Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
YAMAHA DT 50
Autor Wiadomość
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-10-2010, 21:05   YAMAHA DT 50

Witam mam problem ze swoim motorkiem a mianowicie ostatnio wymieniałem cylinder i tłok (zamiennik) Po wymianie na próbę nalałem do chłodnicy wody a wiem, ze i ona może być bez problemu stosowana jako ciecz chłodząca (w lecie) Niestety mój moto tak jakby gotuje tą wodę w chłodnicy i po przejechaniu niewielkiego dystansu robi się w niej po prostu sucho. Zauważyłem też, że gorąca para wydobywa się z przewodu podłączonego do korka chłodnicy (coś w rodzaju przelewu?) Takie zjawiska przed wymianą też miały miejsce ale tylko jak moto był katowany w dużym terenie przy użyciu tylko 1 i 2 biegu. Uważałem to za rzecz normalną, teraz jest chyba coś nie halo... Co może być przyczyną? To że w chłodnicy mam wodę zamiast płynu czy to coś poważnego? Po wymianie cyla motor zrobił się słabszy, ale to chyba nie ma nic wspólnego z tą chłodnicą. Z tego co czytałem na innym forum takie są skutki nie stosowania oryginalnych części. Ale ten cyl nie ma wg mnie nic do rzeczy. W motorach siedze ok kilku lat ale z takim zjawiskiem się nie spotkałem.
Aha i gdy go po prostu odpale i odkręcę korek od chłodnicy to wody nie ubywa bez względu na to jak długo silnik pracuje. Wystarczy że przejadę się kawałek i zostaje tylko pół chłodnicy wody. Proszę o jakieś rady.
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-10-2010, 11:08   

Prawdopodobnie przegrzewa Ci się tłok i puchnie - jakiś kiepski zamiennik może kupiłeś.
BTW: woda ma niższą temperaturę wrzenia niż płyn - dlatego stosuje się płynu.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-10-2010, 16:58   

Dobra to ja najpierw kupię płyn i zobaczymy co wtedy będzie^^

** Dodano: 12-03-2011, 18:49 **
Witam. Trochę czasu minęło zanim zebrałem się w sobie, aby porobić coś przy motorze, ale wszystko przez niskie temperatury. Dopiero dzisiaj zrobiło się na tyle ciepło, że nabrałem ochoty na zabawę w mechanika :lalala:

Do rzeczy. Wszystkie problemy o których pisałem wyżej są już nieaktualne. Ściągnąłem dziś cylek i głowicę, wymieniłem pierścionki oraz uszczelki na oryginalne a nie jakieś gówniane które dostałem gratis do cylindra i wszystko gra. Wymieniłem olej i do chłodnicy w końcu trafił płyn a nie woda:) ładnie pali, ale mam taki problem, którego nie umiem rozwiązać.
Mianowicie silnik wkręca się ładnie na obroty tylko, gdy śrubka w gaźniku odpowiedzialna za dawkę powietrza jest wkręcona na maxa (minimalna dawka lub jej całkowity brak) Gdy tylko odkręcę dawkę o jeden obrót śrubokrętem to silnik się nie wkręca (buczy) przy gwałtownym dodaniu gazu. Do tego jak jade i przytrzymam go na powiedzmy 3 biegu na dużych obrotach to słabnie i reakcja jest taka jak gdybym odkręcił tą śrubke od dawki powietrza. Pomaga dopiero włączenie ssania. Pomyślał bym że zapchana dysza w gaźniku, bo takie objawy miałem w simsonie i zawsze ona była winna, jednak gaźnik też dzisiaj czyściłem.
Myślałem też że może być to zapchany kranik, który nie nadąża z podawaniem paliwa, gdy jego zużycie jest duże. Wyczyściłem i skutek taki sam. Dawkę paliwa mam ustawioną na środku czyli tak jak powinno być. Nie kombinowałem z przestawianiem iglicy. Warto??
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Danio 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-03-2011, 19:02   

a moze POMPA PALIWA słabo pcha albo filtr paliwa zapchany

** Dodano: 12-03-2011, 19:12 **
:sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: nie doczytałem myślalem ze autko
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2011, 19:24   

danio88pl, spoko, dzięki za odświeżenie tematu, bo chociaż się pojawił na pierwszej stronie, więc większe prawdopodobieństwo, że ktoś pomoże:) Filtra paliwa nie mam :) Pompy tym bardziej ^^

