Coś ze ssaniem ? |
Autor |
Wiadomość |
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 15:35 Coś ze ssaniem ?
|
|
|
Witam. Przed chwila jak wracałem z pracy spotkała mnie nie miła niespodzianka Wsiadam w samochód odpalam i nie chce zapalic... Kilka prób dodając gazu i ok odpalił ale tylko gdy puszczałem gaz gasł za każdym razem to samo raz to nawet jakos dziwnie zaczęło trzesc samochodem a jak udało sie ruszyć to jakoś dziwnie się dławił i szarpało Myśle nie no wracam z buta ale jakos doczłapałem się samochodem na parking i tam spróbowałem znowu kilka razy aż się udało... Gdy zajechałem juz na podwórko zgasiłem samochód i odpaliłem znowu i zapalił bez problemu. Spotkał sie juz ktos z takim problem ? Wie ktos co sie mogło popsuć ? Niby usterka zniknęła ale kto wie czy jutro nie będzie znowu tego samego Dodam ze silnik 1.6 na wtrysku jednopunktowym. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 15:48
|
|
|
Keray69, silniki z wtryskiem mają automatyczne ssanie, czyli tak jakby go nie miały Jeżeli parkujesz auto na dworze to mogło coś zamoknąć, zawilgocić się. Polecam wyczyścić papierkiem ściernym i szczotką drucianą: świece, kopułkę i palec (lub jeżeli masz stare to może warto wymienić), bo po objawach które podajesz to wygląda jakby nie palił na wszystkie cylindry i na zimnych, brudnych świecach się zalewał przez zbyt słabą iskrę. Zalewa się najczęściej podczas kręcenia bez efektu (we wtrysku także możliwe - sam kiedyś doświadczyłem i czyszczenie pomogło na jakiś czas) i dlatego na zimnym nie bardzo palił, a na ciepłym zagadał bez problemu. Przyjrzyj się tym elementom.
Ewentualnie wlazła Ci gdzieś wilgoć i coś zamokło z elektryki. Po przejechaniu się do domu dzięki temperaturze woda odparowała i stąd poprawa. Zdarza się gdy auto postoi w mocnym deszczu lub śniegu, ale widzę, że daleko ode mnie nie mieszkasz, więc wykluczam pogodę. |
_________________
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 16:03
|
|
|
No w moim mieście deszcz dzis wcale nie padał A gdy nawet kiedys padał i było strasznie mokro samochód palił i jezdzil bez problemu No a dziś taki zonk No ale zrobię jak mówisz mrk69 wyczyszczę te świecę jak tylko znajdę klucz do świec . Dziś jeszcze wieczorkiem sie przejadę samochodem do dziewczyny to zobaczę jak teraz będzie palił |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 16:17
|
|
|
ja ostatnio wymienialam kopulke i swiece i palec i za wiele to nie dalo..
a jakie masz przewody wysokiego napiecia? nie wymieniales w ostatnim czasie? ja kupowalam najtansze (niebieskie) i to one byly powodem moich problemow;) byc moze jak wymienisz kable wysokiego napiecia ale lepsze, beda dobrze uszczelnione i nie bedzie problemu:) poza tym warto pomyslec czy nie dac mu wiecej gazu, moze 3ba wyregulowac |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 18-11-2009, 23:05
|
|
|
No niestety wyczyściłem świece i to nic nie pomogło sprawdziłem na każdej świecy jest iskra... Kolega wpadł na pomysł zeby wyregulować monowtrysk ale ze nie wiedzielismy jak to zrobić to kolega naciągnął mi linkę od gazu (bo gdzieś tak 1.3 luzu na pedale była) i fakt jest poprawa bo pali i nie gaśnie ale nie wiem jak na zimnym silniku jutro sprawdzę. Problem całkowicie nie znikł bo troszkę jeszcze dziwnie obroty czasami opadają i cały samochód się trzęsie Kolega mi mówił ze możliwe tez ze czas wymienić filtr paliwa ? Co o tym sadzice ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 08:48
|
|
|
bardzo mozliwe, ale predzej wymienilabym filtr gazu. czesto to tez utrudnia jazde;) |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 09:29
|
|
|
