|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moduł CUT-OFF dla silnika 1.4 gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 19:46 Moduł CUT-OFF dla silnika 1.4 gaźnik
|
|
|
Witam wszystkich.
Przepatrzyłem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Stąd zakładam nowy temat, mianowicie chodzi o moduł odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem w skrócie CUT-OFF. Zajmuje się od jakiegoś czasu remontem silnika i gaźnika w siniku 1.4 w Fiacie TIPO. Odkryłem że jakiś genialny mechanik kiedyś odciął przewody od elektro-zaworu w gaźniku oraz poharatał czarny kabelek od czujnika przy mechanizmie linki gazu. (jednym słowem przeciął wszystkie kable elektryczne od gaźnika, całe dwa). Widocznie zaciął się elektor zawór i gość poszedł na łatwizne jak to nasi eksperci robią (swoja droga żenada!). Chce na nowo podłączyć przewody od elektro-zaworu i czujnika ale nie wiem gdzie. kable kończą się za gaźnikiem i kropka. Mógłby mi ktoś podesłać zdjęcie gdzie one powinny biec, albo opisać. Gdzie jest moduł CUT-OFF dla silnika 1.4 gaźnikowego (78KM). Z góry dziękuje. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 19:58
|
|
|
o ile pamitam kable te idą do modułu digiplex, on ma we wtyczce wiele we/wy, na jednym z wy, chyba ostatnim daje zasilanie dla elektrozaworka, nie pamiętam na którym, w download w schematach instalacji elektrycznej była rozpiska digiplexu;
w każdym razie elektrozaworek cut-off ma jeden kabel na we +12V (bo masę na obudowie), ten kabel kończy się wtyczką i jest wtyknięty do wtyczki/kabla wystającej z grodzi komory silnika, wystają tam 2 wtyczki obok siebie, jeśli teraz się nie mylę to ta z różowym kablem jest podłączana do elektrozaworka, a potem ten różowy kabel się chowa i idzie aż do digiplexu... schematy w każdym razie powinny więcej powiedzieć; czarny kabelek też do digiplexu jakoś szedł, może nawet wtyczką 'sąsiednią' do tej od elektrozaworka...
*****************
Dodane:
a, niech będzie... poszukałem i część tego Ci odkopałem... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 20:08
|
|
|
hmmm... ale i ole się dobrze orientuje, to nie mam modułu digiplex, bo to silnik gaźnikowy bez elektronicznego zapłonu a więc bez komputera, czysty gaźnik z mechanicznie starowanym zapłonem. Dla pełnej ścisłości to silnik 1.4 gaźnikowy (Weber 32/34TLDE) typ: 159 A2.000 moc: 78KM, montowany gównie w Tipo trafiających na Polski rynek (jak się kupowało w Polsce w latach 94 fiata Tipo z silnikiem benzynowym to najpewniej właśnie ten) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 20:18
|
|
|
eeee... ja mam gaźnik 1.6 159.A3.000... mam digiplex 2... nie pamiętam teraz które to serie nie miały digiplexa, ale jesteś pewien, że Ty masz "bezdigiplexowy'? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 20:27
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | hmmm... ale i ole się dobrze orientuje, to nie mam modułu digiplex, bo to silnik gaźnikowy bez elektronicznego zapłonu a więc bez komputera, czysty gaźnik z mechanicznie starowanym zapłonem. Dla pełnej ścisłości to silnik 1.4 gaźnikowy (Weber 32/34TLDE) typ: 159 A2.000 moc: 78KM, montowany gównie w Tipo trafiających na Polski rynek (jak się kupowało w Polsce w latach 94 fiata Tipo z silnikiem benzynowym to najpewniej właśnie ten) |
Kolego moduł cut-off masz po prawej stronie za przednia lampa montowany, czarna dosyc plaska skrzyneczka, poszukaj na pewno znajdziesz.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 20:35
|
|
|
Nie dam sobie głowy uciąć, ale jestem prawie pewien. Moduł ten wygląda jak mała aluminiowa skrzyneczka, montowany w okolicy grodzi silnika. Nie mam czegoś takiego w ogóle w przedziale silnika. zresztą tu jest fotka mojej maszynowni ;p (To było odnośnie digiplex'a)
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 20:43
|
|
|
digiplexu nie masz patrząc po serii silnika faktycznie, na zdjęciu się to potwierdza, masz więc osobny moduł cut-off jak grzesiekk mówi, musisz go odszukać... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 20:47
|
|
|
Jutro z rana zerknę za reflektory ale z tego co pamiętam to nie kojaże czegoś takiego tam. Ale dzięki za zainteresowanie. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 20:51
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Jutro z rana zerknę za reflektory ale z tego co pamiętam to nie kojaże czegoś takiego tam. Ale dzięki za zainteresowanie. |
W razie czego jak bede jutro u rodziców to strzele fotke gdzie to u ojca siedzi, silnik ten sam. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2008, 21:00
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Kolego moduł cut-off masz po prawej stronie za przednia lampa montowany, czarna dosyć plaska skrzyneczka, poszukaj na pewno znajdziesz.
| dokładnie jak piszesz
silniki z aparatem na bloku maja moduł za prawym reflektorem
JAM_BELFEGOR, jeżeli idzie Ci wiązka przewodów od aparatu w kierunku prawego błotnika to tam powinieneś szukać |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 22:16
|
|
|
Cytat: | silniki z aparatem na bloku maja moduł za prawym reflektorem |
Za lewym reflektorem Za prawym jest filtr powietrza. Moduł jest przykręcony do błotnika i jest troche schowany, ale jak zajrzysz to ujrzysz |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-01-2008, 22:36
|
|
|
MiKuS, stojąc z przodu auta po prawej |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|