|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ALLEGRO ALE NA POWAŻNIE |
Autor |
Wiadomość |
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 22:09 ALLEGRO ALE NA POWAŻNIE
|
|
|
Naprawdę zastanawiam się nad kupnemczegoś takiego. Tylko czy nie jest to kolejny bjer?
Co o tym sądzicie? |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
eron
Wiek: 37 Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 22:21
|
|
|
może coś z tego będzie ale ja tam nie wierze w takie wynalazki. auto to auto, jak ma zgnic to zgnije, czas wszystko i wszystkich dosięga na swój sposób. pzdr |
_________________ Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 23:11
|
|
|
Była już kiedyś mowa o tym na forum.
Ściema
By The Way, Polonezy od któregoś tam rocznika (bodajże od 93 rocznika, zwało się to "Rust Evader" albo "Rust Control") miały w opcji urządzenie działające na tej zasadzie
To nic nie pomogło, bo każdy widzi jak Poldki wyglądają z biegiem czasu (chodzi mi pod względem rdzy).
Mały temat: http://www.fsocarteam.xip...topic.php?t=387
Ogólnie metoda ta jest znana i wykorzystywana w okrętach... i tu sobie przeczytaj ostatnią wypowiedź:
http://forum.tempra.org/t...zja-vt10067.htm
Bynajmniej z takiego małego pudełeczka nic nie zdziałasz
I jeszcze inna wypowiedź gdzieś znaleziona:
Cytat: | Podejrzewam że to nie wykonalne w samochodzie. Ochrona ta polega wywołaniu takiego przepływu prądy przez karoserie żeby cząstaczki żelaza z którego jest zbudowana jest blacha karoserii w procesie korozji(proces elektrochemiczny) nie były anodą tylko katodą. Chodzi o przepływ elektronów dokładnie nie pamiętam kierunku. W każdym razie tlen + czasteczki anody+srodowisko wilgotne=rdza. Katoda jest zabezpieczona tymi elektronami które przepłynęły z anody( lub do anody).
Do tego zabiegu potrzebne jest troche więcej prądu niż jest dostępne w aucie . Takie zabezpieczenie sprawdza sie na statkach. |
|
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 23:32
|
|
|
miszko dzieki za rozwianie złudzeń, zaoszczędze pare groszy.
Poza tym zastanawiało mnie jak to możewplynac na elektronike auta. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-04-2008, 23:49
|
|
|
Komentarze w stylu:
- Jest teraz już 9-ty dzień i korozji ani śladu
- przy montazu oskrobalem blache po 5dniach jazdy po solonych drogach blaszka blyszczy jak nowa
- Jak na razie po tygodniu na gołej, oszlifowanej do testu blasze nie pojawiła się korozja.
- POLECAM. 2 tygodnie po zamontowaniu wyszlifowane do gołego z rdzy miejsce od spodu przy tylnym zderzaku jest nadal czyste i błyszczące.
Są rozbrajające
Czym Ci idioci jeżdżą, żę szukają rdzy po PIĘCIU DNIACH!!!!!
Nawet rowera Wigry 3 i Fiata 126P Elegant po takim czasie rdza nie bierze
Ja w mojej byłej już Temprze miałem ślad na błotniku na którym po 2 latach nie było rdzy |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 07:42
|
|
|
Może jeszcze jeden cytat, właśnie o tym kiedyś czytałem, w statkach się to sprawdza, ale w autach nie, a dlaczego?
Cytat: | Ochrona katodowa działa na okrętach, w rurociągach, zbiornikach podziemnych, bo są zanurzone w elektrolicie (lub wilgotnej ziemi, która też jest elektrolitem) i można spokojnie wkopać lub zanurzyć elektrodę z metalu mniej szlachetnego, np cynku, który będzie korodował zamiast stali.
Przypomnijcie sobie trochę elektochemi.
W samochodzie to nie zadziała, bo nie ma elektrolitu, w któym to wszystko jest zanurzone. Gdzie będzie wg was przepływ prądu? Co będzie elektrodą i którędy przepływają jony? Gdzie będzie katoda i anoda?
