Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
w Tipo 1.4 92 na 4 biegu wiatrak mi chodzi jakby byl na 1
Autor Wiadomość
gucek87 


Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 26
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-08-2008, 18:47   w Tipo 1.4 92 na 4 biegu wiatrak mi chodzi jakby byl na 1

jak w temacie. co moze byc tego przyczyna ??
czasami zeby mi wiatrak zaczal chodzic to musialem uderzyc w bezpieczniki kolo kolumny kierowniczej.
  
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-08-2008, 19:32   

gucek87, miałem ten sam problem można zapytać poprzedniego właściciela tipo a naprawiłem go prosto jak odkręcisz sterowanie nawiewu nie tylko tą obudowę tylko całość nie wypinając z linek to tam masz taką wtyczkę z lewej strony na 5 czy 6 przewodów odkręcasz ją odpinasz przewody i musisz ją rozkręcić tylko uwaga na sprężynki lubią strzelać a potem trzeba kombinować gdzie je wsadzić jak już ją rozkręcisz to są tam takie styki które lubią się brudzić i może nie dostawać dość dużego napięcia i się wolno kręci ja je przeczyściłem papierem ściernym i lata jak nowe
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
gucek87 


Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 26
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-08-2008, 09:40   

a prosciej nie da sie tego zrobic ?? :)
  
 
 skype
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2008, 11:39   

gucek87 napisał/a:
a prosciej nie da sie tego zrobic ?? :)


kup sobie nowy panel sterowania :badgrin:
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
gucek87 


Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 26
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-08-2008, 13:46   

rozebralem i przeczyscilem ale niestety nie chodzi. dostep nie odpinajac linek jest poprostu wysmienity, wiecej nerw niz czegokolwiek
  
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-08-2008, 14:40   

gucek87, może masz po prostu walnięty wiatrak ?
zamień i zobaczymy czy będzie to samo
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2008, 22:27   

A jak pozostałe biegi? 1,2 i 3 chodzą normalnie, a na 4 idzie za wolno? Jeśli tak, to coś z samym odwodem nie tak. O ile dobrze pamiętam, to wiatrak na 4 biegu dostaje pełne napięcie, nie idzie przez żaden rezystor itp. Także ciężko to zdiagnozować bez mierzenia miernikiem tego co dostaje wiatrak... Zobacz czy dostaje pełne napięcie, czy też jakieś małe.. Bo nie wiadomo, czy jest problem z napięciem, czy z natężeniem prądu..
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-08-2008, 09:13   

luki21, jezeli na 1,2 3 biegu chodzi jak nalezy to wiatrak jest ok. Sprawa dotyczy jedynie doprowadzenia pradu z pozycji 4 do wiatraka. I to tam jest cos nie tak.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-08-2008, 10:45   

No tak, tylko z tego co ja wiem to ten caly oporniczek przy wiatraku reguluje prad podawany na bieg 1,2 i 3, a na 4 biegu idzie cale 12V do wiatraka...tak przynajmniej mi sie wydaje, jesli zle mowie to mnie poprawic...mimo wszystko w celu naprawy kolegi problemu sprawdzilbym przewody przy tym oporniczku znajdujacym sie za wiatrakiem
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gucek87 


Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 26
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-08-2008, 18:53   

problem jest w tym ze wogole nie chodzi na zadnym biegu :(
  
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-08-2008, 10:17   

gucek87, Ja się z tym, że wcale nie dzaiałało bawiłem w ostatnią zimę....7 godzin w ratach na 2 dni siedziałem w lodowatym samochodzie, bo przecież, żeby się zmieścić to drzwi musiałem mieć otwarte z powyciąganym wszystkim co się da (włącznie z podłączaniem wiatraka "na krótko" sprawdzeniem bezpiecznika termicznego, wykręceniem całej skrzynki, wyjęciem z niej wtyczek, bezpieczników i przekaźników, aż po całkowitą rozbiórkę panelu itp). Też musiałem walnąć czasem w skrzynkę z bezpiecznikami, albo ją otworzyć. Przyczyny szukałem jakieś 3 godziny i znalazłem. Kabel, który doprowadzał + do panelu nie działał. On idzie też do skrzynki, więc tam może mieć luz, albo się przecierać i czasem załączy czasem nie. Poszukaj, która kostka z tyłu bezpieczników jest od panelu nawiewu i posprawdzaj dobrze kable. Małym pocieszeniem jest fakt, że przy składaniu wszystko ma tylko jedno miejsce pasujące :) Mnie najgorzej wkurzało nie to, że nie działa, tylko ten cały rozp****ol w samochodzie ;D
_________________
     Moneta
 
