YAMAHA DT 50 |
Autor |
Wiadomość |
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-10-2010, 21:05 YAMAHA DT 50
|
|
|
Witam mam problem ze swoim motorkiem a mianowicie ostatnio wymieniałem cylinder i tłok (zamiennik) Po wymianie na próbę nalałem do chłodnicy wody a wiem, ze i ona może być bez problemu stosowana jako ciecz chłodząca (w lecie) Niestety mój moto tak jakby gotuje tą wodę w chłodnicy i po przejechaniu niewielkiego dystansu robi się w niej po prostu sucho. Zauważyłem też, że gorąca para wydobywa się z przewodu podłączonego do korka chłodnicy (coś w rodzaju przelewu?) Takie zjawiska przed wymianą też miały miejsce ale tylko jak moto był katowany w dużym terenie przy użyciu tylko 1 i 2 biegu. Uważałem to za rzecz normalną, teraz jest chyba coś nie halo... Co może być przyczyną? To że w chłodnicy mam wodę zamiast płynu czy to coś poważnego? Po wymianie cyla motor zrobił się słabszy, ale to chyba nie ma nic wspólnego z tą chłodnicą. Z tego co czytałem na innym forum takie są skutki nie stosowania oryginalnych części. Ale ten cyl nie ma wg mnie nic do rzeczy. W motorach siedze ok kilku lat ale z takim zjawiskiem się nie spotkałem.
Aha i gdy go po prostu odpale i odkręcę korek od chłodnicy to wody nie ubywa bez względu na to jak długo silnik pracuje. Wystarczy że przejadę się kawałek i zostaje tylko pół chłodnicy wody. Proszę o jakieś rady. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-10-2010, 11:08
|
|
|
Prawdopodobnie przegrzewa Ci się tłok i puchnie - jakiś kiepski zamiennik może kupiłeś.
BTW: woda ma niższą temperaturę wrzenia niż płyn - dlatego stosuje się płynu. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-10-2010, 16:58
|
|
|
Dobra to ja najpierw kupię płyn i zobaczymy co wtedy będzie^^
** Dodano: 12-03-2011, 18:49 **
Witam. Trochę czasu minęło zanim zebrałem się w sobie, aby porobić coś przy motorze, ale wszystko przez niskie temperatury. Dopiero dzisiaj zrobiło się na tyle ciepło, że nabrałem ochoty na zabawę w mechanika
Do rzeczy. Wszystkie problemy o których pisałem wyżej są już nieaktualne. Ściągnąłem dziś cylek i głowicę, wymieniłem pierścionki oraz uszczelki na oryginalne a nie jakieś gówniane które dostałem gratis do cylindra i wszystko gra. Wymieniłem olej i do chłodnicy w końcu trafił płyn a nie woda:) ładnie pali, ale mam taki problem, którego nie umiem rozwiązać.
Mianowicie silnik wkręca się ładnie na obroty tylko, gdy śrubka w gaźniku odpowiedzialna za dawkę powietrza jest wkręcona na maxa (minimalna dawka lub jej całkowity brak) Gdy tylko odkręcę dawkę o jeden obrót śrubokrętem to silnik się nie wkręca (buczy) przy gwałtownym dodaniu gazu. Do tego jak jade i przytrzymam go na powiedzmy 3 biegu na dużych obrotach to słabnie i reakcja jest taka jak gdybym odkręcił tą śrubke od dawki powietrza. Pomaga dopiero włączenie ssania. Pomyślał bym że zapchana dysza w gaźniku, bo takie objawy miałem w simsonie i zawsze ona była winna, jednak gaźnik też dzisiaj czyściłem.
Myślałem też że może być to zapchany kranik, który nie nadąża z podawaniem paliwa, gdy jego zużycie jest duże. Wyczyściłem i skutek taki sam. Dawkę paliwa mam ustawioną na środku czyli tak jak powinno być. Nie kombinowałem z przestawianiem iglicy. Warto?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 19:02
|
|
|
a moze POMPA PALIWA słabo pcha albo filtr paliwa zapchany
** Dodano: 12-03-2011, 19:12 **
nie doczytałem myślalem ze autko |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 19:24
|
|
|
danio88pl, spoko, dzięki za odświeżenie tematu, bo chociaż się pojawił na pierwszej stronie, więc większe prawdopodobieństwo, że ktoś pomoże:) Filtra paliwa nie mam Pompy tym bardziej ^^
** Dodano: 13-03-2011, 14:37 **
Dzisiaj po raz kolejny czyściłem gaźnik, bo miałem nadzieję, ze w nim tkwi problem, jednak to też nie jest to. Taki sam rezultat daje manipulowanie ustawieniem iglicy. Cały czas bez zmian.
