonyTBG, nie zauważyłem tej śruby w ogóle ale o to mi właśnie chodziło! Dzięki |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 11:33
|
|
|
mrk69, nie mam wspomagania i nie bardzo wiedziałem jak to jest w Tipo rozwiązane, teraz widzę u mnie alternatorem się reguluje. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 23:48
|
|
|
JAM_BELFEGOR, spoko Podciągnąłem pompę od wspomy, bo widać mechanik nie sprawdził i piszczenie przeszło. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|