Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ALLEGRO ALE NA POWAŻNIE
Autor Wiadomość
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-04-2008, 22:09   ALLEGRO ALE NA POWAŻNIE

Naprawdę zastanawiam się nad kupnemczegoś takiego. Tylko czy nie jest to kolejny bjer?
Co o tym sądzicie?
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
eron 


Wiek: 37
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2008, 22:21   

może coś z tego będzie ale ja tam nie wierze w takie wynalazki. auto to auto, jak ma zgnic to zgnije, czas wszystko i wszystkich dosięga na swój sposób. pzdr
_________________
Nowy fiat, on także jest częścią naszej histori.
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-04-2008, 23:11   

Była już kiedyś mowa o tym na forum.
Ściema ;)

By The Way, Polonezy od któregoś tam rocznika (bodajże od 93 rocznika, zwało się to "Rust Evader" albo "Rust Control") miały w opcji urządzenie działające na tej zasadzie
To nic nie pomogło, bo każdy widzi jak Poldki wyglądają z biegiem czasu (chodzi mi pod względem rdzy).
Mały temat: http://www.fsocarteam.xip...topic.php?t=387

Ogólnie metoda ta jest znana i wykorzystywana w okrętach... i tu sobie przeczytaj ostatnią wypowiedź:

http://forum.tempra.org/t...zja-vt10067.htm

Bynajmniej z takiego małego pudełeczka nic nie zdziałasz ;)

I jeszcze inna wypowiedź gdzieś znaleziona:

Cytat:
Podejrzewam że to nie wykonalne w samochodzie. Ochrona ta polega wywołaniu takiego przepływu prądy przez karoserie żeby cząstaczki żelaza z którego jest zbudowana jest blacha karoserii w procesie korozji(proces elektrochemiczny) nie były anodą tylko katodą. Chodzi o przepływ elektronów dokładnie nie pamiętam kierunku. W każdym razie tlen + czasteczki anody+srodowisko wilgotne=rdza. Katoda jest zabezpieczona tymi elektronami które przepłynęły z anody( lub do anody).
Do tego zabiegu potrzebne jest troche więcej prądu niż jest dostępne w aucie . Takie zabezpieczenie sprawdza sie na statkach.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-04-2008, 23:32   

miszko dzieki za rozwianie złudzeń, zaoszczędze pare groszy.
Poza tym zastanawiało mnie jak to możewplynac na elektronike auta.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-04-2008, 23:49   

Komentarze w stylu:

- Jest teraz już 9-ty dzień i korozji ani śladu

- przy montazu oskrobalem blache po 5dniach jazdy po solonych drogach blaszka blyszczy jak nowa

- Jak na razie po tygodniu na gołej, oszlifowanej do testu blasze nie pojawiła się korozja.

- POLECAM. 2 tygodnie po zamontowaniu wyszlifowane do gołego z rdzy miejsce od spodu przy tylnym zderzaku jest nadal czyste i błyszczące.

Są rozbrajające :lol:
Czym Ci idioci jeżdżą, żę szukają rdzy po PIĘCIU DNIACH!!!!!
Nawet rowera Wigry 3 i Fiata 126P Elegant po takim czasie rdza nie bierze :!:
Ja w mojej byłej już Temprze miałem ślad na błotniku na którym po 2 latach :!: nie było rdzy :!:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-04-2008, 07:42   

Może jeszcze jeden cytat, właśnie o tym kiedyś czytałem, w statkach się to sprawdza, ale w autach nie, a dlaczego?

Cytat:
Ochrona katodowa działa na okrętach, w rurociągach, zbiornikach podziemnych, bo są zanurzone w elektrolicie (lub wilgotnej ziemi, która też jest elektrolitem) i można spokojnie wkopać lub zanurzyć elektrodę z metalu mniej szlachetnego, np cynku, który będzie korodował zamiast stali.

Przypomnijcie sobie trochę elektochemi.

W samochodzie to nie zadziała, bo nie ma elektrolitu, w któym to wszystko jest zanurzone. Gdzie będzie wg was przepływ prądu? Co będzie elektrodą i którędy przepływają jony? Gdzie będzie katoda i anoda?

