Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moduł CUT-OFF dla silnika 1.4 gaźnik
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2008, 19:46   Moduł CUT-OFF dla silnika 1.4 gaźnik

Witam wszystkich.
Przepatrzyłem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Stąd zakładam nowy temat, mianowicie chodzi o moduł odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem w skrócie CUT-OFF. Zajmuje się od jakiegoś czasu remontem silnika i gaźnika w siniku 1.4 w Fiacie TIPO. Odkryłem że jakiś genialny mechanik kiedyś odciął przewody od elektro-zaworu w gaźniku oraz poharatał czarny kabelek od czujnika przy mechanizmie linki gazu. (jednym słowem przeciął wszystkie kable elektryczne od gaźnika, całe dwa). Widocznie zaciął się elektor zawór i gość poszedł na łatwizne jak to nasi eksperci robią (swoja droga żenada!). Chce na nowo podłączyć przewody od elektro-zaworu i czujnika ale nie wiem gdzie. kable kończą się za gaźnikiem i kropka. Mógłby mi ktoś podesłać zdjęcie gdzie one powinny biec, albo opisać. Gdzie jest moduł CUT-OFF dla silnika 1.4 gaźnikowego (78KM). Z góry dziękuje.
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2008, 19:58   

o ile pamitam kable te idą do modułu digiplex, on ma we wtyczce wiele we/wy, na jednym z wy, chyba ostatnim daje zasilanie dla elektrozaworka, nie pamiętam na którym, w download w schematach instalacji elektrycznej była rozpiska digiplexu;
w każdym razie elektrozaworek cut-off ma jeden kabel na we +12V (bo masę na obudowie), ten kabel kończy się wtyczką i jest wtyknięty do wtyczki/kabla wystającej z grodzi komory silnika, wystają tam 2 wtyczki obok siebie, jeśli teraz się nie mylę to ta z różowym kablem jest podłączana do elektrozaworka, a potem ten różowy kabel się chowa i idzie aż do digiplexu... schematy w każdym razie powinny więcej powiedzieć; czarny kabelek też do digiplexu jakoś szedł, może nawet wtyczką 'sąsiednią' do tej od elektrozaworka...


*****************
Dodane:

a, niech będzie... poszukałem i część tego Ci odkopałem...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
  
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2008, 20:08   

hmmm... ale i ole się dobrze orientuje, to nie mam modułu digiplex, bo to silnik gaźnikowy bez elektronicznego zapłonu a więc bez komputera, czysty gaźnik z mechanicznie starowanym zapłonem. Dla pełnej ścisłości to silnik 1.4 gaźnikowy (Weber 32/34TLDE) typ: 159 A2.000 moc: 78KM, montowany gównie w Tipo trafiających na Polski rynek (jak się kupowało w Polsce w latach 94 fiata Tipo z silnikiem benzynowym to najpewniej właśnie ten)
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2008, 20:18   

eeee... ja mam gaźnik 1.6 159.A3.000... mam digiplex 2... nie pamiętam teraz które to serie nie miały digiplexa, ale jesteś pewien, że Ty masz "bezdigiplexowy'?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2008, 20:27   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
hmmm... ale i ole się dobrze orientuje, to nie mam modułu digiplex, bo to silnik gaźnikowy bez elektronicznego zapłonu a więc bez komputera, czysty gaźnik z mechanicznie starowanym zapłonem. Dla pełnej ścisłości to silnik 1.4 gaźnikowy (Weber 32/34TLDE) typ: 159 A2.000 moc: 78KM, montowany gównie w Tipo trafiających na Polski rynek (jak się kupowało w Polsce w latach 94 fiata Tipo z silnikiem benzynowym to najpewniej właśnie ten)



Kolego moduł cut-off masz po prawej stronie za przednia lampa montowany, czarna dosyc plaska skrzyneczka, poszukaj na pewno znajdziesz.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2008, 20:35   

Nie dam sobie głowy uciąć, ale jestem prawie pewien. Moduł ten wygląda jak mała aluminiowa skrzyneczka, montowany w okolicy grodzi silnika. Nie mam czegoś takiego w ogóle w przedziale silnika. zresztą tu jest fotka mojej maszynowni ;p (To było odnośnie digiplex'a)
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2008, 20:43   

digiplexu nie masz patrząc po serii silnika faktycznie, na zdjęciu się to potwierdza, masz więc osobny moduł cut-off jak grzesiekk mówi, musisz go odszukać...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2008, 20:47   

Jutro z rana zerknę za reflektory ale z tego co pamiętam to nie kojaże czegoś takiego tam. Ale dzięki za zainteresowanie.
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2008, 20:51   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Jutro z rana zerknę za reflektory ale z tego co pamiętam to nie kojaże czegoś takiego tam. Ale dzięki za zainteresowanie.


W razie czego jak bede jutro u rodziców to strzele fotke gdzie to u ojca siedzi, silnik ten sam.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-01-2008, 21:00   

GrzesiekK. napisał/a:
Kolego moduł cut-off masz po prawej stronie za przednia lampa montowany, czarna dosyć plaska skrzyneczka, poszukaj na pewno znajdziesz.
dokładnie jak piszesz

silniki z aparatem na bloku maja moduł za prawym reflektorem

JAM_BELFEGOR, jeżeli idzie Ci wiązka przewodów od aparatu w kierunku prawego błotnika to tam powinieneś szukać
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-01-2008, 22:16   

Cytat:
silniki z aparatem na bloku maja moduł za prawym reflektorem

Za lewym reflektorem ;) Za prawym jest filtr powietrza. Moduł jest przykręcony do błotnika i jest troche schowany, ale jak zajrzysz to ujrzysz ;)
     Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-01-2008, 22:36   

MiKuS, stojąc z przodu auta po prawej :evil:
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load