Siła wspomagania w TT...... ?? |
Autor |
Wiadomość |
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 16:39 Siła wspomagania w TT...... ??
|
|
|
Witam !!!
Zastanawiam sie nad siłą wspomagania w moim Tipku....
Codziennie w pracy jeżdze Peugotem Partnerem rocznik 2000....tu układ kierowniczy chodzi bardzo fajnie i lekko.....Gdy potem wsiadam do mojego Fiacika ,czuję znaczącą różnicę w sile wspomagania układu kierowniczego.....(kierownica chodzi ciężej )
Ciekaw jestem czy te autka tak mają .....bo wiadomo nie są to nowe konstrukcje.....czy jest to oznaka uszkodzenia zużycia czegoś....?? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2006, 16:50
|
|
|
Ja jak sie przesiadłem z "L" chevroleta aveo na tipo ze wspomaganiem to też miałem podobne odczucia, Mimo ze płynu jest dość i wszystko działa jak należy to ciężej w Tipo idzie niż w nowszych modelach..widać konstrukcja nie najnowsza |
_________________
|
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-09-2006, 18:35
|
|
|
A ja tam nie nażekam na siłe wspomaganie w mojej temperuni. Jak dla mnie jest akurat do tego auta. Nie lubię jak kierownica lata tak jakby nie byłaby z niczym połączona.....Dla mnie jest ok... |
_________________
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-09-2006, 18:45
|
|
|
w nubirach jest takie wspomaganie,że w miejscu kierujesz małym palcem od reki,ale jak jechałem Nią na drodze to od lewej do prawej strony pasa im większe wspomaganie,tym mniejsza precyzja prowadzenia samochodu |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-09-2006, 21:58
|
|
|
T/T ma wspomagnaie hydrauliczne wiekszosc nowych autek ma elektryczne stad ta roznica :-)
Co do sily to jest akurat aczkolwiek na postuju moglo by byc ciut lepiej ;-)
Na trasie miodzik.
Moze masz pasek slabo naciagniety albo pompa juz... |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-09-2006, 23:12
|
|
|
MupiK napisał/a: | Moze masz pasek slabo naciagniety albo pompa juz... |
Jak ktos ma zalozone oponki w rozmiarze 285 to ciezko chodzi . |
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-09-2006, 11:53
|
|
|
MupiK napisał/a: | Moze masz pasek slabo naciagniety |
Tak się niebardzo orientuję, o jaki pasek chodzi?? Bo u mnie od pewnego czasu też ciężko na postoju skręcąć:/ |
_________________ TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-) |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-09-2006, 12:15
|
|
|
Tomasz@20@KSU napisał/a: | Tak się niebardzo orientuję, o jaki pasek chodzi |
z tego co kajarzę to powinieneś mieć u siebie 3 paski: od rozrządu, klinowy, i od wspomagania.
Przyjąć można że pasek rozrządu to wiadmo który a od wspomagania to ten z ząbkami a klinowy to ten trzeci |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2006, 23:01
|
|
|
O kurde - z reguły widziałem tam tylko 2 (rozrząd i klinowy), ale w takim razie postaram się poszperać głębiej pod maską bo naprawdę mnie to zaskoczyło
W każdym razie dzięki za odpowiedź! |
_________________ TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-09-2006, 23:11
|
|
|
A czy 1.4 mają wspomaganie
Z koła pasowego,pasek wielorowkowy(wieloklinowy-szeroki) napędza alternator i pompe wodną.Drugi pasek klinowy (dość krótki) napędza pompe wspomagania kierownicy,ale napęd pobiera z koła pompy wodnej.Trzeci to pasek rozrządu,a jak masz klime to masz czwarty pasek klinowy z koła pasowego na sprężarke klimy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2006, 23:21
|
|
|
Hmmm... Nie - klimy niestety nie mam ale wspomaganie tak(ostatnio trochę marne no ale lepsze to niż nic .
W takim razie przy najbliższej wizycie u mechanika poproszę o sprawdzenie naciągu owego paska. Dzięki za dokładne wytłumaczenie - z ciekawości jutro skoro świt pooglądam wszystkie te paski
Pozdrawiam! |
_________________ TIPO pojechało 20 grudnia na żyletki Wspomnijcie go gdy będziecie się golić... ;-) |
|
|
|
|
m3q
Dołączył: 22 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 18:33
|
|
|
Nie zawsze jest tak że nowsze auto ma "lżejszą kierownicę". Fiat Regata, rocznik gdzieś '89 miał takie wspomaganie że nosem można było kierownicą kręcić na postoju, podobnie ma też Daewoo Espero (fuj). Nie zawsze jest to dobre do prowadzenia. Na mój gust Tempra ma w sam raz. |
_________________ Fiat Tempra '92, 1.9TD (I?), automatyczna klimatyzacja, deska digital.
Wesja silnika 160A6.000, kod wersji 159AI. |
|
|
|
|
Race_D
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 24 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-01-2008, 21:30
|
|
|
Przeczytałem i się trochę podłamałem. Też mi się wydaje, że wspoma w moim Tipo działa za słabo. Miałem prawie 30-letniego Fiata Argente 2.0ie i tam kierownicą cało się małym paluszkiem kręcić, a tutaj nawet podczas jazdy muszę mocno trzymać kiere żeby zmienić kierunek jazdy. Wydaje mi się, że olej domaga się wymiany bo już za rzadki ale skoro piszecie, że w TT takiej bajki nie ma za kółkiem to nie wiem czy jest sens to ruszać w ogóle... |
_________________ Tipo 1.6ie
Waiting for TwinCam...
>> ITAL Performance << - modyfikacje mechaniczne, tuning & more... |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-01-2008, 21:32
|
|
|
Race_D, olej napewno nie zaszkodzi zmienic |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 28-01-2008, 22:10
|
|
|
Race_D, Bajki może nie ma, ale mi w Temprze chodzi bardzo fajnie. Nie za lekko ani za mocno. Tak w sam raz.
Jest wieksza sila wspomagania niz w Renault Safrane. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Race_D
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 24 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-01-2008, 11:10
|
|
|
Ile oleju wchodzi w cały układ? Jak najlepiej spuścić - przewodem przy maglownicy? Jest tam dojście czy magicznych sztuczek to wymaga?;) |
_________________ Tipo 1.6ie
Waiting for TwinCam...
>> ITAL Performance << - modyfikacje mechaniczne, tuning & more... |
|
|
|
|
|