Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Termostat - od jakiego silnika?
Autor Wiadomość
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-04-2010, 22:07   Termostat - od jakiego silnika?

Witam,
czy ktoś ma pomysł, od czego jest ten termostat? Podobne były chyba w silnikach 2.0 16v ale ten ma tylko 5 wyjść.
Ktoś pomoże?

Sorry za słabą jakość zdjęć.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-04-2010, 22:36   

Skąd masz te foty?
Mi to wygląda na termostat do 16v/16vt ale bez wyjścia na wodną chłodniczkę/podgrzewacz oleju.
ale ..ujowo działa mi net i do końca mi się nie wgrało zdjecie..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 23-04-2010, 22:45   

No od żadnego 8V to raczej nie jest ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2010, 10:00   

Zdjęcia robiłem sam. Taki termostat siedział u mnie w silniku 2.0 16v ale u mnie były poczynione przez poprzednika pewne przeróbki w układzie chłodzenia.
Szukam teraz podobnego termostatu.
Najbardziej dziwią mnie te zamknięte 2 końce na dole termostatu - tam chyba orginalnie wychodzą 2 króćce, prawda?

Poza tym w tym termostacie 2 wyjścia są sterowane w zależności od temperatury - na duży obieg i jeszcze jedno wyjście - po przeciwnej stronie.
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-04-2010, 10:53   

Fiaty coupe miały inna liczbe wyjść... Nie pamietam juz szczegółów,cos mi sie przypomina,że zaslepiało sie jedno wyjście i termostat pasował to tipo 2.0 16v.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
  
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-04-2010, 10:54   

rasta, podobnie wyglądający wynalazek wymienialiśmy u kumpla w bravo 1.9 jtd 105 hp

** Dodano: 24-04-2010, 11:56 **
chociaż chyba nie bo te na fotkach jest mocowane na 3 śruby w w bravo na był na dwie
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-04-2010, 13:58   

2.0 16V z Lanci.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-04-2010, 19:44   

Chyba faktycznie to termostat z Lancii. Najlepsze jest to, że nawet w 2 serwisach fiata nie potrafili ustalić jego pochodzenia.
Mam jeszcze jedno pytanie. W tym termostacie dwa wyjścia są sterowane w zależności od temperatury. Jedno na duży obieg (chłodnica), drugie jakieś małe. Na dodatek chyba zamyka się przy wysokiej temperaturze. Od czego jest to wyjście? Od kolektor ssącego?
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-04-2010, 20:03   

rasta napisał/a:
drugie jakieś małe. Na dodatek chyba zamyka się przy wysokiej temperaturze. Od czego jest to wyjście?


Mały obieg, powrót na pompę cieczy.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-04-2010, 20:24   

Ale ono ma bardzo mały przekrój - około 5 mm średnicy. Przy czym wyjście na chłodnicę ma ok 4 cm średnicy.
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-04-2010, 20:52   

rasta napisał/a:
Ale ono ma bardzo mały przekrój - około 5 mm średnicy. Przy czym wyjście na chłodnicę ma ok 4 cm średnicy.



Słuchaj może się nie do końca rozumiemy, duże wyjście przód na chłodnice, na wprost niego z tyłu domykane talerzykiem termostatu masz mały obieg, kolejne małe wyjście ale od góry termostatu to przelew na zbiorniczek wyrównawczy, do tego jeszcze od tyłu jest wyjście na ogrzewanie przepustnicy.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2010, 13:52   

Grzesiekk - rozumiemy się, tylko dziwiła mnie ta różnica przekrojów - 5 a 40 mm (to od małego obiegu ma otwór 5 mm ale cały króciec jest gruby, ok 15-20 mm - ma grube ścianki). Jeśli jednak piszesz, że tak ma być to ok.

Pozdrawiam.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load