Samochody są fabrycznie zabezpieczone elektrochemicznie - nazywa się to ocynk i powoduje, że blacha nie zacznie korodować do czasu rozpuszczenia ocynku. Cynk jako metal mniej szlachetny zabezpiecza żelazo przed korozją swoim kosztem.



I dlatego nasze auta pomimo, że mają ocynk i tak korodują ;) Ocynk też się utlenia, co prawda o wiele wolniej niż zwykła stal, ale utlenia. Dlatego najlepiej wziąść i wysmarować (pomalować) dobrze auto.

Kiedyś rządowe auta były bardzo fajnie zabezpieczane. Każde auto szło na warsztat i od spodu pryskali gorącą "smołą - bynajmniej środkiem konserwujacym". Takie zabezpieczenie było praktycznie nie do zdarcia. Gdzieś czytałem o tym, poszukam...

** Dodano: 05-04-2008, 08:43 **
Emf, to fakt, te komenatrze są lepsze niż niejeden kabaret.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2008, 13:43   

dodatkowo gość pisze że do zwykłej tempry trzeba jednego urządzenia a do SW dwóch, a przecierz te boczki są chyba plastikowe :?

moja ciotka każde nowe auto które kupi zawozi na warsztat, płaci kilka stówek i wykonują jej pełną konserwację - miała poldka caro który po ok 15 latach nadal wyróżnia się wśród innych poldków

spotkałem się kiedyś z fiacikiem 125p (tym starszym) z lat 70, właściciel mówił że mu na zakładzie ponawiercali auto w kilku miejscach i wszystkie profile wewnętrzne ma zakonserwowane jakąś masą kablową autko po 30 latach wygląda jak z fabryki, ale to też zasługa niewielkiej ekspolatacji - widziałem go jakieś 7 lat temu i wtedy miał tylko 30tys na liczniku
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-04-2008, 14:33   

Gdyby to było takie dobre rzeczywiście no i tak tanie to by w każdym aucie to montowali:)
oj na tym naszym allegro rożne wynalazki można znaleźć polskie :D
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-04-2008, 16:48   

Może to powodować również złą "interakcję" z elektronika samochodową.
Po drugie auto by musiało być skonkstruowane pod takie coś już na poziomie szkieletu auta.

Nawet mała zmiana warunków (np. powiedzmy jakiś tuning w postaci spojlerów) mógłby spowodować zmianę warunków.

Poprostu w samochodach nie ma to zastosowania (czytaj nie ma warunków). Oczywiście takie zjawisko jest realne i realnie stosowane (statki, wodociągi), ale nie w autach ;)

Najlepszą metodą jest pokrywanie stali np. ocynkiem i malowanie.

A to, że nam ruda wychodzi na tyle to zasługa niestety konstruktorów naszych aut.

Poprostu mało "przewiew" jest tam, brud, kurz, wilgoć tam siedzi i sumując tworzy się ruda.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-04-2008, 11:15   

Jeszcze tego nie kupiłem ale już mogę wystawić komentarz:

"Już przed założeniem urządzenia, w samochodzie nagle znikły przerdzewiałe dziury w podłodze, i w tym miejscu jest czysta świecąca blacha. Natomiast po założeniu urządzenia, znikły rysy na lakierze, wycieraczki lepiej zbierają wodę z szyby i co najważniejsze radio głośniej gra!!! Chyba kupię drugi moduł, żeby opony miały głębszy bieżnik..."
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-04-2008, 11:18   

MiKuS, haha haha haha haha
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rob 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 487
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 07-04-2008, 03:04   

Ten sam kit co z chip tuningiem za 50 zeta ..I MASZ 20 KUCY WIęCEJ +PROSTA INSTALACJIA W 5 MINUT :badgrin:
Rumun się na to nie weżmie a polak czasami :sciana:
_________________
Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v
     Moneta
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2008, 17:59   

Podpinam się pod temat ponieważ poważnie zastanawiam się nad kupnem czegoś takiego i proszę o opinie co o tym sądzicie. Jest to możliwe?
http://www.allegro.pl/ite...nie_1_5_kw.html
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-04-2008, 18:23   

