|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
TurboDiessel gaśnie po zapaleniu |
Autor |
Wiadomość |
jokerssxx
Wiek: 39 Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 56 Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2007, 23:06 TurboDiessel gaśnie po zapaleniu
|
|
|
Witam!
Chodzi o: Alfa Romeo 145 1.9 TD -11.1996r. (oczywiście)
Problem polega na tym:
Gdy zapalam silnik (zimny i po postoju ok 8godz.) a temp. jest minusowa silnik od razu (bez żadnego problemu) zapala i po chwili gaśnie.
To się dzieje nie zawsze. Dzisiaj też tylko zapaliłem (2 razy grzałem swiece)i od razu zgasł. Zapaliłem ponownie i miał ok 600 obr i zgasł - trzeci raz dałem mu gazu sporo zapalił i jak puściłem spadł na 900 obr. i chodził.
Wcześniej tez mi tak robił i wymieniłem filtr paliwa z MAN (jak w instr.) na BOSCH przejechałem może 5 tyś i co znowy by padł filtr.???
Co ciekawe miałem jeszcze takie coś ok 2 tyś km temu --- podczas jazdy przy obr. między 2600 a 3000 silnik się dławił tak jak by go zalewało lub nie miał ropy a gdy przekroczył 3000 obr to juz rwał dalej. Pojechałem do mechanika i mi zwymyślał od turbiny po wtryski. przyjechałem do domu podłączyłem sprężarkę pod przewody koło pompy i dmuchnołem przez filtr do baku -od tamej pory jak ręką odją -wszystko gra!
Ważne -nie mam tego przyśpieszacza co we fiatowskich silnikach jest w termostacie i linka! (mam inny termostat -przyśpieszacz elektryczny i jego brak -wersja włoska a tam ich nie było)
Powiedzcie -czy te filtry BOSCH są takie do D.. czy co? W inst. pisze wyraźnie MAN -ale nie mogłem go dostać... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2007, 23:34
|
|
|
Robi się zimno. Często w palwie jest woda czy inne substancje "zamulające". Ropa im zimniej tym robi się bardziej gęsta. Na przykład w "opale" który kiedyś był popularny - teraz zapewne też w mniejszych miejscowosciach - wytracala sie w znacznej ilosci parafina ktora skutecznie zamulała filtry.
Co do filtrów BOSCH, chmm trudno mi powiedzieć niestety. W autach ciężarowych u Taty w firmie stosowane są MANN i używa je już od dawna. Ja w Temprze stosuje Filtrony od dawien dawna. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-11-2007, 20:30
|
|
|
jokerssxx napisał/a: | przyjechałem do domu podłączyłem sprężarkę pod przewody koło pompy i dmuchnołem przez filtr do baku -od tamej pory jak ręką odją -wszystko gra! |
TO już powinieneś wiedzieć czego szukać albo do czego się dobrać. Wyciag smoka ze zbiornika bo bardzo prawopodobne jest że masz kupe syfu w baku i żywcem sitko zatkało. Ewentualnie jeśli paliwko letnie a lepszy przymrozek to mogła się parafina z ropy wytrącić jak miszko pisał. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-11-2007, 20:35
|
|
|
mialem podobnie u siebie, auto gaslo po przejechaniu jakis 200m, udawalo sie odpalic pozniej po chwili i po paru obrotach rozrusznikiem, i tak znowu.. po wyciagnieciu smoka ze zbiornika na sitku bylo kupe klejacego syfu, przeczyszczenie sitka i przewodow i temat zniknal |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|