Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kupa błedów po diagnostyce komputerowej
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-09-2009, 16:09   kupa błedów po diagnostyce komputerowej

znajomy mechanik zaproponował diagnostykę komputerową, z tipo raczej problemów nie mam ale z ciekawości się zgodziłem i tu się mocno zdziwiłem :roll:

ilość "nałapanych" błędów przez te wszystkie lata użytkowania okazała się bardzo imponująca.
począwszy od błędów czujnika przepustnicy, zaworu EGR, krokowca, sondę lambde , zapłon , błędy klimy ( której zresztą nie mam) , błedy mechanizmu wycieczarek , komputera, pamięci RAM, pamięci ROM itd itp
wszystkiego wyszło a może ok 30 błędów :roll: byłem w ciężkim szoku kiedy komputer "wysypał" tą listę.
wszystko udało się skasować , jedynie wadę wykazał słynny niebieski czujnik temperatury płynu chłodzącego. czujnik już wymieniałem tyle że stary sprawdzałem miernikiem w różnych temp. i wychodzi na to że jest sprawny

czy jest możliwe że komputer diagnostyczny źle odczytywał temp. tego czujnika , zaś sam czujnik jest sprawny i komputer auta odczytuje to prawidłowo ?
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-09-2009, 17:17   

Komp odczytuje błędy które kiedyś złapał ci samochód od ostatniego kasowania błędów, często są to błędy sporadyczne i nie wpływające na prawidłowość działania. Czujnik mógł ci kiedyś złapać chwilowo jakiś błąd i to się zapisało, ale nie musi być uszkodzony. Nawet jeśli odłączysz od niego na chwilę wtykę to to już może zostać odebrane jako nieprawidłowość - ja tak miałem np z sondą lambda. Ogólnie - jeśli samochód pracuje poprawnie to po co w nim grzebać i się przejmować 8)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2009, 20:08   

Leśniczy, a auto chodzi dobrze czy coś go boli?

taka ilość błędów wskazuje na to że stoi i nie odpala ;D ja bym uznał że komp zaświrował. ten diagnostyczny :P

btw jaki masz silnik?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-09-2009, 22:38   

2.0 8v oczywiście zgadzam się z tym że są tą błędy złapane chwilowym zachwianiem czujników np. zawiesił się zawór od wolnych ( krokowiec) wyczyściłem go poskładałem wszystko wróciło do normy lecz błąd w compie pozostał.

w każdym razie czy możliwe że komputer diagnostyczny źle odczytuje wartośc czujnika temperatury płynu ? bo kupiłem już nowy ale kiedy go sprawdzam miernikiem wykazuję bardzo podobne odczyty co ten stary niby uszkodzony.
po założeniu tego nowego oczywiście auto zachowuje się tak samo
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-09-2009, 10:28   

Leśniczy, a mierzyłeś napięcie zasilania czujnika :?: A jaką temperaturę komp pokazywał :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-09-2009, 16:15   

silnik był rozgrzany do 90 a computer pokazywał np -1 po chwili 140 , później -100 ogólnie cuda na kiju :) tyle że mierzony miernikiem pokazuje mniej więcej dobre oporności zupełnie jak gdyby był sprawny
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-09-2009, 19:22   

Leśniczy, miałem to samo.Silnik gorący a tu 90° za sekundę znowu -120° znowu 30° i tak bez przerwy.
A powiedz mi czy było pokazane napięcie zasilania i czy było stabilne.U mnie było raz 12V za chwilkę 3v i ogólnie skakało tak samo jak temp silnika.W moim przypadku winowajcą był naderwany przewód masowy od kompa który jest przykręcony w bardzo popapranym miejscu bo do gorącego kolektora ssącego i przewody ciężko to znoszą.Może u Ciebie jest podobnie.A sprawdzałeś wtykę w kompie bo może tam coś Ci nie łączy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load