Moje pytanie jest takie. Czy możliwe że to wina świecy?? W tej chwili mam od tipo jakąś, bo ta co była w moto sie zespawała. Nie pamiętam właśnie czy miałem takie problemy na oryginalnej świecy ale chyba nie. Wszystko by na nią wskazywało ale pamiętam, że jakiś czas jeździłem na tej od tipo i wszystko było w porządku. Nie wiem o co chodzi |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2011, 00:30
|
|
|
D@wIdS, może być że to świeca, ale dobrze też byłoby ew.podmienić cewkę na próbę |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-03-2011, 16:07
|
|
|
maidun, kurde, skąd tu cewke wziąć Poza tym nie mam nawet czym odkręcić magneta Jakiś specyficzny ściągacz musi być do niego... Tylko pytanie co cewka ma do tego że na wysokich obrotach w czasie jazdy go przymula... Moim zdaniem gdyby była walnięta to wcale by iskry nie było na świecy a tymczasem jest ok |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2011, 18:02
|
|
|
D@wIdS, tzn.nie wiem jak to jest u Ciebie zrealizowane. Ja miałem do czynienia z Jawą 50, Rometem, itp, a tam była taka duża cewka butelkowa i ona dawała WN na świecę Ja pamiętam, że też miałem podobne problemy z dawkowaniem powietrza - zwęziłem fabryczny otwór dopływu powietrza do filtra i na chwilę (jakiś tydzień) chodziło, a potem znowu było to samo I wtedy właśnie jeśli dobrze pamiętam albo problemem była świeca, cewka albo kondensator miał przebicie... ale co dokładnie to już nie pamiętam niestety
W każdym razie nieraz było tak, że coś teoretycznie działało, a okazywało się że tak naprawdę raz działa, a raz nie działa |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-03-2011, 19:41
|
|
|
U mnie jest moduł a nie cewka butelkowa (wiem o co Ci chodzi bo miałem simsona) On jak się już zepsuje to konkretnie i iskra po prostu znika. Nie ma opcji że raz daje iskrę a raz nie. Czytałem o tym na forum i nikt takiego przypadku nie miał, więc raczej nie tu tkwi problem. W sobote będę miał świece, zobacze co i jak. Póki co nie dotykam go, bo nie mam nerwów. Cały weekend przy nim siedziałem i w dodatku nie śmiga tak jak kiedyś.
Ja właśnie się zastanawiam dlaczego śrubkę od powietrza muszę mieć cały czas na maxa wkręconą.. Wyeliminowałem wszystkie możliwości gdzie mógłby brać lewe powietrze a i tak ma go za dużo.. Nie wiem którędy może jeszcze ciągnąć ale wyraźnie słychać że zasysa prawidłowo tzn w odpowiednim miejscu. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2011, 23:00
|
|
|
Napisałeś, że wymieniłeś jakieś uszczelki - więc może gdzieś tam tkwi problem? Albo może nie ma kompresji na cylindrze
Generalnie, skoro grzebnąłeś coś przy cylindrze i pierścionkach to chyba dobrze byłoby właśnie ustawić skład mieszanki na nowo W mojej Jawce po zmianie cylindra na 60 ccm i założeniu oryginalnego króćca od gaźnika (z większym otworem) trzeba było od nowa ustawiać zapłon i szukać optymalnego ustawienia składu mieszanki - może u Ciebie jest podobnie?
Zresztą ja się w sumie nie znam jakoś super, więc chyba nie pomogę |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 13:12
|
|
|
maidun, spoko każda uwaga jest cenna. Mówisz że wymieniałeś kilka rzeczy u siebie, ale były to części tuningowe, więc norma że trzeba wszystko ustawić pod inne parametry. Ja nie zakładałem żadnych bajerów, wszystko mam standardowe. Co do uszczelek, to wszystko jest ok, pali ładnie (praktycznie od 1 kopnięcia) chwilę pochodzi na ssaniu a potem już elegancko się wkręca. Problem zaczyna się dopiero podczas jazdy. Po prostu momentami czuć jak traci moc. Na chwilę pomaga włączenie ssania ale zaraz znowu się zmuli i trzeba redukować i odjąć trochę gazu bo inaczej słychać "buuuuu" aż sie zatrzyma i zgaśnie...
