Pomocy!!!! |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2006, 11:42 Pomocy!!!!
|
|
|
Mam dalej ten sam problem z moim Tipo 1,6 na wtrysku boscha mono
zmieniłem pompe potencjometr wyczysciłem wszystkie masy wszystko jest ok a auto dalej przy 3000-4000 tyś.obr ma dziure w gazie. Czym bardziej sie nagrzeje tym bardziej to mija i na luzie spadają obroty pon. 800 i wchodzą na 900. Może to byc wina ładowania jakiejś uszczelki pod głowicą? ja już nie wiem |
_________________ tofik |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-03-2006, 15:40
|
|
|
Byłbym za pompą paliwa z tym że ciśnienie to ona może mieć dobre ale do reduktora.Za nim może słabnąc i z tąd ten efekt{rozgrzany silnik potrzebuje mniej paliwa o mniejszym ciśnieniu}.Mechanik powinien mierzyć przed zaworem jak i za. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2006, 22:07
|
|
|
a gdzie jest ten reduktor ? dodam że wtrysk też zmieniłem |
_________________ tofik |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 08:13
|
|
|
ale w moim wtrysku jest to nie do ustawienia z tego co wiem napiszcie mi czy to moze być wina sondy, cewki, czujnika położenia wału bo ja już nie wiem chodzi jak stara krowa:) kumpel wpadł na pomysł zeby nachwile zamienić cewki zobaczymy |
_________________ tofik |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 13:01
|
|
|
Tego nie ustawisz.Nie wiem czy idzie kupić reparaturkę to znaczy membramę ze sprężyną bo jeśli nie to trzeba wymienić kompletną pokrywę wtrysku. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 18:59
|
|
|
Panowie to się ustawia tak że odpowiednim przyżądem przy podłączonym barometrze wciska (wgniata) się obudowę a ona dociska sprężynę a sprężyna membranę itp aciśnienie wtedy wzrasta. Natomiast jeśli po wyłączeniu silnika ciśnienie spadnie wtedy cały regulator ciśnienia jest do wymiany.
Tylko żeby komuś nie przyszło do głowy klepać tego młotkiem.
Ostrzegam. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:21
|
|
|
Tego to nie wiedziałem.To znaczy że zwiększenie docisku spowoduje zmniejszenie przelewu-jeśli dobrze rozumuję.Mój pomimo wymiany pompy i tak nie chodzi tak jak powinien.Już przywykłem-ale ten knif wyprubuję. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:25
|
|
|
Niema identycznie idealnych części. A ciśnienie ma być stałe więc regulacja zawsze musi być.
Tyle że to jest ściśle tajne bo tak naciąga ię klienta. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:43
|
|
|
Wiesz-patrząc na regulator na przykład acetylenu to jest śruba i jest regulacja.Tutaj miseczka jest wgniecona fabrycznie.Faktem jest że sprężyna traci swoje parametry i w ten prosty sposób można przywrócić jej docisk.Zawsze coś nowego. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:44
|
|
|
Bardzo dobrze porównujesz |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-03-2006, 20:54
|
|
|
Do tego akurat mi pasowało bo jestem ślusarzem. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 20:06
|
|
|
chłopaki ale ja zmienilem cały tzw. gaźnik z wtryskiem potencjometrem silniczkiem krokowym i tak dalej
zmieniłęm cewke ale dalej lipa
chodzi tak jakby gdzieś ssał lewe powietrze ale gdzie ? wszystko posprawdzałem i wszystko jest szczelne jedyne co pozostało to uszczelka pod kolektorem ssącym ale czy to moze być od tego? |
_________________ tofik |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 20:11
|
|
|
Hmm no to zong. Wbiłeś klina. A czy robiłeś jakieś pomiary.
Np. napięcie lambda przy tych obrotach co jest dziura, albo czy podpinałeś do kompa. |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 20:13
|
|
|
ale przy padniętej sondzie troche więcej by palił a on pali normalnie
[ Dodano: 15-03-2006, 20:14 ]
zapala od kopa tylko chodzi na wolnych jak by nie miał iskry na swiecy i "pyrka w tłumik" |
_________________ tofik |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 20:15
|
|
|
A jaki kolor mają świece. Może czujnik wału. A sprawdzałeś zawór rezyrkulacji spalin i drożność przewodów recyrkulacji. |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 20:17
|
|
|
sprawdzałem nawet dzis kompresje jest po 13 na każdym tłoku swiece są ok
ale gdzie jest ten zawór i co to jest
[ Dodano: 15-03-2006, 20:21 ]
myslałem ze moze opornik od podgrzewania sondy ale nie wiem |
_________________ tofik |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 20:21
|
|
|
Tofik napisał/a: | jedyne co pozostało to uszczelka pod kolektorem ssącym ale czy to moze być od tego? |
a podstawa zespołu wtryskowego jest szczelna ?? |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 20:22
|
|
|
zmieniłem wszystkie uszczelki
[ Dodano: 15-03-2006, 20:24 ]
tylko po kolektrorem nie.
[ Dodano: 15-03-2006, 20:28 ]
dodam że czasami chodzi normalnie a czasmi coś mu owali i chodzi jak by ....... |
_________________ tofik |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 21:03
|
|
|
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-03-2006, 21:10
|
|
|
Gdzieś w którymś poście czytałem o rozrządzie.Może też gdzieś skoczył o jeden ząbek.Może odpowietrzanie skrzyni korbowej jest przytkane-sam nie wiem. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 17:33
|
|
|
sprawdziłem jest ok nie przeskoczył. tak troche wydaje mi sie ze troche duzo pali zalałem 25 litrów paliwa i zrobiłem 100 km i swieci sie rezerwa
[ Dodano: 16-03-2006, 17:34 ]
już głupieje wydaje mi sie ze jakby wydmuchało uszczelke pod kolektorem to by mi woda ubywała a tu nic sie nie dzieje już nie mam pomysłów co tu sprawdzić jeszcze
[ Dodano: 16-03-2006, 17:55 ]
tak ogólnie to wyczułem że to auto jest dużo słabsze teraz |
_________________ tofik |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2006, 18:35
|
|
|
jak to uszczelka pod kolektorem to wody(płynu bedzie ubywac 1-2kropli przez noc!Ja tak miałem!!!!auto było słabsze i rano palilo na 3 gary!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Tofik
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 46 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 20:12
|
|
|
auto pali mi gdzieś koło 14 litrów na sto km. zapaliła mi sie dziś kontrolka od wtrysku i po mocnym przygazowaniu zgasła podejrzenie padło na sonde
dodatkowo na kompie wyszło ze prognoza lambda jest bogata ale nie wiem co to znaczy |
_________________ tofik |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2006, 20:15
|
|
|
A jaki masz czas reakcji sondy. Co do fiata to uważaj na uniwersalne sondy bo nie do końca chcą współpracować. Niby wszystko jest ok auto jeździ ale może zubożać mieszankę a przy tym auto staje się mulne. Masz wykresy lambda. |
|
|
|
|
|