Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierścienie
Autor Wiadomość
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-07-2006, 22:47   Pierścienie

Witam
Koledzy, czy ktoś z Was wymieniał pierścienie? Mnie nieuchronnie czeka taki zabieg, bo kompresja spada.
Sam się na to nie skuszę, bo nie mam warunków.
Zastanawia mnie jak kosztowo wygląda taki zabieg? No i jaka jest przybliżona cena pierścieni?

Co do samej wymiany, to tak sobie myślę, że pierścienie powinno się wymieniać 'od dołu', tzn. ściągamy miskę olejową, odkręcamy z korbowodów tłoki i wymieniamy pierścienie.
Czy faktycznie tak to się robi, czy może jest jakiś inny patent?

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
Krzysztof A. 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 100
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-07-2006, 23:54   wymiana pierścieni

nie wiem czy ktoś robił to w taki sposób jak mówisz.
ja osobiście byłbym za rozebraniem silnika, bo cięzko bdzie założyć pierścienie bez ich uszkodzenia od dołu.a po drugie warto w tej sytuacji przyjrzeć się dobrze cylindrom czy nie mają zbyt dużych progów i czy nie bedzie potrzebny szlif lub wymiana silnika.
Trochę w tym siedzę i osobiście znam przypadki gdzie po założeniu piescieni do zajeżdzonego silnika było tylko gorzej.
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-07-2006, 00:14   

Wymiana pierścieni od dołu to nieporozumienie, za dużo roboty a i efekt może być kiepski (można połamać pierścionki przy wkładaniu tłoków w cylindry). Jedyny słuszny sposób to poprzez ściągnięcie głowicy, następnie odkręcasz korbowód i całość korbowodu z tłokiem wyciągasz od góry - trzeba od dołu popychać korbowód !. Jak wyciągniesz cały ten zespół to wyciągasz pierścienie - uwaga dwa ostatnie, licząc od góry są kruche (żeliwo). Ogólnie można zdjąć i założyć pierścionki bez specjalnych urządzeń - liczy się delikatność. Jak zdejmiesz pierścienie to trzeba dokonać pomiarów - na tłoku - luzy w rowku a następnie po zdjęciu pierścieni włożyć je do cylindra i zmierzyć "luzy na zamku". Może się okazać, iż wymiana pierścienie nic nie da, (jeżeli tłok już jest wyrobiony). Najtrudniejszy jest proces zakładani nowych pierścieni i następnie włożenie całości do cylindra. same pierścienie wkłada się od zgarniającego -tj. dolnego w górę. Uwaga 2 dolne pierścienie w każdym samochodzie są kierunkowe -tj. nie można ich włożyć odwrotnie, bo będzie kiszka. pierwszy od góry można sobie wkładać jak się podoba. Proces nakładania pierścieni trzeba robić na spokojnie lekko je rozszerzając -rękoma i nakładać od góry - tylko lekko, bo potrafią pęknąć jak się przesadzi. jak już się nałoży pierścionki to na tłok nakłada się kawałek blachy - oby gładkiej - (wcześniej wywinięty i dopasowany do kształtu tłoka) tą blachą za pomocą różnych sztuczek (można zagiąć rogi i na nie założyć ścisk) wstępnie ściskamy pierścienie (wcześniej obficie posmarować tą blaszkę) całość zestawu wkładamy do cylindra i lekko od góry cisnąć wsuwamy korbowód razem z tłokiem do cylindra. Po tej operacji zostanie nam w rękach blaszka (ta wywinięta) a tłok będzie sobie siedział w cylindrze.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-07-2006, 08:16   

No to mnie trochę nastraszyliście, i chyba będę musiał się jeszcze poważnie zastanowić nad tą wymianą.
A jak to tak delikatna operacja, to będę musiał ostrożnie wybrać machanika, takiego co nie ma zapędów do kowalstwa *]

A orintujecie się jaki może być koszt takiej wymiany? Tak żeby mnie nie naciągneli.
Widzę, że cena pierścieni nie jest taka straszna: http://www.allegro.pl/ite...wyprzedaz_.html
Czy może jest jakaś konkretna firma, którą byście polecili - czy też pierścień to pierścień?