gucek87 


Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 26
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-08-2008, 15:31   

otoz tak: podczas jazdy nawiew delikatny mialem jak stalem to cisza byla. jesli chodzi o bezpieczniki to mam tylko jedne jakie widzialem w tym aucie kolo kolumny kierowniczej, nigdzie indziej nie widzialem zadnych bezpiecznikow. nie mam cierpliwosci do tego juz
  
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-08-2008, 23:11   

gucek87 napisał/a:
podczas jazdy nawiew delikatny mialem jak stalem to cisza byla
bo to był nawiew napędzany siłą wpadającego do wentylacji powietrza z zewnątrz, a nie sztucznie wpompowane powietrze przez wiatrak.

gucek87 napisał/a:
jesli chodzi o bezpieczniki to mam tylko jedne jakie widzialem w tym aucie kolo kolumny kierowniczej, nigdzie indziej nie widzialem zadnych bezpiecznikow
bo nie rozbierałeś niektórych elementów w Tipo, a ten termiczny nie wygląda jak te płytkowe zwykłe i jest schowany w plastiku pod wentylatorem nawiewu.

Nadal proponuje posprawdzać kable, weź multimetr, albo chociażby i zwykłą żarówkę, wbij szpilkę w przewód i badaj czy to masa, czy to kabel plusowy, który tak na prawdę prądu nie prowadzi. Wypnij wtyczkę od wentylatora i podłącz go bezpośrednio pod aku - jeżeli działa to powinien iść z prędkością 4-go biegu. Jak nie to , to zapodaj na pokrętło plus z innego miejsca. Jak pisałem, ja miałem identyczne objawy i rozkręciłem wszystko...potem miałem nawet problem ze złożeniem samego mechanizmu regulacji "do kupy", a przyczyną był kabel zapodający plusa na pokrętło. Drogą eliminacji dojdziesz najszybciej, jeżeli nie grzebiesz się w tym na co dzień i nie wiesz co jest pięć.
_________________
     Moneta
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2008, 10:03   

gucek87 napisał/a:
czasami zeby mi wiatrak zaczal chodzic to musialem uderzyc w bezpieczniki

to mnie zastanawia bo ...
gucek87 napisał/a:
problem jest w tym ze wogole nie chodzi na zadnym biegu

a to mi wygląda na rezystor ... poprawcie mnie jesli się mylę ...ale jeśli to jest to to już dużo o tym pisaliśmy.

U mnie dmuchawa działała na jednym biegu i naprawiłem rezystor... tzn spalony opornik zastąpiłem drucikiem i było ok. Rezystor jest za schowkiem od strony pasażera.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-09-2008, 14:31   

Gibson napisał/a:
Rezystor jest za schowkiem od strony pasażera.
a konkretniej w kanale wentrylacyjnym przy dmuchawie :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-09-2008, 11:18   

Ciechu78 napisał/a:
a konkretniej

dokładnie :)
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gucek87 


Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 26
Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-10-2008, 07:36   

przyczyna ze musialem puknac w bezpieczniki to bylo to ze nadpalil mi sie kabel od dmuchawy i niestety ale musialem zmienic cala skrzynke bezpiecznikow bo az kostka sie nadpalila, kosztowala mnie 50 zl. teraz mam kolejny problem NIESTETY :( :( zeby zgasic silnik to musze wyjac bezpiecznik od radia. jesli go nie wyjme to zebym nie wiem co ale pala mi sie kontrolki jakbym mial wlaczona stacyjke a nie jest bo klucz wyjety a stacyjka wyl. POMOCY !!!!!!!!!!!! :( :(:(:(
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load