Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Drążek zmiany biegów
Autor Wiadomość
masp4 
tempra 1.6ie, 94r


Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 19
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-03-2006, 21:23   Drążek zmiany biegów

witam wszystkich
panowie o co w tym chodzi, drążek biegów chodzi dość ciężko w pozycji luzu, całkowicie stracił sprężystość, nie powraca do pozycji pionowej, czy jest tam jakaś sprężyna,a może trzeba coś wymienić ( biegi wchodzą dobrze).
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2006, 23:08   

hehe... kolejny trafiony przez tą zimę... tej zimy się to posypało wielu osobom.... SZUKAJ na forum... wodziki do czyszczenia/smarowania/wymiany i/lub sierżant zapieczony i/lub tuleja/dól drążka , z np. kanału widoczny do przejrzenia i chyba też jest sprężyna w drążku... jest co czytać na ten temat już na forum....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-04-2007, 09:33   

unknown, piszesz o tulei pod lewarkiem? I - jak zorientowałem się z innych postów - dostęp do niej jest tylko od spodu auta, po zdjęciu wydechu i blachy? Bo jeśli tak, to kanał (a właściwie jego brak)... :(
A sprężyna w drążku?...Od góry dojdziesz?
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 09:54   

Więć tak, żeby wyjąć drążek, trzeba jednak mieć dostęp do kanału.

Od dołu jest tłumik, później osłona i pod tą osłoną znajduje się drążek i cięgno idące dalej do komory silnika i tam łączy się z 3 drążkami które idą do skrzyni.

Nie da się wyjąć drążka od góry, gdyż nie uda Ci się dostać do śruby mocującej drążek zmiany biegów z cięgnem (połączenie zielono-czerwone). Już to próbowałem...

Nie ma w tym układzie żadnej sprężyny, wszystko idzie od skrzyni. Więc jeżeli straciłeś opór na drążku to są 3 powody:

:arrow: uszkodził Ci się jeden z drążków (ten na samej dole) - najwidoczniej spadł z mocowania, niestety trzeba go wymienić na nowy (cena około 40zł w ASO)
:arrow: coś w skrzyni np. poszła sprężyna
:arrow: uszkodziły Ci się plastikowe podkładki trzymające lewarek (dolna podkładka ma tendencje z latami do przetarcia się i w efekcie lewarek wpada w podłogę).


Sorki, za moje wypociny w paintcie ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-04-2007, 10:38   

Dobra... najpierw (bez wazeliny), miszko zmień sobie nicka na Leonardo, bo biorąc pod uwagę szybkość z jaką udzieliłeś odpowiedzi i fakt, że to jest w paincie - jestem pod wrażeniem. A rysunek całkiem, całkiem... Tyle tytułem wstępu.
Ad rem...
Czyli trzeba zdjąć wydech, odkręcić blachę, żeby dostać się do łączenia lewarka z drążkiem... Super!
Biegi mi nie wypadają, umiem precyzyjnie wrzucić każdy z nich, denerwuje mnie tylko (a mnoże aż) "latanie" lewarka biegów... Gdybym miał dojście do kanału...
Dzięki za szybką reakcję i wyczerpującą odpowiedź! To się nazywa pomoc! :bravooo:

Rysunek poglądowy (może dla innych - na przyszłość)... z EPER:
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 13:19   

rosama napisał/a:
"latanie" lewarka biegów...

Latanie spodowodane jest głównie przez wyrobione (zużyte) te plastikowe podkładki.
Ja u siebie to wymieniałem i drążek nie lata, choć nadal czuć pewne luzu jeśli chodzi o zmiany między biegami.

Sumując, jeżeli sam drążek Ci mocno lata albo np. możesz go leciutko podnieść to do wymiany bedzie zapewne dolna podkładka.

U mnie lewarek trzyma się już ok, luzy pewne pozostały, bo by trzeba wymienić resztę drążków idących do skrzyni i pewnie w samej skrzyni też jakieś luzy pozostają.

Co do Leonardo, chmm jak to rozbierałem nie byłem nim ;D
A że przechodziłem już wymianę tych podkładek i pamiętam mniej więciej co i jak to wyglądało.

** Dodano: 14-04-2007, 14:21 **
Na czerwono zaznaczyłem miejsce tych podkładek.

Od góry można się tam dostać, ale tylko żeby zobaczyć.

** Dodano: 14-04-2007, 14:24 **
Na zdjęciu numer 3 , ostatni drążek odpowiada da przytrzymywanie drążka zmiany biegów w pozycji. Następne dwa drążki odpowiadają za biegi. Jeżeli on się uszkodzi to zazwyczaj owocuje to tym, że drążkiem od biegów będziemi mogli sobie robić kółeczko ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-04-2007, 14:43   

miszko napisał/a:
do wymiany bedzie zapewne dolna podkładka

Czy da się ją wymienić "od góry"? Tzn. czy po zdjęciu mieszka dam radę ściągnąć wszystko górą, żeby się do niej dostać, albo przynajmniej zobaczyć w jakim to jest stanie? Bo rozumiem, że połączenie lewarek-drążek można rozebrać tylko z kanału, od dołu samochodu... :(
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 21:12   

To więc tak, żeby to fachowo zrobić to trzeba jednak odpiąć lewarek (czyli dostać się od dołu). Jak dostaniesz się od góry bez problemów zobaczysz stan tych podkładek, jednak dolnej nie wyjmiesz.

Ja to zrobiłem inaczej, dostałem się od góry, wywaliłem starą podkładkę (rozciołem nożem), i nową naciołem nożem do tapet lekko rozszerzyłem i wcisnołem na drążek.

Co ciekawe, podkładka się nie rozejdzie, bo od dołu jest podtrzymywana, tak więc rozcięcie jej nie powoduje efektów ubocznych.

Jeżdżę już z tym jakiś rok i jest ok ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load