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2006, 08:29   

polecam firme SM,niemieckie pierścienie u Mnie w firmie idzie tego bardzo dużo i nie ma wogóle reklamacji czy skarg od klientów.Jak mi podasz numer silnika to moge Ci podać wszystkie wymiary z katalogu SM
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-07-2006, 09:43   

Powiem tak jeżeli mechanik przesadzi z kosztami takiej wymiany to zastanów się nad dokonaniem takiej operacji samemu - musisz kupić do tego -pierścienie, uszczelke pod głowicę i miski olejowej. Dla nie wprawionych całość wymiany może trwać nawet i 2 - 3 dni. W razie czego połamiesz stary pierścień, w celu sprawdzenia o ile można je naciągnąć. Proponuję w pierwszy dzień wyciągnąć tłoki i dokonać wszelkich pomiarów, gdyz może się okazać, iż tłok już jest do wymiany - a to juz jest kosztowna operacja.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
matliz 


Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-08-2006, 15:26   Re: Pierścienie

RaV napisał/a:
Witam
Koledzy, czy ktoś z Was wymieniał pierścienie? Mnie nieuchronnie czeka taki zabieg, bo kompresja spada.
Sam się na to nie skuszę, bo nie mam warunków.
Zastanawia mnie jak kosztowo wygląda taki zabieg? No i jaka jest przybliżona cena pierścieni?

Co do samej wymiany, to tak sobie myślę, że pierścienie powinno się wymieniać 'od dołu', tzn. ściągamy miskę olejową, odkręcamy z korbowodów tłoki i wymieniamy pierścienie.
Czy faktycznie tak to się robi, czy może jest jakiś inny patent?

Pozdrawiam


możesz napisać ile twoje auto ma przebiegu ? mam taki sam silnik i ciekawi mnie jaka jest jego wytrzymałość.
     Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-08-2006, 16:06   

Witam!

Ja uwazam jak robic to porzadnie a to kosztuje w sumie wartosc tego calego samochodu ( moze troche przesadzilem ) i zeby sie to zwrocilo trzeba by nim dlugo jezdzic , jak chcesz wmiare szybko zmienic auto to szkoda kasy moim zdaniem.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-08-2006, 16:17   

matliz, niestety mam walnięty licznik kilometrów (od czasu kupna pokazuje 170tys *] ), ale mogę Ci powiedzieć, że tak na oko mam z 200-210tys.

Naprawę na razie trochę odsunąłem, bo szykuje mi się jeszcze dalszy wyjazd, a nie chce jechać świeżo zrobionym autem w dalszą podróż.

marcinwodnik, na razie nie planuje zmiany auta, bo powiem szczerze Tipolotem bardzo dobrze mi się jeździ-wygodniutkie auto :D

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
matliz 


Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-08-2006, 18:05   

RaV napisał/a:
matliz, niestety mam walnięty licznik kilometrów (od czasu kupna pokazuje 170tys *] ), ale mogę Ci powiedzieć, że tak na oko mam z 200-210tys.

Naprawę na razie trochę odsunąłem, bo szykuje mi się jeszcze dalszy wyjazd, a nie chce jechać świeżo zrobionym autem w dalszą podróż.

marcinwodnik, na razie nie planuje zmiany auta, bo powiem szczerze Tipolotem bardzo dobrze mi się jeździ-wygodniutkie auto :D

Pozdrawiam


Myslałem że więcej tak koło 300 ty

[ Dodano: 02-08-2006, 19:06 ]
RaV napisał/a:
matliz, niestety mam walnięty licznik kilometrów (od czasu kupna pokazuje 170tys *] ), ale mogę Ci powiedzieć, że tak na oko mam z 200-210tys.

Naprawę na razie trochę odsunąłem, bo szykuje mi się jeszcze dalszy wyjazd, a nie chce jechać świeżo zrobionym autem w dalszą podróż.

marcinwodnik, na razie nie planuje zmiany auta, bo powiem szczerze Tipolotem bardzo dobrze mi się jeździ-wygodniutkie auto :D

Pozdrawiam


Myslałem że więcej tak koło 300 tyś km, mój ma 170 tyś km, a na jakim oleju jeżdisz ?
     Moneta
 
 skype
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-08-2006, 18:33   

Mam to auto od roku - nalałem mu pół-syntetyczny Castrol (nie pamiętam jaki - jak chcesz to sprawdze). Poprzedni właściciel twierdził, że lał Mobil1, ale ile w tym prawdy :^o
W każdym razie też uważam, że jest to dość nieduży przebieg jak na robienie pierścieni, no ale cóż - kompresja spada i wszyscy obstawiają, że to właśnie to.

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
Michael 


Wiek: 44
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-08-2006, 19:31   

Remont silnika robiłem w listopadzie 2005r przy stanie ok 200 tyś. Całoś kosztowała mnie ok 900 zł. W tym też nowe pierścienie więc nie powiem ci ile by kosztowała sama ich wymiana. Remont robił mi znajomy mechanik. Może drogo, bo taniej dałoby się kupić silnik na allegro ale było warto. Zresztą nie wiadomo w jakim stanie byłby ten zakupiony.
W zeszłoroczne mrozy silnik palił mi "od kopa" przy ok -25 st C.
  
