Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.0 t
Autor Wiadomość
Juves 


Wiek: 34
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-12-2009, 16:47   Silnik 2.0 t

Witam
Mam zamiar wlozyc silnik 2.o turbo :)
Czy ktos moze mi doradzic , podpowiedziec czy wejdzie do Tempry.
Czy bd duzo problemu? Wszystkie czesci bd mial.
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-12-2009, 16:52   

Juves, wejdzie spokojnie, jesli to silnik od TT to bedzie oczywiscie duuuzo łatwiej, ale tak czy siak jest duuuzo pracy przy tym ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Juves 


Wiek: 34
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-12-2009, 17:04   

To engine pochodzi od Themy....
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-12-2009, 17:24   

Juves, jesli masz wszystkie czesci, łącznie z instalacją, kompem i ogólnie wszystko, to czywiscie bedzie taniej, ale pracy bardzo duzo cie czeka, zwlaszcza, ze raczej nie bedzie pasował na mocowaniach ;) No i niewiem ja ze skrzynią bo tez mocowanie pewnie bedą inaczej ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-12-2009, 18:43   

Wszystko co napisze tyczy sie oczywiście rodziny DOHC, nie ważne czy 8V czy 16V N/A I Turbo

Dobra zaczne od zawieszenia silnika, w Themie masz rame pomocniczą, w niej osadzone poduszki, na tym tak jakby leży na łapach silnik, w Tipo/Temprze poduszki są bezpośrednio przykrecone do podłóżnic a łapy silnika i skrzyni zawieszone do nich od dołu, wiec pierwsza sprawa musisz miec łapy zawieszenia silnika od odpowiedniej wersji dwulitrówki, jesli to 2.0 16VT to trzeba łapy z tej wersji silnika montowanej do fiata coupe, lub z lanci delty II.
skrzynia biegów w Themie samą konstrukcje mechaniczną ma jak w skrzynie w tipo, temprze, coupe, deltcie, rozni sie jednak sposobem rozwiazania wybieraka biegow no i zawieszeniem [jedna lapa do wymany], sama skrzynia moze zostac, trzeba jednak pokombinowac z wybieraniem biegow, troche roboty jest, zalezy jaka Tempre masz [wersja silnikowa]. Druga sprawa do przerobienia to sterowanie sprzęgła, Thema ma hydrauliczne, wiec jesli ma pozostac skrzynia od themy trzeba cały zespół pedałów przelozyc, od themy raczej nie podejda, ale z coupe 16VT, delty II HF beda OK, wtedy masz hydraulike, sama przerobka skrzynia na wersje na lince nie wyjdzie, przy hydraulice, jak zrzucisz skrzynie, przyjzysz sie dociskowi, lozysku wyciskowemu i w którą strone pracuje docisk bedziesz wiedzial o co chodzi.
przeniesienie napędu - wiadomo półosie szukaj minimum od 2.0 16V lub od delty 2.0 16VT, w coupe sa ciut dłuższe, jesli twoja Tempra nie była 2litrówka, to dodatkowo do wymiany piasty, łozyska i najlepiej zwrotnice wtedy bez problemu wrzucisz uklad hamulcowy od 2.0 16V N/A-Turbo [tarcze 285mm, pod zacisk hamulcowy zwrotnica ma szerszy rozstaw mocowan pod jazmo zacisku].
Kolektor ssący silników 2.0 16VT w Themie i Kappie jest wiekszy z racji gabarytow komory silnika, jesli twoj silnik to 16VT to szukaj kolektora od delty II 16VT, fiata coupe 16VT, jak rowniez moze byc od wersji tych silnikow wolnossacych, inaczej kolektor nie miesci sie i wali w o gródź przedziału pasazerskiego.

Dopisuj najlepiej w tym temacie co jest dla ciebie nie jasne, bede staral sie w miare mozliwosci czasowych odpisywac. A i ważne napisz jaką dokłądnie masz tempre do której chcesz SWAPowac, bardzo duzo na temat przerobek to powie.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-12-2009, 21:46   

Jest jeszcze do przerobienia instalacja silnika.W Themie jest bosh z przepływomierzem a Coupe i Delta ma weber marelli IAW tak samo jak T/T 2.0 (jedynie brakuje kilku przewodow do czujnikow położenia walka rozrzadu,spalania stukowego i cewek zapłonowych)
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Juves 


Wiek: 34
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-12-2009, 09:49   

Ja mam tempre 2.0
i bd mial caly samochod Themy do dyspozycji (2.o t)
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-12-2009, 12:50   

Juves napisał/a:
i bd mial caly samochod Themy do dyspozycji (2.o t)

Ale czytaj uwaznie, GrzesiekK., napisal, ze bedziesz potrzebowal tez czesci od innych aut ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2009, 19:43   

Juves, dobrze że założyłeś ten temat bo też chcę kupić całą Themę ewentualnie Kappę z takim silnikiem i zrobić Swapa do mojego Tipo także skorzystamy na nim obaj.

** Dodano: 04-12-2009, 19:47 **
GrzesiekK. napisał/a:
jesli to 2.0 16VT to trzeba łapy z tej wersji silnika montowanej do fiata coupe, lub z lanci delty II.


