Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie w baku.
Autor Wiadomość
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2007, 17:20   Ciśnienie w baku.

Witam.
Miałem problem z moim tipkiem polegający na dziurze po wciśnięciu gazu przy ruszaniu. Początkowo sądziłem że przyczyna leży po stronie zapłonu, za bogatej mieszanki lub nieszczelnego układu podciśnienia. Zauważyłem że przy tankowaniu po odkręceniu korka wlewu z baku zawsze "fukały" opary paliwa. Długo myślałem że to najzupełniej normalne jednak ciśnienie po zdjęciu korka było naprawde duże, bynajmniej nie jakieś delikatne syczenie co wskazuje że bak sie za bardzo zapowietrza. Postanowiłem więc na próbe nie dokręcać korka do końca (nie do "trykania" zapadek). Zdało to egzamin auto rusza bez problemu, płynniej wkręca się na obroty, po prostu lepiej idzie. Wynika z tego że pod wpływem dużego nadciśnienia w zbiorniku paliwo szło pod większym ciśnieniem niż powinno i pompa działała pod zwiększonym obciążeniem (u mnie jest ta mechaniczna- przyp.) i robiło jaja.
Musze jeszcze zrobić test spalania i prędkości (wcześniej max 125km/h :| ) i dam znać jakie rezultaty. Jeśli macie podobne problemy spróbujcie poczarować z korkiem, mi pomogło :D .
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-08-2007, 17:25   

Zwiększone cisnienie w baku nie wpłynie ujemnie na działanie pojazdu. To własnie podciśnienie robi Ci takiego psikusa bo po prostu zawiesza paliwo. Musisz mieć korek zasyfiony że powietrze nie ma możliwości swobodnie cyrkulować.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2007, 17:31   

Hipo napisał/a:
Musisz mieć korek zasyfiony że powietrze nie ma możliwości swobodnie cyrkulować.


Dziwne, bo na tym samym forum czytałem że korek nie ma odpowietrzenia.

** Dodano: 14-08-2007, 18:40 **
Hipo napisał/a:
To własnie podciśnienie robi Ci takiego psikusa bo po prostu zawiesza paliwo


Jak to zawiesza? Gdzie? Separator walnięty? Nie wiem o co Ci chodzi.
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-08-2007, 17:40   

Hipo,to nie do końca jest tak jak piszesz powietrze przez korek nie powinno cyrkulować ponieważ wlew podczas produkcji nie przeszedł by tzw próby szczelności. Wlew zanurzany jest w specjalnej wannie wypełnionej wodą, a do niego wtłaczane jest powietrze o ciśnieniu 0,4 bara. Wlew znajduje się pod wodą przynajmniej 12 sek i przez ten czas nie ma mowy o tym żeby jakikolwiek bąbelek powietrza się z niego wydostał. A tak nawiasem mówiąc gdyby była przez korek jakakolwiek cyrkulacja to zatankowanie pod korek groziło by wyciekiem.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-08-2007, 18:12   

Panowie czy któryś z was kiedykolwiek rozbierał korek od Tipo ? jesli nie to czemu wpieracie we mnie rzeczy niestworzone. Miejsce ubywajacego paliwa musi zajmować powietrze bo niby jak inaczej ma być ? próżnia się w baku robi czy co :roll:

Mało tego w takiej sytuacji jak bedzie mocna pompa to potrafi żywcem bak zassać, szczególnie z metalowego potrafi złom zrobić. Moja ciotka w Corsie dwa razy to już przerabiała.

gepard, wlew a korek to dwie różne rzeczy. Skonstuowany jest korek w taki sposób żeby paliwo się nie rozchlapało a jednak żeby powietrze moglo przejść. Zastanów się dlaczego na niektórych autach które mają prosty wlew zaraz do baku i jak ktoś tankuje do pełna to zaraz dookoła wlewu jest "spocone" miejsce. To wlasnie opary z paliwa siadają tam. Najczęsciej takie zjawisko w Transicie widać.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-08-2007, 18:32   

Hipo, Przyznam się szczerze że na prostych wlewach sie nie znam za bardzo. Ale aczkolwiek na nowych fiatowskich wlewach się znam np Multipla bz bf i ds oraz seicento Alfa 166 bz ds Lancia thesis. W niektórych są zastosowane specjalne rury odpowietrzające oraz zbiorniczki wyrównawcze. Ale np Fiat Idea zarówno bz i ds nie mają takiego bajeru ( i jest to naprawdę prosty wlew). Próba szczelności przeprowadzana na standardowym korku np pasującym od seja. Nie zaznaczyłeś że chodzi Ci o prosty wlew aczkolwiek Tipo tak jak i fiat 500 czyli cc mają rury odpowietrzające. W przypadku Tipo rurę tę widać po odkręceniu tylnego prawego koła pod warunkiem że nie ma sie plastikowego nadkola. Nie wiem jak to jest dalej rozwiązane bo nigdy nie przeglądałem całej instalacji.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2007, 21:19   





