|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ciśnienie spręzania w silnku 2.0 8V |
Autor |
Wiadomość |
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-06-2008, 14:34 Ciśnienie spręzania w silnku 2.0 8V
|
|
|
Cześć. Jakie powinno być ciśnienie spręzania w silniku 2.0 8V. Chcę samemu zmierzyć a nie wiem jakie powinno być. Szukałem na forum ale nic nie znalazłem. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-06-2008, 15:28
|
|
|
kefirek, wg. tego stopień kompresji to 9.5
to tabelka to silnika 159A5.046 ale wszystkie 2.0 8v maja tą samą kompresje. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-06-2008, 18:50
|
|
|
a tak czułem, poradziłem się jeszcze takiego jednego w popłynąłem |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-06-2008, 19:22
|
|
|
Raku napisał/a: | ubek kompresja i stopień sprężania to nie to samo |
Ano prawda, 2.0 8V na seryjnych wałkach jeśli nie nabije minimum 13 barów na zegarze to złom ...
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-06-2008, 21:06
|
|
|
Czy ma ktoś jeszcze jakieś info? Minimum 13 barów wydaje mi się chyba trochę za duże ale na tym silniku nie znam się. W wyrobie z fso było od 10 do 13. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-06-2008, 13:41
|
|
|
kefirek napisał/a: | Czy ma ktoś jeszcze jakieś info? Minimum 13 barów wydaje mi się chyba trochę za duże ale na tym silniku nie znam się. W wyrobie z fso było od 10 do 13. |
Za duże?? Dobrze zrobione 1.4 mojego ojca wybija po 13 barów na zegar, moje 16V jak było "zdrowe" biło po 14,5bara, wiec 13tka w 8V musi wyskoczyć na zegarze ...
Może trochę źle mnie zrozumiałeś, nie pisałem że ma być minimum 13 ale chodziło mi raczej o to że zdrowy silnik 2.0 8V powinien 13barów nabić, jeśli jest mniej to widać że już "kuleje" trochę i można by się pokusić o założenie świeżych pierścieni.
pzdr.Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
kefirek
Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-06-2008, 13:55
|
|
|
Ok. Faktycznie źle zrozumiałem. Sądziłem że 13 bar to minimum.
Edit: znalazłem w necie;
Między 9 a 15 bar.
Dane dla silnika (kod silnika) 159A6.046. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-06-2008, 11:06
|
|
|
Raku napisał/a: | dziewięć??? To chyba już tłoki bez pierścieni śmigają w silniku!
Gdzie to znalazłeś? | przed remontem silnika w sedici na jednymtłoku miałem 9 a na reszcie po 11 i nie było wcale tragedii... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 07:17
|
|
|
Dopóki nie dmucha z wnętrza silnika to dobrze . na 9 - czy 10 też można spokojnie jeszcze jeździć (może już nie na gazie) ale można. W dieslach był by problem ale w benzynie jakoś się pojeździ. Wiele samochodów na giełdach dobijają do max 9, a ich właściciele mówią, iż silniczek super. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-07-2008, 08:56
|
|
|
Tomilee napisał/a: | W dieslach był by problem ale w benzynie jakoś się pojeździ. |
Diesel na takim czymś by wogóle nie odpalił nawe |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|