 
 
matliz 


Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-08-2006, 11:57   

RaV napisał/a:
Mam to auto od roku - nalałem mu pół-syntetyczny Castrol (nie pamiętam jaki - jak chcesz to sprawdze). Poprzedni właściciel twierdził, że lał Mobil1, ale ile w tym prawdy :^o
W każdym razie też uważam, że jest to dość nieduży przebieg jak na robienie pierścieni, no ale cóż - kompresja spada i wszyscy obstawiają, że to właśnie to.

Pozdrawiam


Może to przez to że nalałeś półsyntetyk i silnik się częsciowo rozczelnił dlatego spadła kompresja.Jak kupiłem swój samochód to nie było napisane jaki olej był wlewany wczesniej, więc przy moim przebiegu 170 tys km zalecili mi wlać dobry olej mineralny i tak też zrobiłem.
     Moneta
 
 skype
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-08-2006, 13:37   

Hmmm... koleś od którego kupiłem auto mówił, że lał półsyntetyk (ponoć właśnie Mobil1). Właściwie nie miał powodów kłamać w tej kwestji - no może poza marką oleju.
Więc też nalałem półsyntetyka - wierząc kolesiowi... komuś wierzyć trzeba *]

[ Dodano: 03-08-2006, 16:57 ]
Dzisiaj byłem u mechanika.
Zaśpiewał mi 800-1000zł za całą naprawę (z częściami).
Wymiana pierścieni, planowanie głowicy, uszczelki, pierścienie i olej.
Co sądzicie o tej cenie podobna do tej o której pisał Michael czyli chyba to tyle kosztuje.

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-08-2006, 22:08   

Jak na mój gust to drogo, ale ja naprawiam wszystko sam więc każda cena warsztatowa jest dla mnie za duża. Pierścienie kupisz do 100 zł + uszczelka pod głowicę + olej to wyjdzie max 200 - 300 zł reszta to robocizna, no jeszcze bym zapomniał o sławetnym planowaniu głowicy - kpina, w warsztacie po prostu przejedzie nią po stole z bardzo drobnym papierem ściernym, żeby wyrównać. Osobiście nigdy po zdjęciu głowicy nie bawiłem się w planowanie i jakoś zawsze działało ( po to jest uszczelka, która się zgniata przy skręcaniu i doszczelnia braki.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-08-2006, 22:28   

Panowie wg. mnie nie da sie zrobic remontu za takie pieniadze.To co z reguly nazywacie remontami to tak naprawde naprawy biezace.Robilem remont w Polonezie i wyszedl mnie 1600 zl bez robocizny bo wszystko robilem sam.Z wyjatkiem szlifow.W Tipo bez szlifu cylindrow wyszlo ponad 2000 i to jeszcze nie koniec.A "slawetne " planowanie robi sie tylko jezeli glowica jest krzywa albo chcesz zwiekszyc stopien sprezania.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-08-2006, 06:52   

lordabarth napisał/a:
Panowie wg. mnie nie da sie zrobic remontu za takie pieniadze.To co z reguly nazywacie remontami to tak naprawde naprawy biezace.Robilem remont w Polonezie i wyszedl mnie 1600 zl bez robocizny bo wszystko robilem sam.Z wyjatkiem szlifow.W Tipo bez szlifu cylindrow wyszlo ponad 2000 i to jeszcze nie koniec.A "slawetne " planowanie robi sie tylko jezeli glowica jest krzywa albo chcesz zwiekszyc stopien sprezania.



albo ma ślady po wydmuchaniu uszczelki
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-08-2006, 07:49   

ogolnie jest tak ze jak chcesz faktycznie jezdzic autkiem to robisz remont generalny.
wtedy naprawde wiesz co i jak i mozesz nawet syntetyk lac. ale faktycznie to co wiekszosc nazywa remontem faktycznie jest delikatna naprawa silnika.
planowanie glowicy powinno robic sie po uderzeniu tloka w zawor lub tez po zagotowaniu.
widzialem aka glowice w dafie osobowce. po zagotowaniu na plaszczyznie miala roznice 1 mm
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-08-2006, 10:53   

Przy takiej cenie pojazdów T/T nie ma się co rozwodzić nad remontami chyba, że ktoś tak bardzo kocha ten pojazd. Kapitalny remont silnika licząc same części rozpoczyna się od 2 tyś. doliczając pracę mechanika to już przewyższy wartość samochodu 2 do 3 razy. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest chyba dolanie jakiegoś super środka do silnika i opchnięcie takiego pojazdu. Jeżeli natomiast ktoś bardzo chce remontować silnik to niech sobie zobaczy wnikliwie w podwozie samochodu czy blacha wytrzyma kolejne 10 lat, które będą czasem zwrotu naszego remontu.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-08-2006, 11:06   

tomilee ale jak jezdzisz autkiem to i tak dbasz o samochod. i takie rzeczy jak podwozie to w miedzy czasie tez robisz.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load