Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś ze ssaniem ?
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-11-2009, 15:35   Coś ze ssaniem ?

Witam. Przed chwila jak wracałem z pracy spotkała mnie nie miła niespodzianka :? Wsiadam w samochód odpalam i nie chce zapalic... Kilka prób dodając gazu i ok odpalił ale tylko gdy puszczałem gaz gasł :? za każdym razem to samo raz to nawet jakos dziwnie zaczęło trzesc samochodem a jak udało sie ruszyć to jakoś dziwnie się dławił i szarpało :? Myśle nie no wracam z buta :sciana: ale jakos doczłapałem się samochodem na parking i tam spróbowałem znowu kilka razy aż się udało... Gdy zajechałem juz na podwórko zgasiłem samochód i odpaliłem znowu i zapalił bez problemu. Spotkał sie juz ktos z takim problem ? Wie ktos co sie mogło popsuć ? Niby usterka zniknęła ale kto wie czy jutro nie będzie znowu tego samego :? Dodam ze silnik 1.6 na wtrysku jednopunktowym.
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-11-2009, 15:48   

Keray69, silniki z wtryskiem mają automatyczne ssanie, czyli tak jakby go nie miały ;D Jeżeli parkujesz auto na dworze to mogło coś zamoknąć, zawilgocić się. Polecam wyczyścić papierkiem ściernym i szczotką drucianą: świece, kopułkę i palec (lub jeżeli masz stare to może warto wymienić), bo po objawach które podajesz to wygląda jakby nie palił na wszystkie cylindry i na zimnych, brudnych świecach się zalewał przez zbyt słabą iskrę. Zalewa się najczęściej podczas kręcenia bez efektu (we wtrysku także możliwe - sam kiedyś doświadczyłem i czyszczenie pomogło na jakiś czas) i dlatego na zimnym nie bardzo palił, a na ciepłym zagadał bez problemu. Przyjrzyj się tym elementom.

Ewentualnie wlazła Ci gdzieś wilgoć i coś zamokło z elektryki. Po przejechaniu się do domu dzięki temperaturze woda odparowała i stąd poprawa. Zdarza się gdy auto postoi w mocnym deszczu lub śniegu, ale widzę, że daleko ode mnie nie mieszkasz, więc wykluczam pogodę.
_________________
     Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-11-2009, 16:03   

No w moim mieście deszcz dzis wcale nie padał ;D A gdy nawet kiedys padał i było strasznie mokro samochód palił i jezdzil bez problemu ;D No a dziś taki zonk :? No ale zrobię jak mówisz mrk69 wyczyszczę te świecę jak tylko znajdę klucz do świec ;D . Dziś jeszcze wieczorkiem sie przejadę samochodem do dziewczyny to zobaczę jak teraz będzie palił
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Nilka 



Wiek: 36
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-11-2009, 16:17   

ja ostatnio wymienialam kopulke i swiece i palec i za wiele to nie dalo..

a jakie masz przewody wysokiego napiecia? nie wymieniales w ostatnim czasie? ja kupowalam najtansze (niebieskie) i to one byly powodem moich problemow;) byc moze jak wymienisz kable wysokiego napiecia ale lepsze, beda dobrze uszczelnione i nie bedzie problemu:) poza tym warto pomyslec czy nie dac mu wiecej gazu, moze 3ba wyregulowac
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 18-11-2009, 23:05   

No niestety wyczyściłem świece i to nic nie pomogło :? sprawdziłem na każdej świecy jest iskra... Kolega wpadł na pomysł zeby wyregulować monowtrysk ale ze nie wiedzielismy jak to zrobić :sciana: to kolega naciągnął mi linkę od gazu (bo gdzieś tak 1.3 luzu na pedale była) i fakt jest poprawa bo pali i nie gaśnie ale nie wiem jak na zimnym silniku jutro sprawdzę. Problem całkowicie nie znikł bo troszkę jeszcze dziwnie obroty czasami opadają i cały samochód się trzęsie :? Kolega mi mówił ze możliwe tez ze czas wymienić filtr paliwa ? Co o tym sadzice ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Nilka 



Wiek: 36
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-11-2009, 08:48   

bardzo mozliwe, ale predzej wymienilabym filtr gazu. czesto to tez utrudnia jazde;)
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-11-2009, 09:29   