Samochody są fabrycznie zabezpieczone elektrochemicznie - nazywa się to ocynk i powoduje, że blacha nie zacznie korodować do czasu rozpuszczenia ocynku. Cynk jako metal mniej szlachetny zabezpiecza żelazo przed korozją swoim kosztem.
|
I dlatego nasze auta pomimo, że mają ocynk i tak korodują Ocynk też się utlenia, co prawda o wiele wolniej niż zwykła stal, ale utlenia. Dlatego najlepiej wziąść i wysmarować (pomalować) dobrze auto.
Kiedyś rządowe auta były bardzo fajnie zabezpieczane. Każde auto szło na warsztat i od spodu pryskali gorącą "smołą - bynajmniej środkiem konserwujacym". Takie zabezpieczenie było praktycznie nie do zdarcia. Gdzieś czytałem o tym, poszukam...
** Dodano: 05-04-2008, 08:43 **
Emf, to fakt, te komenatrze są lepsze niż niejeden kabaret. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 13:43
|
|
|
dodatkowo gość pisze że do zwykłej tempry trzeba jednego urządzenia a do SW dwóch, a przecierz te boczki są chyba plastikowe
moja ciotka każde nowe auto które kupi zawozi na warsztat, płaci kilka stówek i wykonują jej pełną konserwację - miała poldka caro który po ok 15 latach nadal wyróżnia się wśród innych poldków
spotkałem się kiedyś z fiacikiem 125p (tym starszym) z lat 70, właściciel mówił że mu na zakładzie ponawiercali auto w kilku miejscach i wszystkie profile wewnętrzne ma zakonserwowane jakąś masą kablową autko po 30 latach wygląda jak z fabryki, ale to też zasługa niewielkiej ekspolatacji - widziałem go jakieś 7 lat temu i wtedy miał tylko 30tys na liczniku |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
radexon
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 14:33
|
|
|
Gdyby to było takie dobre rzeczywiście no i tak tanie to by w każdym aucie to montowali:)
oj na tym naszym allegro rożne wynalazki można znaleźć polskie |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 16:48
|
|
|
Może to powodować również złą "interakcję" z elektronika samochodową.
Po drugie auto by musiało być skonkstruowane pod takie coś już na poziomie szkieletu auta.
Nawet mała zmiana warunków (np. powiedzmy jakiś tuning w postaci spojlerów) mógłby spowodować zmianę warunków.
Poprostu w samochodach nie ma to zastosowania (czytaj nie ma warunków). Oczywiście takie zjawisko jest realne i realnie stosowane (statki, wodociągi), ale nie w autach
Najlepszą metodą jest pokrywanie stali np. ocynkiem i malowanie.
A to, że nam ruda wychodzi na tyle to zasługa niestety konstruktorów naszych aut.
Poprostu mało "przewiew" jest tam, brud, kurz, wilgoć tam siedzi i sumując tworzy się ruda. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-04-2008, 11:15
|
|
|
Jeszcze tego nie kupiłem ale już mogę wystawić komentarz:
"Już przed założeniem urządzenia, w samochodzie nagle znikły przerdzewiałe dziury w podłodze, i w tym miejscu jest czysta świecąca blacha. Natomiast po założeniu urządzenia, znikły rysy na lakierze, wycieraczki lepiej zbierają wodę z szyby i co najważniejsze radio głośniej gra!!! Chyba kupię drugi moduł, żeby opony miały głębszy bieżnik..." |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-04-2008, 11:18
|
|
|
MiKuS, |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
rob
Pomógł: 5 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 487 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 07-04-2008, 03:04
|
|
|
Ten sam kit co z chip tuningiem za 50 zeta ..I MASZ 20 KUCY WIęCEJ +PROSTA INSTALACJIA W 5 MINUT
Rumun się na to nie weżmie a polak czasami |
_________________ Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 18:23
|
|
|
Chłopie, pomyśl trochę!! Czy takie urządzenie "obniżające" rachunek z prąd kosztowało by 50 zł?? Naprawdę, zastanówcie się najpierw, zanim będziecie chcieli coś kupić.
