|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gdzie jest prąd po przekręcaniu kluczyka? |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-09-2007, 18:12 Gdzie jest prąd po przekręcaniu kluczyka?
|
|
|
Zainstalowałem sobie halogeny, ale niestety nie miałem instalacji i musiałem zrobić sam. Tymczasowo mam je podłączone tak, że gdy włączę światła to mogę włączyć halogeny. Chciałbym zrobić tak, że halogeny będę mógł sobie włączać tylko po przekręceniu kluczyka, a nie dopiero po zapaleniu świateł. I teraz szukam. Co jest podłączone tak, że po przekręceniu kluczyka jest tam prąd, ale nie trzeba włączać świateł? Jak na razie wymyśliłem, że to dmuchawa i szyby, ew. ogrzewanie szyby tylnej i wycieraczki, ale czy jest coś do czego jest łatwiejszy dostęp? |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-09-2007, 20:51
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Chciałbym zrobić tak, że halogeny będę mógł sobie włączać tylko po przekręceniu kluczyka |
Ale takie podłączenie jest niezgodne z kodeksem drogowym, to tak w kwestii formalnej |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-09-2007, 21:28
|
|
|
romano napisał/a: | Ale takie podłączenie jest niezgodne z kodeksem drogowym, to tak w kwestii formalnej | Wiem wiem , już na forum właśnie znalazłem, ale jeżeli będę ich używał w określonych warunkach to chyba nie ma różnicy?
Mi chodzi po prostu też o to, że czasem muszę coś wieczorem oświetlić na dworze i potrzebuję lamp, które nie świecą tak wysoko, a z kolei wszystkie światła na raz mi niepotrzebne. |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2007, 19:08
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Wiem wiem , już na forum właśnie znalazłem, ale jeżeli będę ich używał w określonych warunkach to chyba nie ma różnicy? |
Oczywiście , że nie ma. Gorzej jak się trafi jakiś służbista na stacji diagnostycznej albo upierdliwy policjant choc jest to mało prawdopodobne. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-09-2007, 19:20
|
|
|
Cokolwiek z tych rzeczy które opisałeś możesz wykorzystać do zasilenia przekaźnika od halogenów. Musisz tylko wybadać na plecach skrzynki przekaźników który kabel jest powiedzmy od ogrzewania szyb i w niego się wpiąć. Oczywiscie po bezpieczniku albo dać dodatkowy bezpiecznik. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 20:30
|
|
|
weź sobie z downloadu schematy elektryczne;
masz tam stacyjkę jako 'włącznik zapłonu'; po kolei piny w stacyjce:
w stacyjce Park (zasilanie postojowek przy cofniętym na -1 kluczyku) +R (przychodzi gruby + na wsyzstko), C i CA połączone - na te piny jest zwierany gruby stały + (+R) po przekręceniu kluczyka z 0 na 1 lub 2, np podczas jazdy czy odpalania, dalej jest A (tam plus jest tylko podczas jazdy, w pozycji 1, podczas zapalania, pozycji 2, A jest odcinany by np odiąć dmuchawę by rozrusznik uciągnąć);
jak pójdziesz po schematach po instalacji gdzie jest C/CA - w tych miejscach masz plus po przekręceniu;
inna sprawa - od zwykłych świateł masz przekaźniki , bodajże e12, e13 w skrzynce by nie przemęczać drutów obciżeniem; C/CA zwierane stacyjką do plusa podajż, poprzez włącznik świateł tylko zasilanie na przekaźniki od świateł, a dopiero przekaźniki zwierają żarówy prosto do akumulatora o ile dobrzez pamiętam;
z halogenami też zalecam tak sobie zrobić - podczepić się choćby wprost do kabla stacyjkowego (osłonę kiery zdejmiesz bez problemu, dwie śruby) albo w skrzynce bezpieczników gdzieś gdzie się pojawia plus pop krzekręceniu, ale podłączyć się kabelkiem, z kabelka na włącznik swój halogenów a z włącznika na cewkę przekaźnika, drugi jej koniec do masy; w ten sposób włącznikem włączasz tylko przekaźnik i tylko przy przekręconym kluczyku; dodatkowo przekaźnik zabezpiecz diodą (chroni jego cewkę przed przepięciami powiedzmy wstecznymi, dłużej przekaźnik pożyje) w ten sposób, że dioda jest połączona z obiema stykami cewki przekaźnika, czyli z jednym stykiem cewki do masy a z drugim stykiem cewki wchodzi na włącznik puszczający plus.
symbol diody
--|>|--
końce cewki przekaźnika
0 0
a podłączenie do cewki przekaźnika
+ włącznik 0--|<|--0 -
czyli dioda jest zaporowo, bo ma zaindukowane wsteczne prądy przy wyłączaniu przekaźnika rozładowywać;
masz więc włączany przekaźnik; teraz tylko końce które on zwiera - jeden koniec prosto do akumulatora, poprzez bezpiecznik jakiś a drugi koniec na halogeny;
taki układ ewentualne problemy wyeliminuje, tylko porządne kable grubsze poprowadź i przekaźnik taki by uciągnął halogeny; nie pamiętam ile one biorą prądu, zle
jeśli łączysz je powiedzmy równolegle to zsumuj moc i podziel przez 12 (12V); wyjdzie moc jaką musi wytrzymać przekaźnik, a lepiej wziąść z lekkim zapasem; ale taki np 16amperowy za kilka zeta powinien spokojnie wytrzymać zakładam, 10 amperowy w zasadzie też; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|