Keray69, sprawdź, czy krokowy reaguje na dodawanie i puszczanie gazu. Czyli czy ten grzybek się chowa i wysuwa.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 19-11-2009, 18:10   

A wiec tak nie mam instalacji gazowej w samochodzie ;D A samochód już dziś umarł na amen :? Rano wsiadłem do pracy zapaliłem silnik i jakos dziwnie raz obroty opadły a zaraz potem sam sobie gazu dodał i zaraz potem z powrotem opadły :? No ale było ok raz mi tylko jakoś na 2 się przydusił :? A wychodzę z pracy wsiadam odpalam i kicha :? kreci i odpala na moment i zaraz gaśnie przy tym strasznie trzęsło buda :? No aż w końcu wcale nie zapalił :? Ani na pych ani w żaden inny sposób :sciana: No i został z holowany na warsztat :? Mam nadzieje ze go uratują :(
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-11-2009, 20:28   

Keray69, dodam tylko że przy monowtrysku linka musi być luźna a pedał gazu musi mieć luz i to właśnie parę centymetrów,który jest wyczuwalny przy zimnym silniku. :!: Dobrze żebyś powiedział to mechanikowi który go reanimuje bo może mieć z tym kłopot.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 19-11-2009, 22:08   

ZielonyTBG a dlaczego musi byc luz ? O fuck o tym nie wiedziałem a teraz nie ma wcale u mnie luzu na pedale :?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-11-2009, 00:15   

Jest to związane z silniczkiem krokowym.W innych wtryskach do regulacji obrotów stosuje się dodatkowy kanał powietrzny,a tutaj silniczek bezpośrednio podpiera przepustnicę.
Załączam fotkę z regulacją
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-11-2009, 21:33   

A wiec tak samochód odebrałem z naprawy i zaraz tego samego dnia stało się to samo :? Mechanicy wymieniali świece i coś tam jeszcze... Wkurzyłem sie ze nie naprawili i postanowiłem sam na własna rękę kupić i zmienić kable zapłonowe :? Kupiłem kable wymieniłem i dalej to samo :? Samochód traci obroty gaśnie i przygasa elektryka (deska digital) Wygląda na to jakby było coś z elektryka :|

ZielonyTBG napisał/a:
dodam tylko że przy monowtrysku linka musi być luźna a pedał gazu musi mieć luz i to właśnie parę centymetrów,który jest wyczuwalny przy zimnym silniku. :!: Dobrze żebyś powiedział to mechanikowi który go reanimuje bo może mieć z tym kłopot.


ZielonyTBG wtrysk tez regulowali...

Nilka napisał/a:
a jakie masz przewody wysokiego napiecia? nie wymieniales w ostatnim czasie? ja kupowalam najtansze (niebieskie) i to one byly powodem moich problemow;) byc moze jak wymienisz kable wysokiego napiecia ale lepsze, beda dobrze uszczelnione i nie bedzie problemu:)


Nilka Kable kupiłem boscha i dalej to samo

Ja juz nie wiem co jest tej mojej temprze :(
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-11-2009, 21:47   

Keray69 napisał/a:

ZielonyTBG wtrysk tez regulowali...


Czy możesz mi powiedzieć w jaki sposób :?: Przy wtrysku jako takim,nic się nie reguluje.Jeżeli zaczęli kręcić śrubami od podparcia przepustnicy i/albo potencjometrem położenia przepustnicy to nie będzie to jeździć.Jest temat przyklejony o ustawianiu CPP.Poczytaj tam to może znajdziesz pasujące objawy do Twoich.

A czy to przygaśnięcie jest że tak zapytam dość znaczne :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-11-2009, 21:50   

Wyglada na to ze puścili delikatnie linkę od gazu i to cała ich regulacja :?

ZielonyTBG napisał/a:
A czy to przygaśnięcie jest że tak zapytam dość znaczne

Tak gołym okiem widać jak cała deska przygasa... Dzieje się tak wraz z spadającymi obrotami :|
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-11-2009, 22:05   

Keray69, odłącz akumulator żeby zrobić reset kompa.Nie którzy piszą że wystarczy 5 minut,ale przytrzymaj go dłużej,albo odepnij go na całą noc.Zmierz też niebiesku czujnik temperatury w kolektorze ssącym.
Dobrze by było w momencie kiedy nie chce zapalić,wlać mu troszkę benzyny do silnika przez gardziel wtrysku.Było by wiadomo w co włożyć ręce.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-11-2009, 22:12   

ZielonyTBG napisał/a:
odłącz akumulator żeby zrobić reset kompa.Nie którzy piszą że wystarczy 5 minut,ale przytrzymaj go dłużej,albo odepnij go na całą noc

jutro po pracy tak zrobie...

