Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie jest prąd po przekręcaniu kluczyka?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-09-2007, 18:12   Gdzie jest prąd po przekręcaniu kluczyka?

Zainstalowałem sobie halogeny, ale niestety nie miałem instalacji i musiałem zrobić sam. Tymczasowo mam je podłączone tak, że gdy włączę światła to mogę włączyć halogeny. Chciałbym zrobić tak, że halogeny będę mógł sobie włączać tylko po przekręceniu kluczyka, a nie dopiero po zapaleniu świateł. I teraz szukam. Co jest podłączone tak, że po przekręceniu kluczyka jest tam prąd, ale nie trzeba włączać świateł? Jak na razie wymyśliłem, że to dmuchawa i szyby, ew. ogrzewanie szyby tylnej i wycieraczki, ale czy jest coś do czego jest łatwiejszy dostęp?
_________________
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-09-2007, 20:51   

mrk69 napisał/a:
Chciałbym zrobić tak, że halogeny będę mógł sobie włączać tylko po przekręceniu kluczyka

Ale takie podłączenie jest niezgodne z kodeksem drogowym, to tak w kwestii formalnej
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-09-2007, 21:28   

romano napisał/a:
Ale takie podłączenie jest niezgodne z kodeksem drogowym, to tak w kwestii formalnej
Wiem wiem , już na forum właśnie znalazłem, ale jeżeli będę ich używał w określonych warunkach to chyba nie ma różnicy?

Mi chodzi po prostu też o to, że czasem muszę coś wieczorem oświetlić na dworze i potrzebuję lamp, które nie świecą tak wysoko, a z kolei wszystkie światła na raz mi niepotrzebne.
_________________
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-09-2007, 19:08   

mrk69 napisał/a:
Wiem wiem , już na forum właśnie znalazłem, ale jeżeli będę ich używał w określonych warunkach to chyba nie ma różnicy?

Oczywiście , że nie ma. Gorzej jak się trafi jakiś służbista na stacji diagnostycznej albo upierdliwy policjant choc jest to mało prawdopodobne.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-09-2007, 19:20   

Cokolwiek z tych rzeczy które opisałeś możesz wykorzystać do zasilenia przekaźnika od halogenów. Musisz tylko wybadać na plecach skrzynki przekaźników który kabel jest powiedzmy od ogrzewania szyb i w niego się wpiąć. Oczywiscie po bezpieczniku albo dać dodatkowy bezpiecznik.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2007, 20:30   

weź sobie z downloadu schematy elektryczne;

masz tam stacyjkę jako 'włącznik zapłonu'; po kolei piny w stacyjce:
w stacyjce Park (zasilanie postojowek przy cofniętym na -1 ;D kluczyku) +R (przychodzi gruby + na wsyzstko), C i CA połączone - na te piny jest zwierany gruby stały + (+R) po przekręceniu kluczyka z 0 na 1 lub 2, np podczas jazdy czy odpalania, dalej jest A (tam plus jest tylko podczas jazdy, w pozycji 1, podczas zapalania, pozycji 2, A jest odcinany by np odiąć dmuchawę by rozrusznik uciągnąć);

jak pójdziesz po schematach po instalacji gdzie jest C/CA - w tych miejscach masz plus po przekręceniu;

inna sprawa - od zwykłych świateł masz przekaźniki , bodajże e12, e13 w skrzynce by nie przemęczać drutów obciżeniem; C/CA zwierane stacyjką do plusa podajż, poprzez włącznik świateł tylko zasilanie na przekaźniki od świateł, a dopiero przekaźniki zwierają żarówy prosto do akumulatora o ile dobrzez pamiętam;

z halogenami też zalecam tak sobie zrobić - podczepić się choćby wprost do kabla stacyjkowego (osłonę kiery zdejmiesz bez problemu, dwie śruby) albo w skrzynce bezpieczników gdzieś gdzie się pojawia plus pop krzekręceniu, ale podłączyć się kabelkiem, z kabelka na włącznik swój halogenów a z włącznika na cewkę przekaźnika, drugi jej koniec do masy; w ten sposób włącznikem włączasz tylko przekaźnik i tylko przy przekręconym kluczyku; dodatkowo przekaźnik zabezpiecz diodą (chroni jego cewkę przed przepięciami powiedzmy wstecznymi, dłużej przekaźnik pożyje) w ten sposób, że dioda jest połączona z obiema stykami cewki przekaźnika, czyli z jednym stykiem cewki do masy a z drugim stykiem cewki wchodzi na włącznik puszczający plus.

symbol diody
--|>|--

końce cewki przekaźnika
0 0

a podłączenie do cewki przekaźnika


+ włącznik 0--|<|--0 -

czyli dioda jest zaporowo, bo ma zaindukowane wsteczne prądy przy wyłączaniu przekaźnika rozładowywać;


masz więc włączany przekaźnik; teraz tylko końce które on zwiera - jeden koniec prosto do akumulatora, poprzez bezpiecznik jakiś a drugi koniec na halogeny;

taki układ ewentualne problemy wyeliminuje, tylko porządne kable grubsze poprowadź i przekaźnik taki by uciągnął halogeny; nie pamiętam ile one biorą prądu, zle
jeśli łączysz je powiedzmy równolegle to zsumuj moc i podziel przez 12 (12V); wyjdzie moc jaką musi wytrzymać przekaźnik, a lepiej wziąść z lekkim zapasem; ale taki np 16amperowy za kilka zeta powinien spokojnie wytrzymać zakładam, 10 amperowy w zasadzie też;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load