** Dodano: 13-03-2011, 14:37 **
Dzisiaj po raz kolejny czyściłem gaźnik, bo miałem nadzieję, ze w nim tkwi problem, jednak to też nie jest to. Taki sam rezultat daje manipulowanie ustawieniem iglicy. Cały czas bez zmian.
Moje pytanie jest takie. Czy możliwe że to wina świecy?? W tej chwili mam od tipo jakąś, bo ta co była w moto sie zespawała. Nie pamiętam właśnie czy miałem takie problemy na oryginalnej świecy ale chyba nie. Wszystko by na nią wskazywało ale pamiętam, że jakiś czas jeździłem na tej od tipo i wszystko było w porządku. Nie wiem o co chodzi :sciana:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2011, 00:30   

D@wIdS, może być że to świeca, ale dobrze też byłoby ew.podmienić cewkę na próbę :)
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-03-2011, 16:07   

maidun, kurde, skąd tu cewke wziąć ;D Poza tym nie mam nawet czym odkręcić magneta :D Jakiś specyficzny ściągacz musi być do niego... Tylko pytanie co cewka ma do tego że na wysokich obrotach w czasie jazdy go przymula... Moim zdaniem gdyby była walnięta to wcale by iskry nie było na świecy a tymczasem jest ok :roll:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2011, 18:02   

D@wIdS, tzn.nie wiem jak to jest u Ciebie zrealizowane. Ja miałem do czynienia z Jawą 50, Rometem, itp, a tam była taka duża cewka butelkowa i ona dawała WN na świecę ;) Ja pamiętam, że też miałem podobne problemy z dawkowaniem powietrza - zwęziłem fabryczny otwór dopływu powietrza do filtra i na chwilę (jakiś tydzień) chodziło, a potem znowu było to samo :lol: I wtedy właśnie jeśli dobrze pamiętam albo problemem była świeca, cewka albo kondensator miał przebicie... ale co dokładnie to już nie pamiętam niestety :sciana:

W każdym razie nieraz było tak, że coś teoretycznie działało, a okazywało się że tak naprawdę raz działa, a raz nie działa :D
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-03-2011, 19:41   

U mnie jest moduł a nie cewka butelkowa (wiem o co Ci chodzi bo miałem simsona) On jak się już zepsuje to konkretnie i iskra po prostu znika. Nie ma opcji że raz daje iskrę a raz nie. Czytałem o tym na forum i nikt takiego przypadku nie miał, więc raczej nie tu tkwi problem. W sobote będę miał świece, zobacze co i jak. Póki co nie dotykam go, bo nie mam nerwów. Cały weekend przy nim siedziałem i w dodatku nie śmiga tak jak kiedyś.
Ja właśnie się zastanawiam dlaczego śrubkę od powietrza muszę mieć cały czas na maxa wkręconą.. Wyeliminowałem wszystkie możliwości gdzie mógłby brać lewe powietrze a i tak ma go za dużo.. Nie wiem którędy może jeszcze ciągnąć ale wyraźnie słychać że zasysa prawidłowo tzn w odpowiednim miejscu. :sciana:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2011, 23:00   

Napisałeś, że wymieniłeś jakieś uszczelki - więc może gdzieś tam tkwi problem? Albo może nie ma kompresji na cylindrze :?:

Generalnie, skoro grzebnąłeś coś przy cylindrze i pierścionkach to chyba dobrze byłoby właśnie ustawić skład mieszanki na nowo :) W mojej Jawce po zmianie cylindra na 60 ccm i założeniu oryginalnego króćca od gaźnika (z większym otworem) trzeba było od nowa ustawiać zapłon i szukać optymalnego ustawienia składu mieszanki - może u Ciebie jest podobnie?

Zresztą ja się w sumie nie znam jakoś super, więc chyba nie pomogę :?
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-03-2011, 13:12   

maidun, spoko każda uwaga jest cenna. Mówisz że wymieniałeś kilka rzeczy u siebie, ale były to części tuningowe, więc norma że trzeba wszystko ustawić pod inne parametry. Ja nie zakładałem żadnych bajerów, wszystko mam standardowe. Co do uszczelek, to wszystko jest ok, pali ładnie (praktycznie od 1 kopnięcia) chwilę pochodzi na ssaniu a potem już elegancko się wkręca. Problem zaczyna się dopiero podczas jazdy. Po prostu momentami czuć jak traci moc. Na chwilę pomaga włączenie ssania ale zaraz znowu się zmuli i trzeba redukować i odjąć trochę gazu bo inaczej słychać "buuuuu" aż sie zatrzyma i zgaśnie...
W sobote będę miał oryginalną świece do tego silnika to się okaże czy to było to, bo jak nie to będę go musiał sprzedać jako "uszkodzony" co oczywiście znacznie pogorszy jego wartość :roll:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2011, 14:16   

