Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana alternatora
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2008, 19:41   Wymiana alternatora

Witam, opisze po krotce wymiane alternatora w temprze 1,6 na gazniku. Panowie, jest wiele mitow ze on wychodzi od dolu, albo jakos bokiem po zdjeciu oslony i kola. Ja probowalem i to byl blad, a wiec, uwazam, ze najlepszym sposobem jest wymienic alternator postepujac w nastepujacej kolejnosci:

NA POCZATKU ODLACZYC AKUMULATOR !!!

1.Nalezy poodlaczac wszystkie przewody elektryczne idace do gaźnika, oraz ewentualnie gdy mamy LPG poodpinac zaworek.
2.Poźniej należy odkrecic oslone oraz kolo pasowe z popmy od wspomagania
3. Zdemontowac pompe(bez odkrecania od niej przewodow cisnieniowych, po prostu niech pompa "wisi" na tych przewodach), odsunać ją gdzies w strone gaźnika do góry.
4. Odkręcić przewód plusowy i zdjac z konektora wsuwke od wzbudzenia.
5. Odkrecic mocowanie alternatora,zdjac rolkę, wyjac srube(dluga, mierzy ona okolo 25cm)
6. Alternator po odkreceniu bez zadnego problemu mozna wyjac, spokojnie wyjdzie

Montaż dokładnie w odwrotnej kolejnosci.

Robilem to pierwszy raz i szczerze powiem, ze czas calej operacji zajal mi okolo 2 godzin. Niektorzy powiedza ze dlugo, niektorzy ze szybko, ale na spokojnie powolutku myslac nad kazdym kolejnym krokiem zajelo mi to wlasnie 2 godziny. Mam nadzieje ze komus wskazowki sie przydadza. Pzdr
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 20:39   

maniutek napisał/a:
Panowie, jest wiele mitow ze on wychodzi od dolu, albo jakos bokiem po zdjeciu oslony i kola.


Bo można go wyjąć od dołu po zdjęciu osłony, ale bez ściągania koła ;) Dobrze jest tylko mieć w tym przypadku kanał ;)
Ale wcale nie twierdzę, że od góry też sie nie da :zgoda:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2008, 21:16   

polansky napisał/a:
maniutek napisał/a:
Panowie, jest wiele mitow ze on wychodzi od dolu, albo jakos bokiem po zdjeciu oslony i kola.


Bo można go wyjąć od dołu po zdjęciu osłony, ale bez ściągania koła ;) Dobrze jest tylko mieć w tym przypadku kanał ;)
Ale wcale nie twierdzę, że od góry też sie nie da :zgoda:


nie wiem, ja tam podchodzilem od dolu i w zadens posob nie chcial wyjsc...dla mnie nie wykonalne:P
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 21:25   

maniutek napisał/a:
nie wiem, ja tam podchodzilem od dolu i w zadens posob nie chcial wyjsc...dla mnie nie wykonalne:P

Bo Ty masz jeszcze wspomaganie :P Może to przez to :)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2008, 21:26   

polansky napisał/a:
maniutek napisał/a:
nie wiem, ja tam podchodzilem od dolu i w zadens posob nie chcial wyjsc...dla mnie nie wykonalne:P

Bo Ty masz jeszcze wspomaganie :P Może to przez to :)


no nie wiem czy przez to, bo od gory masz pompe i przewody, a dol mamy chyba ten sam, a przeciez od spodu poloska przeszkadza...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 21:29   

No to nie wiem, u mnie po odkręceniu tej plastikowej osłony i samego altka wyszedł bez większych problemów :roll:
A nie trzymała Cię przypadkiem maglownica?
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2008, 21:32   

tez, a widzisz, to pewnie to:P bo jak nie masz wspomagania to jest pewnei inna maglownica, nie wiem, bo nigdy nie widzialem tempry bez wspomagania:) i wszystko Panie kolego:)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 21:36   

Czyli czasem się przydaje brak wspomagania (czyt. żeby móc wyciągnąć alternator od dołu :P ) :lalala:
A tempra bez wspomagania wygląda tak samo ;) - z zewnątrz oczywiście :D
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 20-03-2008, 22:32   

Panowie ja w tipku mam wspomaganie, alternator wyciągałem juz dwa razy i po zdjeciu osłony wychodzi bez wiekrzych problemów (nad półoską) :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-03-2008, 09:13   

egon11 napisał/a:
Panowie ja w tipku mam wspomaganie, alternator wyciągałem juz dwa razy i po zdjeciu osłony wychodzi bez wiekrzych problemów (nad półoską) :D


widocznie co samochod to inaczej, zalezy od wersji. A ciekawe, jakby wypowiedzial sie ktos, kto ma tempre 1,6 gaznik ze wspomaganiem?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load