Młody napisał/a:
Podpinam się pod temat ponieważ poważnie zastanawiam się nad kupnem czegoś takiego i proszę o opinie co o tym sądzicie. Jest to możliwe?
http://www.allegro.pl/ite...nie_1_5_kw.html


Chłopie, pomyśl trochę!! :P Czy takie urządzenie "obniżające" rachunek z prąd kosztowało by 50 zł?? Naprawdę, zastanówcie się najpierw, zanim będziecie chcieli coś kupić.
I niby "przefiltrowanie" coś daje? G***o prawda. To pic. Widać tylko, że pewnie jest tam rezystor i amperomierz wskazuje mniejszy prąd.
Poza tym.
NIE SPRAWDZA SIę AMPEROMIERZEM PRąDU BEZPOśREDNIO W GNIAZDKU!!!!
AMPEROMIERZ TO INACZEJ ZWARCIE I BY KORKI STRZELIłY.

I ludzie napędzają łańcuszki. :red_kartka:

PS. Sorry za *** i caps lock. ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2008, 18:30   

Wieprz napisał/a:
Czy takie urządzenie "obniżające" rachunek z prąd kosztowało by 50 zł??

Gdyby kosztowało 1000zł to nikt by tego nie kupił ale właśnie dlatego zamiast kupować to pytam bo nie mam pojęcia na temat takich wynalazków a nie mam zamiaru napędzać łańcuszka :lalala:
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-04-2008, 18:39   

Młody napisał/a:
Gdyby kosztowało 1000zł to nikt by tego nie kupił

I sam sobie odpowiedziałeś. Jeszcze parę wniosków Twoich i będziesz wiedział, że to pic. ;)
A tak poza tym to już wiesz, żeby nie sprawdzać prądu bezpośrednio w gniazdku, bo będzie jaaaaasno. :P
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 17-04-2008, 18:55   

Wieprz napisał/a:

NIE SPRAWDZA SIę AMPEROMIERZEM PRąDU BEZPOśREDNIO W GNIAZDKU!!!!
AMPEROMIERZ TO INACZEJ ZWARCIE I BY KORKI STRZELIłY.


LOL :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana:
W TEJ CHWILI WYGRAŁEŚ WSZYSTKIE ZAWODY !!!!
JESTEŚ BOGIEM :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: BUHAHAHAAHAHAHAHA LEŻE I UMIERAM ZE ŚMIECHU

AMPEROMIERZ WPINA SIĘ SZEREGOWO !!!! WIĘC O JAKIM ZWARCIU TY PISZESZ ????
WIESZ CO TO SZEREG ? NO CHYBA ŻE ( KTOŚ :) ) JEST SKOŃCZONYM IDIOTĄ I WEPNIE GO RÓWNOLEGLE CZYLI JEDEN STYK DO FAZY A DRUGI DO ZERA TO WTEDY BĘDZIE ZWARCIE

KOLEJNA SPRAWA W W/W AUKCJI NA ZDJĘCIU GOŚĆ UŻYWA MIERNIKA CĘGOWEGO KTÓREGO NIGDZIE SIĘ NIE WPINA A JEDYNIE BIERZE JEDEN Z PRZEWODÓW W "TE" POMARAŃCZOWE CĘGI ABY DOKONAĆ POMIARU ....

BŁAGAM JEŚLI NIE WIESZ O CZYM PISZESZ ... TO O TYM NIE PISZ

sorki za capsa ale tu do nie których trzeba walić z armaty a nie tylko krzyczeć żeby wybić głupotę z głowy
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-04-2008, 19:27   

avenger85 napisał/a:
NA ZDJĘCIU GOŚĆ UŻYWA MIERNIKA CĘGOWEGO

Faktycznie, teraz zauważyłem. Myślałem, że te kable pomarańczowe idą od miernika do gniazdka.
Sorry za gafę z tym miernikiem. :sciana:
Następnym razem chyba wezmę okulary. :zolta:

avenger85 napisał/a:
AMPEROMIERZ WPINA SIĘ SZEREGOWO !!!! WIĘC O JAKIM ZWARCIU TY PISZESZ ????

