|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Drążek zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
masp4
tempra 1.6ie, 94r
Dołączył: 09 Mar 2005 Posty: 19 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-03-2006, 21:23 Drążek zmiany biegów
|
|
|
witam wszystkich
panowie o co w tym chodzi, drążek biegów chodzi dość ciężko w pozycji luzu, całkowicie stracił sprężystość, nie powraca do pozycji pionowej, czy jest tam jakaś sprężyna,a może trzeba coś wymienić ( biegi wchodzą dobrze). |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2006, 23:08
|
|
|
hehe... kolejny trafiony przez tą zimę... tej zimy się to posypało wielu osobom.... SZUKAJ na forum... wodziki do czyszczenia/smarowania/wymiany i/lub sierżant zapieczony i/lub tuleja/dól drążka , z np. kanału widoczny do przejrzenia i chyba też jest sprężyna w drążku... jest co czytać na ten temat już na forum.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 09:33
|
|
|
unknown, piszesz o tulei pod lewarkiem? I - jak zorientowałem się z innych postów - dostęp do niej jest tylko od spodu auta, po zdjęciu wydechu i blachy? Bo jeśli tak, to kanał (a właściwie jego brak)...
A sprężyna w drążku?...Od góry dojdziesz? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 09:54
|
|
|
Więć tak, żeby wyjąć drążek, trzeba jednak mieć dostęp do kanału.
Od dołu jest tłumik, później osłona i pod tą osłoną znajduje się drążek i cięgno idące dalej do komory silnika i tam łączy się z 3 drążkami które idą do skrzyni.
Nie da się wyjąć drążka od góry, gdyż nie uda Ci się dostać do śruby mocującej drążek zmiany biegów z cięgnem (połączenie zielono-czerwone). Już to próbowałem...
Nie ma w tym układzie żadnej sprężyny, wszystko idzie od skrzyni. Więc jeżeli straciłeś opór na drążku to są 3 powody:
uszkodził Ci się jeden z drążków (ten na samej dole) - najwidoczniej spadł z mocowania, niestety trzeba go wymienić na nowy (cena około 40zł w ASO)
coś w skrzyni np. poszła sprężyna
uszkodziły Ci się plastikowe podkładki trzymające lewarek (dolna podkładka ma tendencje z latami do przetarcia się i w efekcie lewarek wpada w podłogę).
Sorki, za moje wypociny w paintcie |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 10:38
|
|
|
Dobra... najpierw (bez wazeliny), miszko zmień sobie nicka na Leonardo, bo biorąc pod uwagę szybkość z jaką udzieliłeś odpowiedzi i fakt, że to jest w paincie - jestem pod wrażeniem. A rysunek całkiem, całkiem... Tyle tytułem wstępu.
Ad rem...
Czyli trzeba zdjąć wydech, odkręcić blachę, żeby dostać się do łączenia lewarka z drążkiem... Super!
Biegi mi nie wypadają, umiem precyzyjnie wrzucić każdy z nich, denerwuje mnie tylko (a mnoże aż) "latanie" lewarka biegów... Gdybym miał dojście do kanału...
Dzięki za szybką reakcję i wyczerpującą odpowiedź! To się nazywa pomoc!
Rysunek poglądowy (może dla innych - na przyszłość)... z EPER:
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 13:19
|
|
|
rosama napisał/a: | "latanie" lewarka biegów... |
Latanie spodowodane jest głównie przez wyrobione (zużyte) te plastikowe podkładki.
Ja u siebie to wymieniałem i drążek nie lata, choć nadal czuć pewne luzu jeśli chodzi o zmiany między biegami.
Sumując, jeżeli sam drążek Ci mocno lata albo np. możesz go leciutko podnieść to do wymiany bedzie zapewne dolna podkładka.
U mnie lewarek trzyma się już ok, luzy pewne pozostały, bo by trzeba wymienić resztę drążków idących do skrzyni i pewnie w samej skrzyni też jakieś luzy pozostają.
Co do Leonardo, chmm jak to rozbierałem nie byłem nim
A że przechodziłem już wymianę tych podkładek i pamiętam mniej więciej co i jak to wyglądało.
** Dodano: 14-04-2007, 14:21 **
Na czerwono zaznaczyłem miejsce tych podkładek.
Od góry można się tam dostać, ale tylko żeby zobaczyć.
** Dodano: 14-04-2007, 14:24 **
Na zdjęciu numer 3 , ostatni drążek odpowiada da przytrzymywanie drążka zmiany biegów w pozycji. Następne dwa drążki odpowiadają za biegi. Jeżeli on się uszkodzi to zazwyczaj owocuje to tym, że drążkiem od biegów będziemi mogli sobie robić kółeczko |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 14:43
|
|
|
miszko napisał/a: | do wymiany bedzie zapewne dolna podkładka |
Czy da się ją wymienić "od góry"? Tzn. czy po zdjęciu mieszka dam radę ściągnąć wszystko górą, żeby się do niej dostać, albo przynajmniej zobaczyć w jakim to jest stanie? Bo rozumiem, że połączenie lewarek-drążek można rozebrać tylko z kanału, od dołu samochodu... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 21:12
|
|
|
To więc tak, żeby to fachowo zrobić to trzeba jednak odpiąć lewarek (czyli dostać się od dołu). Jak dostaniesz się od góry bez problemów zobaczysz stan tych podkładek, jednak dolnej nie wyjmiesz.
Ja to zrobiłem inaczej, dostałem się od góry, wywaliłem starą podkładkę (rozciołem nożem), i nową naciołem nożem do tapet lekko rozszerzyłem i wcisnołem na drążek.
Co ciekawe, podkładka się nie rozejdzie, bo od dołu jest podtrzymywana, tak więc rozcięcie jej nie powoduje efektów ubocznych.
Jeżdżę już z tym jakiś rok i jest ok |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|