ZielonyTBG napisał/a:
Zmierz też niebiesku czujnik temperatury w kolektorze ssącym.

Tylko nie za bardzo wiem o co chodzi i jak to zrobic :(

A dodam jeszcze ze nie zawsze tak się dzieje czasami pali normalnie i obroty tez trzyma. Gdy traci obroty na luzie dodaje mu gazu do 2-3 tys trzymam tak kilkanaście sekund i potem załapuje i jest już normalnie.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-11-2009, 22:29   

Keray69, jak podniesiesz maskę to za wtryskiem po lewej stronie,z kolektora ssącego zobaczysz wystający czujnik z niebieską końcówką.Musisz ściągnąć wtyczkę i go zmierzyć miernikiem.
A co z filtrem paliwa :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-11-2009, 22:36   

Nie wiem gdzie jest ten filtr paliwa :? Próbowałem go zlokalizować i lipa :? Możliwe ze go wcale nie ma ? :| A i jeszcze jedna dziwna sprawa jaka zauważyłem to tak jakby czasami bez zapłonu w samochodzie dalej był prąd poniewaz raz gdy jechałem gdzieś pod kierownica w okolicach lewej strony bliżej drzwi coś tam trzeszczało nawet po wyłączeniu zapłonu dopiero gdy otworzyłem drzwi to przestało... Mozę to mieć z tym tez jakiś związek ?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-11-2009, 01:46   

Keray69 napisał/a:
w okolicach lewej strony bliżej drzwi coś tam trzeszczało nawet po wyłączeniu zapłonu dopiero gdy otworzyłem drzwi to przestało...


masz alarm ?

Ja mam i jak miałem zepsuty ( zwarcie w tylnej klapie ) to trzeszczało w pudełku od centralki alarmu właśnie z lewej strony. Jak masz alarm i jest on połączony z zapłonem i jest coś nie tak to nie odpalisz.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-11-2009, 15:28   

Nie nie alarmu nie mam mam tylko centralny...
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-11-2009, 18:37   

Keray69, filtr paliwa jest pod tylnym (od spodu) siedzeniem za pasażerem zasłonięty dużym kawałkiem czarnego plastiku.Załączam fotkę z zaznaczonym miejscem filtra.Nawet go widać bo kawałek wystaje.
A co do trzeszczenia to trudno cokolwiek powiedzieć.Musisz sam dojść do tego co to jest.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-11-2009, 20:08   

Hehe a ja głupi szukałem pod maska :sciana: A do niego można dostać się tylko przez kanał ? Bo jeśli tak to będzie problem bo nie mam dostępu niestety do kanału. A dzis miałem wyciagnac akumulator i zresetować tego kompa ale złapałem gumę zmieniłem kolo na dojazdowke i już nie mam dziś ochoty na nic co z samochodem :?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-11-2009, 20:47   

Ja wymieniałem u siebie ten filtr już dwa razy+raz u klubowicza i zawsze używałem do tego celu tylko podnośnika.
A co do resetowania kompa to nie musisz wyciągać akumulatora.Wystarczy odpiąć klemę i tyle.Tylko jak go będziesz odpalał to staraj się nie wciskać w ogóle pedału gazu do momentu włączenia się wentylatora na chłodnicy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 02-12-2009, 18:07   

Ja juz nie wiem co jest z tym samochodem :( Pomocy bo juz nie mam sił :(
Samochodzie wymieniłem już wszystko co pisaliście:
- świece
- kable zapłonowe
- filtr paliwa
- nawet jest podpięta dodatkowa masa
i dalej jest to samo samochód traci obroty i gaśnie :? Dziwne jest to ze raz jest dobrze a raz zle :?
Już w ogóle nie mam pojęcia co mu dolega i co tam wymieniać :|
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-12-2009, 20:03   

Skoro nie dajesz sobie rady,to pasowało by go podpiąć pod kompa i zobaczyć co jest nie halo.
Pasowało by się dowiedzieć co powoduje to że gaśnie.Czy to wina braku iskry czy paliwa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load