|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zabezpieczenie przez korozja? |
Autor |
Wiadomość |
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 19:57
|
|
|
kolejny wynalazek tak jak słynny już "CZIP TJUNING"? |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 20:10
|
|
|
no to wszsytko juz wiadomo |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 21:27
|
|
|
adrusek napisał/a: | http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=286747271 |
|
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
sivo
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 113 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 22:23
|
|
|
co do samej idei i pomysłu to teoretycznie miałoby to jakieś szanse.... kiedyś na wykładzie doktorek nam mówił, że właśnie jak jest elektroda i różnca potencjałów na nich to korodować będzie ta elektroda, zamiast reszty.... ponoć w niektórych urządzeniach to się ztosuje... ale niestety nie w samochodach, bo w ich przypadku "siłą sprawczą" jest woda i, w zimie, sól... więc teoretycznie może zmniejszyć ilość korozji, ale nie o 70%, a o max... 5% (??) [na jakiś śrubkach w kabinie nie bedzie ] |
_________________ http://INDIANIE.net & http://MENELE.net |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 23:00
|
|
|
pierwsze te gadżety już 2 latka temu były na allegro, potem zdechło, terz wraca jak widać... w autach się nie sprawdzało.
faktycznie, wg różnych info ma prawo nieco zadziałać ale na mały przedmiot duże elektrody... w aucie jak wyżej napisano to se to można... te 65 zeta lepiej poświęcić na zabezpieczenie farbą przed korozją i na woskowanie |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 23:29
|
|
|
faktycznie to lepiej przeznaczyc na jakiegos baranka i popsikac podwozie |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 11:13
|
|
|
Poczytaj o korozji, jej powstawanie, różnica potencjałów, korozja elektrochemiczna. Swojego czasu takie coś za dodatkową opłatą montowali w Polonezach pod nazwą Rust Evader, gdzie powiedzmy to nic nie dało.
Faktycznie takie coś stosuje się na statkach, ale tam to działa na innej zasadzie. Tam montuje się duże bloczki metalu od wyższym potencjale i poprostu działa to na zasadzie "odwrócenia" uwagi korozji, przez co te bloczki są "zjadane", a nie poszycie kadłuba. Takie bloczki wymienia się co parę lat.
Najlepszą metodą dla naszych autek jest nic innego jak ocynk. Z tym tylko, że ocynk jest metalem o wyższym potencjale niż stal. Ocynk nie zabezpiecza stali tylko powoduje to, że to on ma być "nadjadany", tak aby stal pod spodem pomimo korozji szalejącej na powierzchni nie była zjadana, a ocynk był.
Czasami można to zauważyć na jakiś rurach, innych elementach ocynkowanych pozostawionych na działanie atmosfery. Pomimo, że ten ocynk wygląda źle - to środek nie będzie ruszony.
W autach się cynkowało + kładło lakier co jak narazie jest najlepszą metodą zabezpieczenia karoserii.
Co ciekawe, przy naprawie aut np. powypadkowych, czy zjedzonych przez korozję wcale szpachla nie jest najlpesza... Najlepsza jest cyna, którą się podgrzewa do temperatury, aby miała konsystencję plasteliny i nią się kładło na miejsca ubytków. Cyna działą podobnie jak ocynk i można ja dowolnie formować.
Dalsza obróbka - ścieranie + malowanie. Szpachle potrafią pękać, cyna nie pęknie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|