Szeregowo. A co, wepchnięcie przewodów z amperomierza do dwóch wejść w gniazdku to co niby jest? Szereg. I zwarcie (poprzez amperomierz) kolego. Więc wiem, o czym piszę.
avenger85 napisał/a:
WIESZ CO TO SZEREG ?

Właśnie Ci napisałem, więc wiem. ;>
avenger85 napisał/a:
KOLEJNA SPRAWA W W/W AUKCJI NA ZDJĘCIU GOŚĆ UŻYWA MIERNIKA CĘGOWEGO KTÓREGO NIGDZIE SIĘ NIE WPINA A JEDYNIE BIERZE JEDEN Z PRZEWODÓW W "TE" POMARAŃCZOWE CĘGI ABY DOKONAĆ POMIARU ....

Tutaj masz rację, pomyliłem się. ;)
avenger85 napisał/a:
NO CHYBA ŻE ( KTOŚ :) ) JEST SKOŃCZONYM IDIOTĄ I WEPNIE GO RÓWNOLEGLE CZYLI JEDEN STYK DO FAZY A DRUGI DO ZERA TO WTEDY BĘDZIE ZWARCIE

Kolego, to właśnie jest szereg (przewód zerowy jest neutralny, nie piszę tutaj o przew. ochronnym). Wpinasz amperomierz między fazę i zero, czyli szeregowo i jest... zwarcie. Wow. Jak ja to odkryłem? :idea:
avenger85 napisał/a:
BŁAGAM JEŚLI NIE WIESZ O CZYM PISZESZ ... TO O TYM NIE PISZ

Vice versa, mein Freund.

** Dodano: 17-04-2008, 21:10 **
avenger85 napisał/a:
RÓWNOLEGLE CZYLI JEDEN STYK DO FAZY A DRUGI DO ZERA

Czy Ty wiesz, o czym piszesz? Bo mi się wydaje, że nie.
W jaki niby sposób chcesz podpiąć amperomierz równolegle? Napisz mi, bo ja nie kumam.
Jak masz 3 fazy, to co, podepniesz jedną końcówkę do 1 fazy a drugą końcówkę do 2 fazy?? Zastanów się, co piszesz.
Musi być szeregowo. Zresztą, sam to napisałeś, że
avenger85 napisał/a:
AMPEROMIERZ WPINA SIĘ SZEREGOWO
, a potem
avenger85 napisał/a:
CHYBA ŻE ( KTOŚ :) ) JEST SKOŃCZONYM IDIOTĄ I WEPNIE GO RÓWNOLEGLE CZYLI JEDEN STYK DO FAZY A DRUGI DO ZERA TO WTEDY BĘDZIE ZWARCIE

Więc naprawdę zastanów się, czy masz pojęcie, o czym piszesz.
A to zdanie:
avenger85 napisał/a:
AMPEROMIERZ WPINA SIĘ SZEREGOWO !!!! WIĘC O JAKIM ZWARCIU TY PISZESZ ????

Przeczytaj UWAŻNIE i pomyśl, jak wepniesz amperomierz do gniazdka, to co, to nie będzie zwarcie?? BĘDZIE ZWARCIE NAPIĘCIA DO ZERA, WIĘC NIE PISZ TAKICH BZDUR "ELEKTRYKU", bo naprawdę wiem, że mam mało doświadczenia, ale czegoś mnie nauczyli i nie chce mi się poprawiać Twoich wypisanych z marzeń o byciu the-best-polish-electronic bzdur.

avenger85 napisał/a:
JESTEŚ BOGIEM :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer:
i uświadom to sobie. :lalala:

** Dodano: 17-04-2008, 21:18 **
Przepraszam wszystkich za mój przydługawy i trochę uniosły post, ale musiałem wyjaśnić parę rzeczy, o których pisał użytkownik avenger85, a z którymi ja się nie zgadzam.
Jeśli moderator uzna mój post za nie wnoszący nic do tematu i obraźliwy, to proszę o wydanie decyzji w sprawie usunięcia go.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 17-04-2008, 22:11   

sorki ale nie zniżę się do twojego poziomu i nie będę kontynuował tej dyskusji

po za tym twój nick doskonale tłumaczy twoją znajomość w/w tematu ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
  