I niby "przefiltrowanie" coś daje? G***o prawda. To pic. Widać tylko, że pewnie jest tam rezystor i amperomierz wskazuje mniejszy prąd.
Poza tym.
NIE SPRAWDZA SIę AMPEROMIERZEM PRąDU BEZPOśREDNIO W GNIAZDKU!!!!
AMPEROMIERZ TO INACZEJ ZWARCIE I BY KORKI STRZELIłY.
I ludzie napędzają łańcuszki.
PS. Sorry za *** i caps lock. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 18:30
|
|
|
Wieprz napisał/a: | Czy takie urządzenie "obniżające" rachunek z prąd kosztowało by 50 zł?? |
Gdyby kosztowało 1000zł to nikt by tego nie kupił ale właśnie dlatego zamiast kupować to pytam bo nie mam pojęcia na temat takich wynalazków a nie mam zamiaru napędzać łańcuszka |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 18:39
|
|
|
Młody napisał/a: | Gdyby kosztowało 1000zł to nikt by tego nie kupił |
I sam sobie odpowiedziałeś. Jeszcze parę wniosków Twoich i będziesz wiedział, że to pic.
A tak poza tym to już wiesz, żeby nie sprawdzać prądu bezpośrednio w gniazdku, bo będzie jaaaaasno. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 18:55
|
|
|
Wieprz napisał/a: |
NIE SPRAWDZA SIę AMPEROMIERZEM PRąDU BEZPOśREDNIO W GNIAZDKU!!!!
AMPEROMIERZ TO INACZEJ ZWARCIE I BY KORKI STRZELIłY.
|
LOL
W TEJ CHWILI WYGRAŁEŚ WSZYSTKIE ZAWODY !!!!
JESTEŚ BOGIEM BUHAHAHAAHAHAHAHA LEŻE I UMIERAM ZE ŚMIECHU
AMPEROMIERZ WPINA SIĘ SZEREGOWO !!!! WIĘC O JAKIM ZWARCIU TY PISZESZ ????
WIESZ CO TO SZEREG ? NO CHYBA ŻE ( KTOŚ ) JEST SKOŃCZONYM IDIOTĄ I WEPNIE GO RÓWNOLEGLE CZYLI JEDEN STYK DO FAZY A DRUGI DO ZERA TO WTEDY BĘDZIE ZWARCIE
KOLEJNA SPRAWA W W/W AUKCJI NA ZDJĘCIU GOŚĆ UŻYWA MIERNIKA CĘGOWEGO KTÓREGO NIGDZIE SIĘ NIE WPINA A JEDYNIE BIERZE JEDEN Z PRZEWODÓW W "TE" POMARAŃCZOWE CĘGI ABY DOKONAĆ POMIARU ....
BŁAGAM JEŚLI NIE WIESZ O CZYM PISZESZ ... TO O TYM NIE PISZ
sorki za capsa ale tu do nie których trzeba walić z armaty a nie tylko krzyczeć żeby wybić głupotę z głowy |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 19:27
|
|
|
avenger85 napisał/a: | NA ZDJĘCIU GOŚĆ UŻYWA MIERNIKA CĘGOWEGO |
Faktycznie, teraz zauważyłem. Myślałem, że te kable pomarańczowe idą od miernika do gniazdka.
Sorry za gafę z tym miernikiem.
