|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana alternatora |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2008, 19:41 Wymiana alternatora
|
|
|
Witam, opisze po krotce wymiane alternatora w temprze 1,6 na gazniku. Panowie, jest wiele mitow ze on wychodzi od dolu, albo jakos bokiem po zdjeciu oslony i kola. Ja probowalem i to byl blad, a wiec, uwazam, ze najlepszym sposobem jest wymienic alternator postepujac w nastepujacej kolejnosci:
NA POCZATKU ODLACZYC AKUMULATOR !!!
1.Nalezy poodlaczac wszystkie przewody elektryczne idace do gaźnika, oraz ewentualnie gdy mamy LPG poodpinac zaworek.
2.Poźniej należy odkrecic oslone oraz kolo pasowe z popmy od wspomagania
3. Zdemontowac pompe(bez odkrecania od niej przewodow cisnieniowych, po prostu niech pompa "wisi" na tych przewodach), odsunać ją gdzies w strone gaźnika do góry.
4. Odkręcić przewód plusowy i zdjac z konektora wsuwke od wzbudzenia.
5. Odkrecic mocowanie alternatora,zdjac rolkę, wyjac srube(dluga, mierzy ona okolo 25cm)
6. Alternator po odkreceniu bez zadnego problemu mozna wyjac, spokojnie wyjdzie
Montaż dokładnie w odwrotnej kolejnosci.
Robilem to pierwszy raz i szczerze powiem, ze czas calej operacji zajal mi okolo 2 godzin. Niektorzy powiedza ze dlugo, niektorzy ze szybko, ale na spokojnie powolutku myslac nad kazdym kolejnym krokiem zajelo mi to wlasnie 2 godziny. Mam nadzieje ze komus wskazowki sie przydadza. Pzdr |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 20:39
|
|
|
maniutek napisał/a: | Panowie, jest wiele mitow ze on wychodzi od dolu, albo jakos bokiem po zdjeciu oslony i kola. |
Bo można go wyjąć od dołu po zdjęciu osłony, ale bez ściągania koła Dobrze jest tylko mieć w tym przypadku kanał
Ale wcale nie twierdzę, że od góry też sie nie da |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2008, 21:16
|
|
|
polansky napisał/a: | maniutek napisał/a: | Panowie, jest wiele mitow ze on wychodzi od dolu, albo jakos bokiem po zdjeciu oslony i kola. |
Bo można go wyjąć od dołu po zdjęciu osłony, ale bez ściągania koła Dobrze jest tylko mieć w tym przypadku kanał
Ale wcale nie twierdzę, że od góry też sie nie da |
nie wiem, ja tam podchodzilem od dolu i w zadens posob nie chcial wyjsc...dla mnie nie wykonalne:P |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 21:25
|
|
|
maniutek napisał/a: | nie wiem, ja tam podchodzilem od dolu i w zadens posob nie chcial wyjsc...dla mnie nie wykonalne:P |
Bo Ty masz jeszcze wspomaganie Może to przez to |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2008, 21:26
|
|
|
polansky napisał/a: | maniutek napisał/a: | nie wiem, ja tam podchodzilem od dolu i w zadens posob nie chcial wyjsc...dla mnie nie wykonalne:P |
Bo Ty masz jeszcze wspomaganie Może to przez to |
no nie wiem czy przez to, bo od gory masz pompe i przewody, a dol mamy chyba ten sam, a przeciez od spodu poloska przeszkadza... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 21:29
|
|
|
No to nie wiem, u mnie po odkręceniu tej plastikowej osłony i samego altka wyszedł bez większych problemów
A nie trzymała Cię przypadkiem maglownica? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2008, 21:32
|
|
|
tez, a widzisz, to pewnie to:P bo jak nie masz wspomagania to jest pewnei inna maglownica, nie wiem, bo nigdy nie widzialem tempry bez wspomagania:) i wszystko Panie kolego:) |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 21:36
|
|
|
Czyli czasem się przydaje brak wspomagania (czyt. żeby móc wyciągnąć alternator od dołu )
A tempra bez wspomagania wygląda tak samo - z zewnątrz oczywiście |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-03-2008, 22:32
|
|
|
Panowie ja w tipku mam wspomaganie, alternator wyciągałem juz dwa razy i po zdjeciu osłony wychodzi bez wiekrzych problemów (nad półoską) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2008, 09:13
|
|
|
egon11 napisał/a: | Panowie ja w tipku mam wspomaganie, alternator wyciągałem juz dwa razy i po zdjeciu osłony wychodzi bez wiekrzych problemów (nad półoską) |
widocznie co samochod to inaczej, zalezy od wersji. A ciekawe, jakby wypowiedzial sie ktos, kto ma tempre 1,6 gaznik ze wspomaganiem? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|