D@wIdS, a nie masz w swojej okolicy nikogo kto się zna na tym :?: Bo to może być jakiś drobiazg, a wartość przy sprzedaży zawsze spada znacznie jeśli jest jakaś usterka, więc może szkoda byłoby tak "pochopnie" się poddać :?:
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-03-2011, 14:58   

Ja motorkami zajmuję się od dawna i wątpię żeby ktoś mógł pomóc :D
Będę się martwił dalej jak okaże się że to nie świeca.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-03-2011, 20:22   

jak masz buuuuu przy odkręceniu manetki ma maxa a ssanie pomaga to masz za słaba mieszanke, za dużo powietrza, spróbuj podkręcić na bogatszą miesznke jak sie da
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2011, 22:02   

palidzojnt221, Właśnie problemem jest to że powietrze jest na maxa przykręcone a możliwość zaciągania lewego powietrza wyeliminowana.
A ssanie to chwilowe rozwiązanie bo po pewnym czasie też już przestaje pomagać..
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-03-2011, 23:43   

Jaki masz zapłon w tym motorku?? Jest na moduł/elektronicznie czy zwykłe platynki?? Jak miałem simsona i były identyczne objawy tj. buuuu przy pełnym otwarciu gazu i ssanie dopiero zaczynało pomagać to przetrząsłem cały gaźnik, zakładałem inny i nic. Okazało się dopiero, że platynki były całe zaśniedziałe, trzeba było wziąć pilniczek drobny i je dokładnie wyczyścić. Co do świecy to jest to też całkiem możliwe, kup świecę o większym cieple właściwym, polecam NGK B8HS, koszt 9zł a może dużo wyjaśnić ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-03-2011, 22:19   

meter30, wiem, przecież też miałem simsona nawet dwa, ale ja mam moduł elektroniczny.
Wiecie co, przyszło mi do głowy że skoro wyeliminowałem możliwość zasysania lewego powietrza przez gaźnik, to może mam wydmuchany siemering od strony magneta??
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-03-2011, 13:27   

to też jest prawdopodobne, a pali Ci jakoś w miare normalnie jak zimny????
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-03-2011, 15:29   

palidzojnt221, bywało lepiej bo palił od 1 a teraz na ssaniu to tak 4-5 razy trzeba kopnąć.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-03-2011, 21:15   

we simsonie miałem tak że bez ssania wogóle nie chciał chodzińć i był winny właśnie uszczelniacz wału od strony magneta, w mz 250 etz tez tak miałem tylko że tam uszczelniacz całkiem wypadł :| zdejmij magneto i bedziemy wiedzieć troche wiecej, w sumie to zagadka troche
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-03-2011, 21:23   

No właśnie jestem na etapie załatwiania ściągacza i świecy. świecę miałem mieć wczoraj ale się okazało że miała przebicie więc nie było sensu jej zakładać. Chyba kupie nową, bo to w końcu nie są wielkie pieniądze...
Po uszczelniaczu chyba nie będzie widac że jest wydmuchany co nie?? Chyba najlepiej profilaktycznie nowy kupić??
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-03-2011, 21:33   

no pewnie że bedzie widać, u mnie jnajpierw było widać że tamtędy mieszanka spływa po karterze i juz sie szykowałem na wymiane a jak sie wziąłem za to to był wypchniety w jednym miejscu taka bulwa powstała, nie mam fotek tego bo bym pokazał
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-03-2011, 21:38   

palidzojnt221, Spoko, wiem o co chodzi. Tylko ze ściągaczem będzie problem, ale kumpel mówi że ma taki z 3 ramionami do ściągania rolek z wałów to powinno się udać o ile wcisne jakoś te łapy za magneto .
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-03-2011, 21:45   

ja ostatnio zdejmowałem bez ściągacza w kx 80 ale wyjety silnik mam to trze=ymałem za magneto i lekko młotkiem w wał stuknąłem i zeszło, jak masz od simsona ściągacz to zobacz do kawassaki by pasował tylko że gwint jest w druga strone :sciana:
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-03-2011, 21:47   

Od simsona za duży, sprawdzałem :p
To magneto z pewnością od nowości nie było ściągane więc wiesz...
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load