Następnym razem chyba wezmę okulary.
avenger85 napisał/a: | AMPEROMIERZ WPINA SIĘ SZEREGOWO !!!! WIĘC O JAKIM ZWARCIU TY PISZESZ ???? |
Szeregowo. A co, wepchnięcie przewodów z amperomierza do dwóch wejść w gniazdku to co niby jest? Szereg. I zwarcie (poprzez amperomierz) kolego. Więc wiem, o czym piszę.
avenger85 napisał/a: | WIESZ CO TO SZEREG ? |
Właśnie Ci napisałem, więc wiem.
avenger85 napisał/a: | KOLEJNA SPRAWA W W/W AUKCJI NA ZDJĘCIU GOŚĆ UŻYWA MIERNIKA CĘGOWEGO KTÓREGO NIGDZIE SIĘ NIE WPINA A JEDYNIE BIERZE JEDEN Z PRZEWODÓW W "TE" POMARAŃCZOWE CĘGI ABY DOKONAĆ POMIARU .... |
Tutaj masz rację, pomyliłem się.
avenger85 napisał/a: | NO CHYBA ŻE ( KTOŚ ) JEST SKOŃCZONYM IDIOTĄ I WEPNIE GO RÓWNOLEGLE CZYLI JEDEN STYK DO FAZY A DRUGI DO ZERA TO WTEDY BĘDZIE ZWARCIE |
Kolego, to właśnie jest szereg (przewód zerowy jest neutralny, nie piszę tutaj o przew. ochronnym). Wpinasz amperomierz między fazę i zero, czyli szeregowo i jest... zwarcie. Wow. Jak ja to odkryłem?
avenger85 napisał/a: | BŁAGAM JEŚLI NIE WIESZ O CZYM PISZESZ ... TO O TYM NIE PISZ |
Vice versa, mein Freund.
** Dodano: 17-04-2008, 21:10 **
avenger85 napisał/a: | RÓWNOLEGLE CZYLI JEDEN STYK DO FAZY A DRUGI DO ZERA |
Czy Ty wiesz, o czym piszesz? Bo mi się wydaje, że nie.
W jaki niby sposób chcesz podpiąć amperomierz równolegle? Napisz mi, bo ja nie kumam.
Jak masz 3 fazy, to co, podepniesz jedną końcówkę do 1 fazy a drugą końcówkę do 2 fazy?? Zastanów się, co piszesz.
Musi być szeregowo. Zresztą, sam to napisałeś, że avenger85 napisał/a: | AMPEROMIERZ WPINA SIĘ SZEREGOWO | , a potem avenger85 napisał/a: | CHYBA ŻE ( KTOŚ ) JEST SKOŃCZONYM IDIOTĄ I WEPNIE GO RÓWNOLEGLE CZYLI JEDEN STYK DO FAZY A DRUGI DO ZERA TO WTEDY BĘDZIE ZWARCIE |
Więc naprawdę zastanów się, czy masz pojęcie, o czym piszesz.
A to zdanie:
avenger85 napisał/a: | AMPEROMIERZ WPINA SIĘ SZEREGOWO !!!! WIĘC O JAKIM ZWARCIU TY PISZESZ ???? |
Przeczytaj UWAŻNIE i pomyśl, jak wepniesz amperomierz do gniazdka, to co, to nie będzie zwarcie?? BĘDZIE ZWARCIE NAPIĘCIA DO ZERA, WIĘC NIE PISZ TAKICH BZDUR "ELEKTRYKU", bo naprawdę wiem, że mam mało doświadczenia, ale czegoś mnie nauczyli i nie chce mi się poprawiać Twoich wypisanych z marzeń o byciu the-best-polish-electronic bzdur.
avenger85 napisał/a: | JESTEŚ BOGIEM | i uświadom to sobie.
** Dodano: 17-04-2008, 21:18 **
Przepraszam wszystkich za mój przydługawy i trochę uniosły post, ale musiałem wyjaśnić parę rzeczy, o których pisał użytkownik avenger85, a z którymi ja się nie zgadzam.
