|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Gaźnik] 1.6 Dohc |
Autor |
Wiadomość |
Bomber
Wiek: 36 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-04-2010, 21:10 [Gaźnik] 1.6 Dohc
|
|
|
Witam. Sprawa wygląda tak że mam silnik ale nie mam układu zapłonowego. Chciałbym się dowiedzieć jak on wygląda. Rozumiem że składa się nań aparat zapłonowy, cewka oraz moduł. W jaki sposób cewka jest połączona z modułem? Może ktoś ma jakieś zdjęcia i schemat? Jakie oznaczenia mają poszczególne elementy układu(chodzi mi o numer części)? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 07:51
|
|
|
A z czego pochodzi ten silnik ? I czy w oryginale chodził na gaźniku ?
Jeżeli z przednionapędówki - to w grę wchodzą dwa silniki : z Ritmo S100 i Ritmo 105TC . Oba silniki różnią się i to znacznie - tak wizualnie ( odwrócona głowica ) , jak i układem elektrycznym .
Jeżeli natomiast chodził na wtrysku ( możliwe pochodzenie : Fiat Tipo , Ritmo 90sie , Lancia Delta gt , gtie ) I wtedy stopień komlikacji jeszcze ci wzrośnie ... |
|
|
|
|
Bomber
Wiek: 36 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2010, 09:10
|
|
|
Silnik pochodzi z Fiata Ritmo 100S(1.6 Dohc). Oryginalnie jak najbardziej chodził na gaźniku. Podobno układ zapłonowy pasuje z 1.6 dohc Tipo dlatego pytam o szczegóły Aha, aparat jest napędzany wałkiem rozrządu. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 10:25
|
|
|
Tak wygląda schemat instalacji w Tipo 1,6 DOHC :
Natomiast w Ritmo / Regacie S100 - z czujników współpracujących z zapłonem masz :
czujnik położenia wału korbowego i prędkości obrotowej założony na skrzynię ( inaczej niż w Tipo )
czujnik podciśnienia w układzie dolotowym ( brak w Tipo )
czujnik temperatury cieczy - jak w Tipo ...
Współpracują z innym sterownikiem zapłonu ( bodaj digiplex 1 - ale tego nie jestem pewien ) |
|
|
|
|
Bomber
Wiek: 36 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2010, 20:23
|
|
|
Czyli bez wspomnianych przez Ciebie czujników zapłon nie ruszy tak? Czujnik temp. wody-ok natomiast przy reszcie robi się problem:
-czujnik położenia wału-mam koło zamachowe z dwoma wypustkami ale nie mam samego czujnika. Czy można zastosować od innego samochodu?
-czujnik podciśnienia w układzie dolotowym: stosuje inny kolektor(oryginalnego kolektora z regaty nie mogę użyć ponieważ jest pochylony a silnik ma trafić do samochodu RWD). Kolektor który chce użyć(Fiat 132) nie ma wyjścia na taki czujnik. Wiercić dziurę w kolektorze? Z góry przepraszam jeżeli pytam o oczywiste rzeczy |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2010, 07:28
|
|
|
Bomber napisał/a: | Czyli bez wspomnianych przez Ciebie czujników zapłon nie ruszy tak? Czujnik temp. wody-ok natomiast przy reszcie robi się problem:
-czujnik położenia wału-mam koło zamachowe z dwoma wypustkami ale nie mam samego czujnika. Czy można zastosować od innego samochodu?
-czujnik podciśnienia w układzie dolotowym: stosuje inny kolektor(oryginalnego kolektora z regaty nie mogę użyć ponieważ jest pochylony a silnik ma trafić do samochodu RWD). Kolektor który chce użyć(Fiat 132) nie ma wyjścia na taki czujnik. Wiercić dziurę w kolektorze? Z góry przepraszam jeżeli pytam o oczywiste rzeczy |
Czeka cię prawdopodobnie zrobienie doktoratu ze średniozawansowanej elektroniki ...
Na pewno da się dopasować czujnik położenia wału z innego auta - ale musiałbyś znać dane elektryczne ( oporność , wartość indukowanego napięcia ) oryginalnego czujnika z jakim ma współpracować konkretny moduł zapłonowy . Czujnik podciśnienia Ritmo/Regata S100 nie był wkręcony w kolektor , tylko wisiał sobie pod modułem elektronicznym , a podciśnienie podłączone było rurką . Taki układ byłby dla ciebie prostszy , bo wymagałby tylko jakiegoś trójnika np. na wężu podciśnienia do serwa hamulców - tylko czy i gdzie taki czujnik znajdziesz ? Ewentualnie dobrać inny czujnik pasujący parametrami elektrycznymi i wkręcić go w kolektor - jak to się robi w "normalnych" autach .
Ale poza zapłonem - masz jeszcze inne problemy ! Jak słusznie zauważyłeś - silnik w przednionapędówkach jest pochylony . Zakładając go podłużnie do tylnonapędowca - musisz zmienić miskę olejową na prostą ( bo ta , którą masz - jest skośna ) , oraz zmienić - co najmniej - smoka pompy oleju , a może i całą pompę !
Po drugie - jeżeli ten silnik ma zawędrować pod maskę Poldka , albo F125 - to aparat zapłonowy trafi w środek nagrzewnicy ... |
|
|
|
|
Bomber
Wiek: 36 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-04-2010, 10:13
|
|
|
Miska od RWD już praktycznie wstawiona Nagrzewnicę najprawdopodobniej pożegnamy ponieważ jest to samochód który wyjeżdża tylko i wyłącznie w ciepłe, słoneczne dni. Do tych spraw dochodzi jeszcze masa problemów ale wracając do tematu:
Z tego co udało mi się znaleźć to jedyny moduł który pasuje do Regaty S100 to Digiplex Med 406A. Czy moduł ten występował jeszcze w jakichś modelach(podobno w delcie ale nie jestem pewien)?
Podsumowując, potrzebuje:
-moduł Digiplex 406A
-cewka zapłonowa(czy pasuje z tipo 1.6 dohc?)
-aparat zapłonowy(z Tipo 1.6 dohc)
-wiązka do modułu razem z czujnikami
Czy zgadza się to co napisałem powyżej?
** Dodano: 28-04-2010, 22:29 **
Bardzo proszę o odpowiedź na mój poprzedni post |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|