Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy!!!!
Autor Wiadomość
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2006, 11:42   Pomocy!!!!

Mam dalej ten sam problem z moim Tipo 1,6 na wtrysku boscha mono
zmieniłem pompe potencjometr wyczysciłem wszystkie masy wszystko jest ok a auto dalej przy 3000-4000 tyś.obr ma dziure w gazie. Czym bardziej sie nagrzeje tym bardziej to mija i na luzie spadają obroty pon. 800 i wchodzą na 900. Może to byc wina ładowania jakiejś uszczelki pod głowicą? ja już nie wiem
_________________
tofik
     assistance
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-03-2006, 15:40   

Byłbym za pompą paliwa z tym że ciśnienie to ona może mieć dobre ale do reduktora.Za nim może słabnąc i z tąd ten efekt{rozgrzany silnik potrzebuje mniej paliwa o mniejszym ciśnieniu}.Mechanik powinien mierzyć przed zaworem jak i za.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2006, 22:07   

a gdzie jest ten reduktor ? dodam że wtrysk też zmieniłem
_________________
tofik
     assistance
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2006, 22:13   

nazywa się to regulator ciśnienia paliwa i jest w korpusie wtrysku.

www.tempra.org/ttt/dziura.arek/reg.jpg
     assistance   Moneta
 
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 08:13   

ale w moim wtrysku jest to nie do ustawienia z tego co wiem napiszcie mi czy to moze być wina sondy, cewki, czujnika położenia wału bo ja już nie wiem chodzi jak stara krowa:) kumpel wpadł na pomysł zeby nachwile zamienić cewki zobaczymy
_________________
tofik
     assistance
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-03-2006, 13:01   

Tego nie ustawisz.Nie wiem czy idzie kupić reparaturkę to znaczy membramę ze sprężyną bo jeśli nie to trzeba wymienić kompletną pokrywę wtrysku.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 18:59   

Panowie to się ustawia tak że odpowiednim przyżądem przy podłączonym barometrze wciska (wgniata) się obudowę a ona dociska sprężynę a sprężyna membranę itp aciśnienie wtedy wzrasta. Natomiast jeśli po wyłączeniu silnika ciśnienie spadnie wtedy cały regulator ciśnienia jest do wymiany.


Tylko żeby komuś nie przyszło do głowy klepać tego młotkiem.

Ostrzegam.
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:21   

Tego to nie wiedziałem.To znaczy że zwiększenie docisku spowoduje zmniejszenie przelewu-jeśli dobrze rozumuję.Mój pomimo wymiany pompy i tak nie chodzi tak jak powinien.Już przywykłem-ale ten knif wyprubuję.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:25   

Niema identycznie idealnych części. A ciśnienie ma być stałe więc regulacja zawsze musi być.

Tyle że to jest ściśle tajne bo tak naciąga ię klienta.
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:43   

Wiesz-patrząc na regulator na przykład acetylenu to jest śruba i jest regulacja.Tutaj miseczka jest wgniecona fabrycznie.Faktem jest że sprężyna traci swoje parametry i w ten prosty sposób można przywrócić jej docisk.Zawsze coś nowego.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:44   

Bardzo dobrze porównujesz :lol:
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-03-2006, 20:54   

Do tego akurat mi pasowało bo jestem ślusarzem.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:06   

chłopaki ale ja zmienilem cały tzw. gaźnik z wtryskiem potencjometrem silniczkiem krokowym i tak dalej
zmieniłęm cewke ale dalej lipa
chodzi tak jakby gdzieś ssał lewe powietrze ale gdzie ? wszystko posprawdzałem i wszystko jest szczelne jedyne co pozostało to uszczelka pod kolektorem ssącym ale czy to moze być od tego?
_________________
tofik
     assistance
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:11   

Hmm no to zong. Wbiłeś klina. A czy robiłeś jakieś pomiary.

Np. napięcie lambda przy tych obrotach co jest dziura, albo czy podpinałeś do kompa.
     assistance   Moneta
 
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:13   

ale przy padniętej sondzie troche więcej by palił a on pali normalnie

[ Dodano: 15-03-2006, 20:14 ]
zapala od kopa tylko chodzi na wolnych jak by nie miał iskry na swiecy i "pyrka w tłumik"
_________________
tofik
     assistance
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:15   

A jaki kolor mają świece. Może czujnik wału. A sprawdzałeś zawór rezyrkulacji spalin i drożność przewodów recyrkulacji.
     assistance   Moneta
 
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:17   

sprawdzałem nawet dzis kompresje jest po 13 na każdym tłoku swiece są ok
ale gdzie jest ten zawór i co to jest

[ Dodano: 15-03-2006, 20:21 ]
myslałem ze moze opornik od podgrzewania sondy ale nie wiem
_________________
tofik
     assistance
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:21   

Tofik napisał/a:
jedyne co pozostało to uszczelka pod kolektorem ssącym ale czy to moze być od tego?


a podstawa zespołu wtryskowego jest szczelna ??
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 20:22   

zmieniłem wszystkie uszczelki

[ Dodano: 15-03-2006, 20:24 ]
tylko po kolektrorem nie.

[ Dodano: 15-03-2006, 20:28 ]
dodam że czasami chodzi normalnie a czasmi coś mu owali i chodzi jak by ....... :sciana:
_________________
tofik
     assistance
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2006, 21:03   

     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-03-2006, 21:10   

Gdzieś w którymś poście czytałem o rozrządzie.Może też gdzieś skoczył o jeden ząbek.Może odpowietrzanie skrzyni korbowej jest przytkane-sam nie wiem.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2006, 17:33   

sprawdziłem jest ok nie przeskoczył. tak troche wydaje mi sie ze troche duzo pali zalałem 25 litrów paliwa i zrobiłem 100 km i swieci sie rezerwa

[ Dodano: 16-03-2006, 17:34 ]
już głupieje wydaje mi sie ze jakby wydmuchało uszczelke pod kolektorem to by mi woda ubywała a tu nic sie nie dzieje już nie mam pomysłów co tu sprawdzić jeszcze

[ Dodano: 16-03-2006, 17:55 ]
tak ogólnie to wyczułem że to auto jest dużo słabsze teraz
_________________
tofik
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-03-2006, 18:35   

jak to uszczelka pod kolektorem to wody(płynu bedzie ubywac 1-2kropli przez noc!Ja tak miałem!!!!auto było słabsze i rano palilo na 3 gary!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Tofik 


Wiek: 44
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2006, 20:12   

auto pali mi gdzieś koło 14 litrów na sto km. zapaliła mi sie dziś kontrolka od wtrysku i po mocnym przygazowaniu zgasła podejrzenie padło na sonde
dodatkowo na kompie wyszło ze prognoza lambda jest bogata ale nie wiem co to znaczy
_________________
tofik
     assistance
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2006, 20:15   

A jaki masz czas reakcji sondy. Co do fiata to uważaj na uniwersalne sondy bo nie do końca chcą współpracować. Niby wszystko jest ok auto jeździ ale może zubożać mieszankę a przy tym auto staje się mulne. Masz wykresy lambda.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load