Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Gaźnik] 1.6 Dohc
Autor Wiadomość
Bomber 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-04-2010, 21:10   [Gaźnik] 1.6 Dohc

Witam. Sprawa wygląda tak że mam silnik ale nie mam układu zapłonowego. Chciałbym się dowiedzieć jak on wygląda. Rozumiem że składa się nań aparat zapłonowy, cewka oraz moduł. W jaki sposób cewka jest połączona z modułem? Może ktoś ma jakieś zdjęcia i schemat? Jakie oznaczenia mają poszczególne elementy układu(chodzi mi o numer części)?
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2010, 07:51   

A z czego pochodzi ten silnik ? I czy w oryginale chodził na gaźniku ?
Jeżeli z przednionapędówki - to w grę wchodzą dwa silniki : z Ritmo S100 i Ritmo 105TC . Oba silniki różnią się i to znacznie - tak wizualnie ( odwrócona głowica ) , jak i układem elektrycznym .
Jeżeli natomiast chodził na wtrysku ( możliwe pochodzenie : Fiat Tipo , Ritmo 90sie , Lancia Delta gt , gtie ) I wtedy stopień komlikacji jeszcze ci wzrośnie ...
     assistance
 
Bomber 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2010, 09:10   

Silnik pochodzi z Fiata Ritmo 100S(1.6 Dohc). Oryginalnie jak najbardziej chodził na gaźniku. Podobno układ zapłonowy pasuje z 1.6 dohc Tipo dlatego pytam o szczegóły :) Aha, aparat jest napędzany wałkiem rozrządu.
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2010, 10:25   

Tak wygląda schemat instalacji w Tipo 1,6 DOHC :

Natomiast w Ritmo / Regacie S100 - z czujników współpracujących z zapłonem masz :
czujnik położenia wału korbowego i prędkości obrotowej założony na skrzynię ( inaczej niż w Tipo )
czujnik podciśnienia w układzie dolotowym ( brak w Tipo )
czujnik temperatury cieczy - jak w Tipo ...
Współpracują z innym sterownikiem zapłonu ( bodaj digiplex 1 - ale tego nie jestem pewien )
     assistance
 
Bomber 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2010, 20:23   

Czyli bez wspomnianych przez Ciebie czujników zapłon nie ruszy tak? Czujnik temp. wody-ok natomiast przy reszcie robi się problem:
-czujnik położenia wału-mam koło zamachowe z dwoma wypustkami ale nie mam samego czujnika. Czy można zastosować od innego samochodu?
-czujnik podciśnienia w układzie dolotowym: stosuje inny kolektor(oryginalnego kolektora z regaty nie mogę użyć ponieważ jest pochylony a silnik ma trafić do samochodu RWD). Kolektor który chce użyć(Fiat 132) nie ma wyjścia na taki czujnik. Wiercić dziurę w kolektorze? Z góry przepraszam jeżeli pytam o oczywiste rzeczy :|
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2010, 07:28   

Bomber napisał/a:
Czyli bez wspomnianych przez Ciebie czujników zapłon nie ruszy tak? Czujnik temp. wody-ok natomiast przy reszcie robi się problem:
-czujnik położenia wału-mam koło zamachowe z dwoma wypustkami ale nie mam samego czujnika. Czy można zastosować od innego samochodu?
-czujnik podciśnienia w układzie dolotowym: stosuje inny kolektor(oryginalnego kolektora z regaty nie mogę użyć ponieważ jest pochylony a silnik ma trafić do samochodu RWD). Kolektor który chce użyć(Fiat 132) nie ma wyjścia na taki czujnik. Wiercić dziurę w kolektorze? Z góry przepraszam jeżeli pytam o oczywiste rzeczy :|

Czeka cię prawdopodobnie zrobienie doktoratu ze średniozawansowanej elektroniki ... :)
Na pewno da się dopasować czujnik położenia wału z innego auta - ale musiałbyś znać dane elektryczne ( oporność , wartość indukowanego napięcia ) oryginalnego czujnika z jakim ma współpracować konkretny moduł zapłonowy . Czujnik podciśnienia Ritmo/Regata S100 nie był wkręcony w kolektor , tylko wisiał sobie pod modułem elektronicznym , a podciśnienie podłączone było rurką . Taki układ byłby dla ciebie prostszy , bo wymagałby tylko jakiegoś trójnika np. na wężu podciśnienia do serwa hamulców - tylko czy i gdzie taki czujnik znajdziesz ? Ewentualnie dobrać inny czujnik pasujący parametrami elektrycznymi i wkręcić go w kolektor - jak to się robi w "normalnych" autach .
Ale poza zapłonem - masz jeszcze inne problemy ! Jak słusznie zauważyłeś - silnik w przednionapędówkach jest pochylony . Zakładając go podłużnie do tylnonapędowca - musisz zmienić miskę olejową na prostą ( bo ta , którą masz - jest skośna ) , oraz zmienić - co najmniej - smoka pompy oleju , a może i całą pompę !
Po drugie - jeżeli ten silnik ma zawędrować pod maskę Poldka , albo F125 - to aparat zapłonowy trafi w środek nagrzewnicy ...
     assistance
 
Bomber 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-04-2010, 10:13   

Miska od RWD już praktycznie wstawiona :) Nagrzewnicę najprawdopodobniej pożegnamy ponieważ jest to samochód który wyjeżdża tylko i wyłącznie w ciepłe, słoneczne dni. Do tych spraw dochodzi jeszcze masa problemów ale wracając do tematu:

Z tego co udało mi się znaleźć to jedyny moduł który pasuje do Regaty S100 to Digiplex Med 406A. Czy moduł ten występował jeszcze w jakichś modelach(podobno w delcie ale nie jestem pewien)?

Podsumowując, potrzebuje:
-moduł Digiplex 406A
-cewka zapłonowa(czy pasuje z tipo 1.6 dohc?)
-aparat zapłonowy(z Tipo 1.6 dohc)
-wiązka do modułu razem z czujnikami

Czy zgadza się to co napisałem powyżej?

** Dodano: 28-04-2010, 22:29 **
Bardzo proszę o odpowiedź na mój poprzedni post :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load