W sobote będę miał oryginalną świece do tego silnika to się okaże czy to było to, bo jak nie to będę go musiał sprzedać jako "uszkodzony" co oczywiście znacznie pogorszy jego wartość |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 14:16
|
|
|
D@wIdS, a nie masz w swojej okolicy nikogo kto się zna na tym Bo to może być jakiś drobiazg, a wartość przy sprzedaży zawsze spada znacznie jeśli jest jakaś usterka, więc może szkoda byłoby tak "pochopnie" się poddać |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-03-2011, 14:58
|
|
|
Ja motorkami zajmuję się od dawna i wątpię żeby ktoś mógł pomóc
Będę się martwił dalej jak okaże się że to nie świeca. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 20:22
|
|
|
jak masz buuuuu przy odkręceniu manetki ma maxa a ssanie pomaga to masz za słaba mieszanke, za dużo powietrza, spróbuj podkręcić na bogatszą miesznke jak sie da |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 22:02
|
|
|
palidzojnt221, Właśnie problemem jest to że powietrze jest na maxa przykręcone a możliwość zaciągania lewego powietrza wyeliminowana.
A ssanie to chwilowe rozwiązanie bo po pewnym czasie też już przestaje pomagać.. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2011, 23:43
|
|
|
Jaki masz zapłon w tym motorku?? Jest na moduł/elektronicznie czy zwykłe platynki?? Jak miałem simsona i były identyczne objawy tj. buuuu przy pełnym otwarciu gazu i ssanie dopiero zaczynało pomagać to przetrząsłem cały gaźnik, zakładałem inny i nic. Okazało się dopiero, że platynki były całe zaśniedziałe, trzeba było wziąć pilniczek drobny i je dokładnie wyczyścić. Co do świecy to jest to też całkiem możliwe, kup świecę o większym cieple właściwym, polecam NGK B8HS, koszt 9zł a może dużo wyjaśnić |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2011, 22:19
|
|
|
meter30, wiem, przecież też miałem simsona nawet dwa, ale ja mam moduł elektroniczny.
Wiecie co, przyszło mi do głowy że skoro wyeliminowałem możliwość zasysania lewego powietrza przez gaźnik, to może mam wydmuchany siemering od strony magneta?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-03-2011, 13:27
|
|
|
to też jest prawdopodobne, a pali Ci jakoś w miare normalnie jak zimny???? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-03-2011, 15:29
|
|
|
palidzojnt221, bywało lepiej bo palił od 1 a teraz na ssaniu to tak 4-5 razy trzeba kopnąć. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-03-2011, 21:15
|
|
|
we simsonie miałem tak że bez ssania wogóle nie chciał chodzińć i był winny właśnie uszczelniacz wału od strony magneta, w mz 250 etz tez tak miałem tylko że tam uszczelniacz całkiem wypadł zdejmij magneto i bedziemy wiedzieć troche wiecej, w sumie to zagadka troche |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-03-2011, 21:23
|
|
|
No właśnie jestem na etapie załatwiania ściągacza i świecy. świecę miałem mieć wczoraj ale się okazało że miała przebicie więc nie było sensu jej zakładać. Chyba kupie nową, bo to w końcu nie są wielkie pieniądze...
Po uszczelniaczu chyba nie będzie widac że jest wydmuchany co nie?? Chyba najlepiej profilaktycznie nowy kupić?? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-03-2011, 21:33
|
|
|
no pewnie że bedzie widać, u mnie jnajpierw było widać że tamtędy mieszanka spływa po karterze i juz sie szykowałem na wymiane a jak sie wziąłem za to to był wypchniety w jednym miejscu taka bulwa powstała, nie mam fotek tego bo bym pokazał |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-03-2011, 21:38
|
|
|
palidzojnt221, Spoko, wiem o co chodzi. Tylko ze ściągaczem będzie problem, ale kumpel mówi że ma taki z 3 ramionami do ściągania rolek z wałów to powinno się udać o ile wcisne jakoś te łapy za magneto . |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-03-2011, 21:45
|
|
|
ja ostatnio zdejmowałem bez ściągacza w kx 80 ale wyjety silnik mam to trze=ymałem za magneto i lekko młotkiem w wał stuknąłem i zeszło, jak masz od simsona ściągacz to zobacz do kawassaki by pasował tylko że gwint jest w druga strone |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-03-2011, 21:47
|
|
|
Od simsona za duży, sprawdzałem :p
To magneto z pewnością od nowości nie było ściągane więc wiesz... |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|