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-04-2008, 22:41   

Wieprz, avenger85 ma akurat rację - mieszasz niemiłosiernie, a co gorsza wprowadzasz w błąd nieznających się na "elektryce" ludków. Sprawdź następnym razem co piszesz, upewnij się 2 razy, a potem się wykłócaj :)
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2008, 22:47   

dobra, dajcie se spokój bo ten OT niezdrowy będzie... każdy cośtam może wieczorem się pomylić...
a wracając do tematu - kiedyś o tym czytałem, mogę tylko neutralnie coś dorzucić;
"wynalazek" ten to ma być w uproszczeniu jeden wielki kondensator, który się szybciutko naładuje i wygładza ew skoki napięcia w sieci które w rzeczywistości mają występować cały czas, non stop; drugie co niby niesie to ze sobą to używanie u nas mechanicznych liczników o pewnej bezwładności; tj prąd płynie, wytwarza pole, napędza to tarczkę , ta się kręci, ale gdy prąd na ułamek zniknie (skok) to tarczka kręci się bezwładnością przez ten ułamek dalej; więc teoretycznie przez ułamek sekundy nie ma prądu ale płacimy za to bo się kręci i liczy;
teraz ten wielki kondensator w tym pudełku ma niby gromadzić ładunek by zmniejszać skutek tych skoków, gdy jest skok to w końcu tarczka zwolni bo przez ten ułamek z kondensatora odbiorniki biorą (on to wypełnia) a potem się doładowuje ponownie; ma to tarczkę zwolnić i niby obniżyć 'wyczuty' przez nią pobór, nie wiem jak to opisać;
wszystko pięknie ALE;
ALE:
czy na pewno w sieci mamy tak duże i częste skoki non stop, że faktycznie płacimy co chwilę prze ułamki sekund za prąd którego nie ma;
czy faktycznie jeśli są - są na tyle duże, że to wygładzanie - uśrednianie rzeczywistego poboru za pomocą kondziora daje jakiś odczuwalny finansowo efekt?
kondzior na całe mieszkanko który miałby duży zapas powinien być dupny, co prawda do mkiro skoków napięcia może nie taki duży, no ale...

no i pytanie - czy to faktycznie jest coś warte i czy da efekt jakikolwiek odczuwalny finansowo... każdy sam musi się zastanowić...
w dużych zakladach gdzie pędzi masa maszyn i kiedyś bawiło się w różne cuda.. to może coś.. ale teoretycznie.. w mieszkaniu.. hmm... nie sądzę... to wszystko jest mocno naciągane , że "jeśli / przy założeniu"... może i to coś da, ale nie sądzę, że tyle co mówią,no i tylko gdy założenia w/w są prawdziwe... a z tym też nie wiadomo... jak ktoś chce i ma niepotrzebne 50zeta to sam chętnie się dowiem, ja tego jednak nie kupiłem...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-04-2008, 23:00   

Już się tak nie unoście ;)

Wszystko chodzi o to, że mamy dwie energie ;) Czynną i bierną.
Wszyscy my którzy korzystamy normalnie z prądu w naszych domach poprostu płacimy za wykorzystaną enegrię czynną.

Za energię bierną rozliczają się duże zakłady ;) A to urządzonko poprostu kompensuje energie bierną za którą my i tak nie płacimy....

Ściema, a dokładniej jest to bezużytecznie dla nas domowych odbiorców enegrii! ;)
Lepiej sobie zrobić zwarcie na jednej fazie, ale to rozmowa na inny temat ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-04-2008, 16:02   

miszko, KONTYNUUJ ,KONTYUUJ!!!!
Zabrzmiało interesująco....
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-04-2008, 16:30   

:partyman:

slavol napisał/a:
mieszasz niemiłosiernie

slavol, możesz mi wyjaśnić? ;)
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2008, 18:15   

Dzięki wszystkim za otwarcie oczu. Daruję sobie to urządzenie.Szkoda 50zł
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load