Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 16v multipla 99r. kolizyjny silnik ?
Autor Wiadomość
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-01-2012, 20:10   1.6 16v multipla 99r. kolizyjny silnik ?

Szukałem troche ale znalesc nie moge.. Najprawdopodobniej urwało klina na dolnym kółku no i istnieje opcja ze zawory spotkaly sie z tłokami. Stad pytanie moze ktos wie czy silnik z Multiplexa 1.6 16v jest kolizyjny ?
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-01-2012, 20:12   

Stivi, to jest ten sam silnik co w bravo ?

** Dodano: 16-01-2012, 20:13 **
pewnie ten sam ... To czemu miałby być bezkolizyjny ?;p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2012, 21:25   

Tak jest kolizyjny, a przyczyny spotkania tłoków z zaworami są 2. Pierwsza to zerwanie klina, a druga to oszczędność właścicieli na pasku rozrzadu, który to był w 2 szerokościach dostepny i brali tańszy czyli węższy.
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-01-2012, 22:16   

wszystkie silniki 16v czyli z dwoma wałkami rozrządu są kolizyjne
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-01-2012, 08:59   

Silnik ten jest na 100% kolizyjny, ja tak miałem po złym ustawieniu rozrządu, chyba też egon przerabiał spotkanie tłoków z zaworami w tym silniku
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-01-2012, 13:34   

nei dam sobie głowy uciąć ze sie spotkały gdyz nie mam jeszcze jak rozebrac samochodu bo nie mam dostepnego garazu. Stało sie to w niedziele w nocy, auto stalo przez caly dzien i palilem go w nocy na mrozie okolo 5C. Zapaliło pochodziło chwile i zdechło. Objawy sa tego typu ze rozrusznik kreci tak jakby go miec w rekach i podpiac na ostro do aku, gdy wrzuce bieg i wtedy przekrece to auto rusza. Odkrecilem ten plastik na gorze no i pasek wygląda na cały. Rozrząd akurat nie byl wymieniany dosyc dlugo no ale pasek nie strzelił. Co przypuszczam to ze stary pasek mogl stracic pare zębów i moze akurat to miejsce gdzie ich brakuje zatrzymalo sie na dolnym kole..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2012, 17:25   

Stivi napisał/a:
Co przypuszczam to ze stary pasek mogl stracic pare zębów i moze akurat to miejsce gdzie ich brakuje zatrzymalo sie na dolnym kole..

najpredzej...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-01-2012, 21:49   

Albo się przytarł, niekoniecznie na panewkach, dlatego ciężko kręci.
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2012, 01:28   

mac1us, właśnie "letko" :P nie poprawiać mnie :) kręci
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-01-2012, 02:59   

Stivi, Albo urwało klin na kole pasowym wału, z tym że takich przypadków jeszcze w życiu nie spotkałem. Z tego co opisujesz to również możliwe że przeskoczył pasek o kilka ząbków. W każdym razie chyba będzie trzeba ściągać głowicę żeby stwierdzić przyczynę bądź ewentualne uszkodzenia
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2012, 12:35   

1.6 16V ustawia sie na blokadach wiec istnieje mozliwosc ze klina nie ma.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-01-2012, 20:24   

lordabarth napisał/a:
istnieje mozliwosc ze klina nie ma.
klin napewno jest
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2012, 20:30   

albert1991 napisał/a:
mac1us, właśnie "letko" :P nie poprawiać mnie :) kręci

Źle przeczytałem jak letko kręci to go nie zatarło.

Nie ma jak wróżenie z fusów, trzeba rozebrać kolejno to się dowiesz co się stało.
  
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-01-2012, 14:13   

maniutek napisał/a:
Stivi napisał/a:
Co przypuszczam to ze stary pasek mogl stracic pare zębów i moze akurat to miejsce gdzie ich brakuje zatrzymalo sie na dolnym kole..

najpredzej...


tak tez sie stało. Jednak narazie nie rozbieram góry. Załoze pasek i bede probowal kolem recznie krecic co sie bedzie działo..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-01-2012, 14:33   

Z tego co pamiętam to na bloku i kołach w tym silniku nie ma znaków do ustawiania rozrządu, będziesz musiał zaopatrzyć się w blokady wałków i wału
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-01-2012, 19:34   

na dole na wale jest znak
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2012, 16:42   

na wale jest znak i góra tez jest oznakowana.. problem tkwi w tym ze na kole dolnym mam dwa znaki a na trybie jest jeden :p
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-01-2012, 23:44   

Ano w 99r ten silnik miał lifting tzn dostał plastikowy kolektor dolotowy i w jednym wałku czujnik spalania stukuwego,być może doszły jakieś znaki na koła i blok, w każdym razie ja w wozie 97r, nie mogłem w żaden sposób odnaleźć znaków
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-01-2012, 01:28   

w moim bravo rownierz nie bylo..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load