Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek wspomy piszczy
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-07-2008, 00:09   Pasek wspomy piszczy

Wymieniłem ostatnio pompę wody i welorowkowca. Klinowy od pompy wody do wspomagania został, ale piszczy strasznie. Wycierałem rowki w kołach, ale chyba muszę zdjąć ten pasek i zarzucić jakiś nowy. O ile ze zdjęciem nie będzie problemu o tyle z założeniem nowego tak. Jak go naciągnąć na te koła? On się praktycznie nie rozciąga. Coś się tam zdejmuje? Napinaczy nie ma. Jakoś go się napina?
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2008, 06:13   

Luzujesz śrubę mocującą alternator i delikatnie go opuszczasz, to właśnie alternator jest napinaczem. Po założeniu nowego (nie ma co sie bawić ze starym, nowy kosztuje grosze) musisz dobrze dociągnąć alternator i ponownie zakręcić śrubkę. Tam się jakoś liczyło ugięcie paska pod obciążeniem wtedy jest naciągnięty idealnie, ale nie pamiętam już jak to szło.

P.S od razu sobie powycieraj koła pasowe od wszystkiego (nie wiem co tam masz ale na pewno pompę wody alternator... może pompę wspomagania), najlepiej benzynką ekstrakcyjną. Wtedy będziesz miał pewność że nowy pasek nie będzie się ślizgał.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-07-2008, 09:38   

JAM_BELFEGOR, Ale pasek który mi piszczy nie ma nic wspólnego z alternatorem...on jest założony na podwójne koło pompy wody i na koło pasowe pompy wspomagania. Na kole alternatora jest przecież wielorowkowy, a to jest zwykły klinowiec

_________________
  
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-07-2008, 10:55   

mrk69, przecież wystarczy się popatrzeć na pompę od wspomagania i od razu widać że i ona ma regulację.Na fotce zaznaczyłem śrubę która napina lub luzuje pompę a poniżej (tego już nie widać na fotce) jest śruba na której pompa się przechyla.Luzujesz ją a potem kręcisz tą górną dotąd aż Ci zejdzie pasek.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-07-2008, 11:08   

ZielonyTBG, nie zauważyłem tej śruby w ogóle ;D ale o to mi właśnie chodziło! Dzięki :)
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2008, 11:33   

mrk69, nie mam wspomagania i nie bardzo wiedziałem jak to jest w Tipo rozwiązane, teraz widzę :) u mnie alternatorem się reguluje.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-07-2008, 23:48   

JAM_BELFEGOR, spoko :) Podciągnąłem pompę od wspomy, bo widać mechanik nie sprawdził i piszczenie przeszło.
_________________
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load