Hipo, i gdzie tu masz jakiś odpowietrznik?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-08-2007, 12:32   

ja ten cycek na korku kiedyś złamałem i teraz przez korek przechodzi powietrze i nic nie robiłem w tej sprawie żeby to zalepić :niewiem: jak sie przejdzie koło auta to czuć paliwo,,chyba zalepie tą dziure :|
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-08-2007, 12:44   

Nie macie tak, że czasami po zatrzymaniu auta i wyłączeniu stacyjki coś "gwiżdże".
Na początku jak miałem auto to się wystraszyłem ale mechanik mi powiedział, że tak działa odpowietrznik baku.
Tylko z tego co wiem to on nie jest w korku :roll:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-08-2007, 13:05   

bo baku idą trzy rurki dwie do pompy,a ta trzecia chyba jest odpowiedzalna za odpowietrzanie i ona jest zawsze sucha,wiem bo kilka razy tam grzebałem :|
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-08-2007, 19:03   

Panowie na wkładzie do ziornika macie owszem 3 rurki: zasilanie, nadmiar i odpowietrzenie. Tylko tyle ze dwie idą pod podłogą na przód do komory silnika a jedna idzie do wlewu. Tak jest w dieslu, tak prawdopodobnie jest w benzynie skoro poluzowanie korka koledze pomogło.

konikks, według Cie odpowietrznić to powinna być chyba dziura o śrenicy 5cm ? pooglądaj dokładnie sobie ten korek.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2007, 19:08   

Hipo, oglądałem a nawet rozbierałem - dziurki do odpowietrzania nie ma
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-08-2007, 19:14   

Nie musi to być jakiś otwór, moze być drobna szczelinka czy coś i powietrze zawsze sobie bokiem przejdzie. Nie pamietam jak jest to w Tipo bo korek rozkręcałem jakieś 4-5 lat temu. Natomniast wiem ze napewno w dieslu odpowietrzenie odbywa się poprzez wlew.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-08-2007, 21:11   

Hipo napisał/a:
Nie pamietam jak jest to w Tipo bo korek rozkręcałem jakieś 4-5 lat temu
Jak? bo juz kieds byly pytania odnosnie zmiany wkładki w korku, i nikt nie wiedział jak sie korek rozbiera... [sorki za OT]
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2007, 21:23   

MiKuS napisał/a:
Jak? bo juz kieds byly pytania odnosnie zmiany wkładki w korku, i nikt nie wiedział jak sie korek rozbiera... [sorki za OT]


szczerze mówiąc ten element nie jest przeznaczony do rozbiórki... siła x gwałt i się otwiera. dolną cześć, tą białą trzeba równocześnie podważyć z 3 stron (na czarnym plastiku są 3 zadziory). pierwszy raz męczyłem się chyba z pół godz.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-08-2007, 20:41   

konikks napisał/a:
MiKuS napisał/a:
Jak? bo juz kieds byly pytania odnosnie zmiany wkładki w korku, i nikt nie wiedział jak sie korek rozbiera... [sorki za OT]


szczerze mówiąc ten element nie jest przeznaczony do rozbiórki... siła x gwałt i się otwiera. dolną cześć, tą białą trzeba równocześnie podważyć z 3 stron (na czarnym plastiku są 3 zadziory). pierwszy raz męczyłem się chyba z pół godz.


Przewidziany jest bo inaczej to byly zamkniety na stałe a jak sam widzisz to da sie go rozebrać, chociażby po to żeby wkładke wymienić od kluczyka.

MiKuS dokładnie jak kolega napisał, od środka jak się przyjrzysz tam gdzie masz gwint to zobaczysz ze jest taki plastykowy pierscień zabezpieczający, trzeba go ostrożnie wyjąć żeby nie połamać i cały korek sie rozlatuje na częsci pierwsze.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2007, 11:00   

dobrze wiedzieć, bo za jakiś czas będę robił wymianę wszystkich wkładek w samochodzie, to będę musiał ten też zrobić jak trzeba :) .
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-08-2007, 20:08   

No ja właśnie rozbierałem korek bo wymieniałem wszystkie wkładki.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
szymekz 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-03-2008, 17:47   

jeśli chodzi o cisnienie w zbiorniku mialem ten sam problem, jedna osoba mi powiedila zebym przewiercil malym wiertlem korek od wlewu, zrobilem tak i jest ok, nic nie smierdzi benzyna obok auta. a korek ma 2 plaszczyzny, wewnatrz tak biala i ta czarna. i nie wiedac dziury:D (one sa tak jakby niezaleznie krecace sie;d)
_________________
z farcikiem:))
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load