Keray69, sprawdź, czy krokowy reaguje na dodawanie i puszczanie gazu. Czyli czy ten grzybek się chowa i wysuwa. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 18:10
|
|
|
A wiec tak nie mam instalacji gazowej w samochodzie A samochód już dziś umarł na amen Rano wsiadłem do pracy zapaliłem silnik i jakos dziwnie raz obroty opadły a zaraz potem sam sobie gazu dodał i zaraz potem z powrotem opadły No ale było ok raz mi tylko jakoś na 2 się przydusił A wychodzę z pracy wsiadam odpalam i kicha kreci i odpala na moment i zaraz gaśnie przy tym strasznie trzęsło buda No aż w końcu wcale nie zapalił Ani na pych ani w żaden inny sposób No i został z holowany na warsztat Mam nadzieje ze go uratują |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-11-2009, 20:28
|
|
|
Keray69, dodam tylko że przy monowtrysku linka musi być luźna a pedał gazu musi mieć luz i to właśnie parę centymetrów,który jest wyczuwalny przy zimnym silniku. Dobrze żebyś powiedział to mechanikowi który go reanimuje bo może mieć z tym kłopot. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2009, 22:08
|
|
|
ZielonyTBG a dlaczego musi byc luz ? O fuck o tym nie wiedziałem a teraz nie ma wcale u mnie luzu na pedale |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-11-2009, 00:15
|
|
|
Jest to związane z silniczkiem krokowym.W innych wtryskach do regulacji obrotów stosuje się dodatkowy kanał powietrzny,a tutaj silniczek bezpośrednio podpiera przepustnicę.
Załączam fotkę z regulacją
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:33
|
|
|
A wiec tak samochód odebrałem z naprawy i zaraz tego samego dnia stało się to samo Mechanicy wymieniali świece i coś tam jeszcze... Wkurzyłem sie ze nie naprawili i postanowiłem sam na własna rękę kupić i zmienić kable zapłonowe Kupiłem kable wymieniłem i dalej to samo Samochód traci obroty gaśnie i przygasa elektryka (deska digital) Wygląda na to jakby było coś z elektryka
ZielonyTBG napisał/a: | dodam tylko że przy monowtrysku linka musi być luźna a pedał gazu musi mieć luz i to właśnie parę centymetrów,który jest wyczuwalny przy zimnym silniku. Dobrze żebyś powiedział to mechanikowi który go reanimuje bo może mieć z tym kłopot. |
ZielonyTBG wtrysk tez regulowali...
Nilka napisał/a: | a jakie masz przewody wysokiego napiecia? nie wymieniales w ostatnim czasie? ja kupowalam najtansze (niebieskie) i to one byly powodem moich problemow;) byc moze jak wymienisz kable wysokiego napiecia ale lepsze, beda dobrze uszczelnione i nie bedzie problemu:) |
Nilka Kable kupiłem boscha i dalej to samo
Ja juz nie wiem co jest tej mojej temprze |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:47
|
|
|
Keray69 napisał/a: |
ZielonyTBG wtrysk tez regulowali... |
Czy możesz mi powiedzieć w jaki sposób Przy wtrysku jako takim,nic się nie reguluje.Jeżeli zaczęli kręcić śrubami od podparcia przepustnicy i/albo potencjometrem położenia przepustnicy to nie będzie to jeździć.Jest temat przyklejony o ustawianiu CPP.Poczytaj tam to może znajdziesz pasujące objawy do Twoich.
A czy to przygaśnięcie jest że tak zapytam dość znaczne |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 21:50
|
|
|
Wyglada na to ze puścili delikatnie linkę od gazu i to cała ich regulacja
ZielonyTBG napisał/a: | A czy to przygaśnięcie jest że tak zapytam dość znaczne |
Tak gołym okiem widać jak cała deska przygasa... Dzieje się tak wraz z spadającymi obrotami |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2009, 22:05
|
|
|
Keray69, odłącz akumulator żeby zrobić reset kompa.Nie którzy piszą że wystarczy 5 minut,ale przytrzymaj go dłużej,albo odepnij go na całą noc.Zmierz też niebiesku czujnik temperatury w kolektorze ssącym.
