|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Termostat - od jakiego silnika? |
Autor |
Wiadomość |
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-04-2010, 22:07 Termostat - od jakiego silnika?
|
|
|
Witam,
czy ktoś ma pomysł, od czego jest ten termostat? Podobne były chyba w silnikach 2.0 16v ale ten ma tylko 5 wyjść.
Ktoś pomoże?
Sorry za słabą jakość zdjęć.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-04-2010, 22:45
|
|
|
No od żadnego 8V to raczej nie jest |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2010, 10:00
|
|
|
Zdjęcia robiłem sam. Taki termostat siedział u mnie w silniku 2.0 16v ale u mnie były poczynione przez poprzednika pewne przeróbki w układzie chłodzenia.
Szukam teraz podobnego termostatu.
Najbardziej dziwią mnie te zamknięte 2 końce na dole termostatu - tam chyba orginalnie wychodzą 2 króćce, prawda?
Poza tym w tym termostacie 2 wyjścia są sterowane w zależności od temperatury - na duży obieg i jeszcze jedno wyjście - po przeciwnej stronie. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-04-2010, 10:53
|
|
|
Fiaty coupe miały inna liczbe wyjść... Nie pamietam juz szczegółów,cos mi sie przypomina,że zaslepiało sie jedno wyjście i termostat pasował to tipo 2.0 16v. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-04-2010, 10:54
|
|
|
rasta, podobnie wyglądający wynalazek wymienialiśmy u kumpla w bravo 1.9 jtd 105 hp
** Dodano: 24-04-2010, 11:56 **
chociaż chyba nie bo te na fotkach jest mocowane na 3 śruby w w bravo na był na dwie |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-04-2010, 13:58
|
|
|
2.0 16V z Lanci. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2010, 19:44
|
|
|
Chyba faktycznie to termostat z Lancii. Najlepsze jest to, że nawet w 2 serwisach fiata nie potrafili ustalić jego pochodzenia.
Mam jeszcze jedno pytanie. W tym termostacie dwa wyjścia są sterowane w zależności od temperatury. Jedno na duży obieg (chłodnica), drugie jakieś małe. Na dodatek chyba zamyka się przy wysokiej temperaturze. Od czego jest to wyjście? Od kolektor ssącego? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 20:03
|
|
|
rasta napisał/a: | drugie jakieś małe. Na dodatek chyba zamyka się przy wysokiej temperaturze. Od czego jest to wyjście? |
Mały obieg, powrót na pompę cieczy. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2010, 20:24
|
|
|
Ale ono ma bardzo mały przekrój - około 5 mm średnicy. Przy czym wyjście na chłodnicę ma ok 4 cm średnicy. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 20:52
|
|
|
rasta napisał/a: | Ale ono ma bardzo mały przekrój - około 5 mm średnicy. Przy czym wyjście na chłodnicę ma ok 4 cm średnicy. |
Słuchaj może się nie do końca rozumiemy, duże wyjście przód na chłodnice, na wprost niego z tyłu domykane talerzykiem termostatu masz mały obieg, kolejne małe wyjście ale od góry termostatu to przelew na zbiorniczek wyrównawczy, do tego jeszcze od tyłu jest wyjście na ogrzewanie przepustnicy. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2010, 13:52
|
|
|
Grzesiekk - rozumiemy się, tylko dziwiła mnie ta różnica przekrojów - 5 a 40 mm (to od małego obiegu ma otwór 5 mm ale cały króciec jest gruby, ok 15-20 mm - ma grube ścianki). Jeśli jednak piszesz, że tak ma być to ok.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|