Jeśli moderator uzna mój post za nie wnoszący nic do tematu i obraźliwy, to proszę o wydanie decyzji w sprawie usunięcia go. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 22:11
|
|
|
sorki ale nie zniżę się do twojego poziomu i nie będę kontynuował tej dyskusji
po za tym twój nick doskonale tłumaczy twoją znajomość w/w tematu ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 22:41
|
|
|
Wieprz, avenger85 ma akurat rację - mieszasz niemiłosiernie, a co gorsza wprowadzasz w błąd nieznających się na "elektryce" ludków. Sprawdź następnym razem co piszesz, upewnij się 2 razy, a potem się wykłócaj |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 22:47
|
|
|
dobra, dajcie se spokój bo ten OT niezdrowy będzie... każdy cośtam może wieczorem się pomylić...
a wracając do tematu - kiedyś o tym czytałem, mogę tylko neutralnie coś dorzucić;
"wynalazek" ten to ma być w uproszczeniu jeden wielki kondensator, który się szybciutko naładuje i wygładza ew skoki napięcia w sieci które w rzeczywistości mają występować cały czas, non stop; drugie co niby niesie to ze sobą to używanie u nas mechanicznych liczników o pewnej bezwładności; tj prąd płynie, wytwarza pole, napędza to tarczkę , ta się kręci, ale gdy prąd na ułamek zniknie (skok) to tarczka kręci się bezwładnością przez ten ułamek dalej; więc teoretycznie przez ułamek sekundy nie ma prądu ale płacimy za to bo się kręci i liczy;
teraz ten wielki kondensator w tym pudełku ma niby gromadzić ładunek by zmniejszać skutek tych skoków, gdy jest skok to w końcu tarczka zwolni bo przez ten ułamek z kondensatora odbiorniki biorą (on to wypełnia) a potem się doładowuje ponownie; ma to tarczkę zwolnić i niby obniżyć 'wyczuty' przez nią pobór, nie wiem jak to opisać;
wszystko pięknie ALE;
ALE:
czy na pewno w sieci mamy tak duże i częste skoki non stop, że faktycznie płacimy co chwilę prze ułamki sekund za prąd którego nie ma;
czy faktycznie jeśli są - są na tyle duże, że to wygładzanie - uśrednianie rzeczywistego poboru za pomocą kondziora daje jakiś odczuwalny finansowo efekt?
kondzior na całe mieszkanko który miałby duży zapas powinien być dupny, co prawda do mkiro skoków napięcia może nie taki duży, no ale...
no i pytanie - czy to faktycznie jest coś warte i czy da efekt jakikolwiek odczuwalny finansowo... każdy sam musi się zastanowić...
w dużych zakladach gdzie pędzi masa maszyn i kiedyś bawiło się w różne cuda.. to może coś.. ale teoretycznie.. w mieszkaniu.. hmm... nie sądzę... to wszystko jest mocno naciągane , że "jeśli / przy założeniu"... może i to coś da, ale nie sądzę, że tyle co mówią,no i tylko gdy założenia w/w są prawdziwe... a z tym też nie wiadomo... jak ktoś chce i ma niepotrzebne 50zeta to sam chętnie się dowiem, ja tego jednak nie kupiłem... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 23:00
|
|
|
Już się tak nie unoście
Wszystko chodzi o to, że mamy dwie energie Czynną i bierną.
Wszyscy my którzy korzystamy normalnie z prądu w naszych domach poprostu płacimy za wykorzystaną enegrię czynną.
Za energię bierną rozliczają się duże zakłady A to urządzonko poprostu kompensuje energie bierną za którą my i tak nie płacimy....
Ściema, a dokładniej jest to bezużytecznie dla nas domowych odbiorców enegrii!
Lepiej sobie zrobić zwarcie na jednej fazie, ale to rozmowa na inny temat |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-04-2008, 16:02
|
|
|
miszko, KONTYNUUJ ,KONTYUUJ!!!!
Zabrzmiało interesująco.... |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-04-2008, 16:30
|
|
|
slavol napisał/a: | mieszasz niemiłosiernie |
slavol, możesz mi wyjaśnić? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2008, 18:15
|
|
|
Dzięki wszystkim za otwarcie oczu. Daruję sobie to urządzenie.Szkoda 50zł |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|