A z 16V mogą być ,oczywiście oprócz tej z podstawą filtra oleju?
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2009, 20:51   

Sądzę że mogą, biorąc pod uwagę bliźniaczość jednostek ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2009, 21:14   

A jest opcja żeby podpiąć pod silnik Thema/Kappa skrzynię z Sedici bo odpadł by problem wybieraka i sprzęgła?
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2009, 21:54   

W sumie nie powinno być problemu ze skrzynią.

Sprzęgło w tipo ma 215mm lancia 230 jest szansa że większe sprzęgło zmieści się w dzwon skrzyni.

Nie szedłbym na skróty wkładając seryjne sprzęgło z tipo do silnika 2.0t szybko może się zemścić i będziesz wyciągał znowu zespół napędowy/zrzucał skrzynie.

Co innego, jeżeli byś włożył pół spiek z mocniejszym dociskiem 215 powinno zadziałać.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2009, 21:59   

Raku, dzięki za rady.
Raku napisał/a:
Nie szedłbym na skróty

Wolę składać auto pół roku dłużej ale żadnych skrótów :D
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2009, 22:17   

To są tylko rady ;)
Posługuję się jedynie katalogiem i zdrowym rozsądkiem. Jak wiesz nie zakładałem skrzyni 16v na silnik 16vT ale sądzę że obudowy skrzyni są takie same.

Zastanowił bym się, czy skrzynia z themy/kappy nie ma visco, a pewnie ma, więc szkoda by było nie zakładać pseudo szpery 30% ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2009, 22:20   

Raku napisał/a:
Zastanowił bym się, czy skrzynia z themy/kappy nie ma visco, a pewnie ma, więc szkoda by było nie zakładać pseudo szpery 30% ;D


Czytałem trochę o tym na obu forach Coupe i zdania są podzielone także sam nie wiem :roll:
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-12-2009, 22:55   

Thema viasco nie ma, Kappa już miała. Dodatkowo jeśli 16VT z Kappy to ten silnik już fabrycznie na start miał ponad 200KM, lżejszy układ korbowy [tłoki, korbowody], inne wałki niż 16VT z Coupe, dzięki temu te dodatkowe konie, i większa ochota do wkrecania sie na obroty, ale tak jak pisałem, przy silniku 16VT z Kappy trzeba zmieniac kolektor ssący.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-12-2009, 07:03   

GrzesiekK. napisał/a:
ale tak jak pisałem, przy silniku 16VT z Kappy trzeba zmieniac kolektor ssący.


To nie problem bo mam taki pod maską :D
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2009, 10:56   

A wcale nie, wcale nie ;)

Ja bym właśnie poszukał kolektora z kappy, nie można iść na łatwiznę =)
Ten kolektor jest zdecydowanie bardziej 'wydajny' ma lepszą przepustowość, dłuższe kanały kolektor-głowica, jest lepszy.

Jedyny problem wtedy, to reorganizacja niektórych rzeczy pod maską, na ścianie grodziowej.




_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-12-2009, 15:16   

Raku napisał/a:
... dłuższe kanały kolektor-głowica, jest lepszy....


Oj Raku wstydź się miarka w dłoń i zmierz który kolektor ma krótszy kanał od puchy zbiorczej kolektora do flanszy przykrecanej do głowicy :D

Kolektor z Kappy ma wiekszy przekrój kanałów, i krótsze kanały, co za tym idzie mniejsze opory przepływu...

Kolektory z Kappy pchają ludzie przy hardcorowych setupach 16VT, po prostu nie ma problemu z rozpinaniem się na gumach bo ich nie ma i można dmuchac ile sie podoba i dół silnika da rade wytrzymac ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-12-2009, 17:23   

Raku, GrzesiekK., to w końcu jak z tym kolektorem bo już się pogubiłem? :D
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-12-2009, 17:52   

Młody napisał/a:
Raku, GrzesiekK., to w końcu jak z tym kolektorem bo już się pogubiłem? :D


Jak inaczej przepuscisz wiązke ecu z wnetrza auta tak zeby wtyczki nie byly na srodku na grodzi, przesuniesz zbiornik od wspomagania w inne miejsce, wywalisz MAP sensor w inne miejsce, zmienisz miejsce mocowania zlaczki sondy, i bedziesz mial "czysto" na grodzi za silnikiem to wejdzie na styk, najwyzej pare młotków w wyciszenie palniesz i GIT.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-12-2009, 17:57   

GrzesiekK., ale lepiej dać z Kappy/Themy czy z 16V?
Dmuchać za bardzo nie będzie bo nie będę aż tak szalał :D
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 05-12-2009, 17:59   

Młody, jak z 16 chcesz dmuchać na 240 km to trochę jednak jest...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-12-2009, 18:21   

ubek, to mam odpowiedź. :D Nie zdawałem sobie sprawy :sciana:
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-12-2009, 23:19   

Młody, jak masz ładować dodatkowa kasę w kolektor specjalnie a masz od 16V za free, to odpuść temat, do 350KM bez problemu nadmucha się na seryjnym od 16V coupe.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load