Dobrze by było w momencie kiedy nie chce zapalić,wlać mu troszkę benzyny do silnika przez gardziel wtrysku.Było by wiadomo w co włożyć ręce. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 22:12
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | odłącz akumulator żeby zrobić reset kompa.Nie którzy piszą że wystarczy 5 minut,ale przytrzymaj go dłużej,albo odepnij go na całą noc |
jutro po pracy tak zrobie...
ZielonyTBG napisał/a: | Zmierz też niebiesku czujnik temperatury w kolektorze ssącym. |
Tylko nie za bardzo wiem o co chodzi i jak to zrobic
A dodam jeszcze ze nie zawsze tak się dzieje czasami pali normalnie i obroty tez trzyma. Gdy traci obroty na luzie dodaje mu gazu do 2-3 tys trzymam tak kilkanaście sekund i potem załapuje i jest już normalnie. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2009, 22:29
|
|
|
Keray69, jak podniesiesz maskę to za wtryskiem po lewej stronie,z kolektora ssącego zobaczysz wystający czujnik z niebieską końcówką.Musisz ściągnąć wtyczkę i go zmierzyć miernikiem.
A co z filtrem paliwa |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 22:36
|
|
|
Nie wiem gdzie jest ten filtr paliwa Próbowałem go zlokalizować i lipa Możliwe ze go wcale nie ma ? A i jeszcze jedna dziwna sprawa jaka zauważyłem to tak jakby czasami bez zapłonu w samochodzie dalej był prąd poniewaz raz gdy jechałem gdzieś pod kierownica w okolicach lewej strony bliżej drzwi coś tam trzeszczało nawet po wyłączeniu zapłonu dopiero gdy otworzyłem drzwi to przestało... Mozę to mieć z tym tez jakiś związek ? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-11-2009, 01:46
|
|
|
Keray69 napisał/a: | w okolicach lewej strony bliżej drzwi coś tam trzeszczało nawet po wyłączeniu zapłonu dopiero gdy otworzyłem drzwi to przestało... |
masz alarm ?
Ja mam i jak miałem zepsuty ( zwarcie w tylnej klapie ) to trzeszczało w pudełku od centralki alarmu właśnie z lewej strony. Jak masz alarm i jest on połączony z zapłonem i jest coś nie tak to nie odpalisz. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 15:28
|
|
|
Nie nie alarmu nie mam mam tylko centralny... |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2009, 18:37
|
|
|
Keray69, filtr paliwa jest pod tylnym (od spodu) siedzeniem za pasażerem zasłonięty dużym kawałkiem czarnego plastiku.Załączam fotkę z zaznaczonym miejscem filtra.Nawet go widać bo kawałek wystaje.
A co do trzeszczenia to trudno cokolwiek powiedzieć.Musisz sam dojść do tego co to jest.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-11-2009, 20:08
|
|
|
Hehe a ja głupi szukałem pod maska A do niego można dostać się tylko przez kanał ? Bo jeśli tak to będzie problem bo nie mam dostępu niestety do kanału. A dzis miałem wyciagnac akumulator i zresetować tego kompa ale złapałem gumę zmieniłem kolo na dojazdowke i już nie mam dziś ochoty na nic co z samochodem |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2009, 20:47
|
|
|
Ja wymieniałem u siebie ten filtr już dwa razy+raz u klubowicza i zawsze używałem do tego celu tylko podnośnika.
A co do resetowania kompa to nie musisz wyciągać akumulatora.Wystarczy odpiąć klemę i tyle.Tylko jak go będziesz odpalał to staraj się nie wciskać w ogóle pedału gazu do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 18:07
|
|
|
Ja juz nie wiem co jest z tym samochodem Pomocy bo juz nie mam sił
Samochodzie wymieniłem już wszystko co pisaliście:
- świece
- kable zapłonowe
- filtr paliwa
- nawet jest podpięta dodatkowa masa
i dalej jest to samo samochód traci obroty i gaśnie Dziwne jest to ze raz jest dobrze a raz zle
Już w ogóle nie mam pojęcia co mu dolega i co tam wymieniać |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-12-2009, 20:03
|
|
|
Skoro nie dajesz sobie rady,to pasowało by go podpiąć pod kompa i zobaczyć co jest nie halo.
Pasowało by się dowiedzieć co powoduje to że gaśnie.Czy to wina braku iskry czy paliwa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|