|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
w Tipo 1.4 92 na 4 biegu wiatrak mi chodzi jakby byl na 1 |
Autor |
Wiadomość |
gucek87
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 26 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-08-2008, 18:47 w Tipo 1.4 92 na 4 biegu wiatrak mi chodzi jakby byl na 1
|
|
|
jak w temacie. co moze byc tego przyczyna ??
czasami zeby mi wiatrak zaczal chodzic to musialem uderzyc w bezpieczniki kolo kolumny kierowniczej. |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-08-2008, 19:32
|
|
|
gucek87, miałem ten sam problem można zapytać poprzedniego właściciela tipo a naprawiłem go prosto jak odkręcisz sterowanie nawiewu nie tylko tą obudowę tylko całość nie wypinając z linek to tam masz taką wtyczkę z lewej strony na 5 czy 6 przewodów odkręcasz ją odpinasz przewody i musisz ją rozkręcić tylko uwaga na sprężynki lubią strzelać a potem trzeba kombinować gdzie je wsadzić jak już ją rozkręcisz to są tam takie styki które lubią się brudzić i może nie dostawać dość dużego napięcia i się wolno kręci ja je przeczyściłem papierem ściernym i lata jak nowe |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
gucek87
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 26 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-08-2008, 09:40
|
|
|
a prosciej nie da sie tego zrobic ?? |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-08-2008, 11:39
|
|
|
gucek87 napisał/a: | a prosciej nie da sie tego zrobic ?? |
kup sobie nowy panel sterowania |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
gucek87
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 26 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-08-2008, 13:46
|
|
|
rozebralem i przeczyscilem ale niestety nie chodzi. dostep nie odpinajac linek jest poprostu wysmienity, wiecej nerw niz czegokolwiek |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-08-2008, 14:40
|
|
|
gucek87, może masz po prostu walnięty wiatrak ?
zamień i zobaczymy czy będzie to samo |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-08-2008, 22:27
|
|
|
A jak pozostałe biegi? 1,2 i 3 chodzą normalnie, a na 4 idzie za wolno? Jeśli tak, to coś z samym odwodem nie tak. O ile dobrze pamiętam, to wiatrak na 4 biegu dostaje pełne napięcie, nie idzie przez żaden rezystor itp. Także ciężko to zdiagnozować bez mierzenia miernikiem tego co dostaje wiatrak... Zobacz czy dostaje pełne napięcie, czy też jakieś małe.. Bo nie wiadomo, czy jest problem z napięciem, czy z natężeniem prądu.. |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-08-2008, 09:13
|
|
|
luki21, jezeli na 1,2 3 biegu chodzi jak nalezy to wiatrak jest ok. Sprawa dotyczy jedynie doprowadzenia pradu z pozycji 4 do wiatraka. I to tam jest cos nie tak. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-08-2008, 10:45
|
|
|
No tak, tylko z tego co ja wiem to ten caly oporniczek przy wiatraku reguluje prad podawany na bieg 1,2 i 3, a na 4 biegu idzie cale 12V do wiatraka...tak przynajmniej mi sie wydaje, jesli zle mowie to mnie poprawic...mimo wszystko w celu naprawy kolegi problemu sprawdzilbym przewody przy tym oporniczku znajdujacym sie za wiatrakiem |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
gucek87
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 26 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-08-2008, 18:53
|
|
|
problem jest w tym ze wogole nie chodzi na zadnym biegu |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 10:17
|
|
|
gucek87, Ja się z tym, że wcale nie dzaiałało bawiłem w ostatnią zimę....7 godzin w ratach na 2 dni siedziałem w lodowatym samochodzie, bo przecież, żeby się zmieścić to drzwi musiałem mieć otwarte z powyciąganym wszystkim co się da (włącznie z podłączaniem wiatraka "na krótko" sprawdzeniem bezpiecznika termicznego, wykręceniem całej skrzynki, wyjęciem z niej wtyczek, bezpieczników i przekaźników, aż po całkowitą rozbiórkę panelu itp). Też musiałem walnąć czasem w skrzynkę z bezpiecznikami, albo ją otworzyć. Przyczyny szukałem jakieś 3 godziny i znalazłem. Kabel, który doprowadzał + do panelu nie działał. On idzie też do skrzynki, więc tam może mieć luz, albo się przecierać i czasem załączy czasem nie. Poszukaj, która kostka z tyłu bezpieczników jest od panelu nawiewu i posprawdzaj dobrze kable. Małym pocieszeniem jest fakt, że przy składaniu wszystko ma tylko jedno miejsce pasujące Mnie najgorzej wkurzało nie to, że nie działa, tylko ten cały rozp****ol w samochodzie |
_________________
|
|
|
|
|
gucek87
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 26 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-08-2008, 15:31
|
|
|
otoz tak: podczas jazdy nawiew delikatny mialem jak stalem to cisza byla. jesli chodzi o bezpieczniki to mam tylko jedne jakie widzialem w tym aucie kolo kolumny kierowniczej, nigdzie indziej nie widzialem zadnych bezpiecznikow. nie mam cierpliwosci do tego juz |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 23:11
|
|
|
gucek87 napisał/a: | podczas jazdy nawiew delikatny mialem jak stalem to cisza byla | bo to był nawiew napędzany siłą wpadającego do wentylacji powietrza z zewnątrz, a nie sztucznie wpompowane powietrze przez wiatrak.
gucek87 napisał/a: | jesli chodzi o bezpieczniki to mam tylko jedne jakie widzialem w tym aucie kolo kolumny kierowniczej, nigdzie indziej nie widzialem zadnych bezpiecznikow | bo nie rozbierałeś niektórych elementów w Tipo, a ten termiczny nie wygląda jak te płytkowe zwykłe i jest schowany w plastiku pod wentylatorem nawiewu.
Nadal proponuje posprawdzać kable, weź multimetr, albo chociażby i zwykłą żarówkę, wbij szpilkę w przewód i badaj czy to masa, czy to kabel plusowy, który tak na prawdę prądu nie prowadzi. Wypnij wtyczkę od wentylatora i podłącz go bezpośrednio pod aku - jeżeli działa to powinien iść z prędkością 4-go biegu. Jak nie to , to zapodaj na pokrętło plus z innego miejsca. Jak pisałem, ja miałem identyczne objawy i rozkręciłem wszystko...potem miałem nawet problem ze złożeniem samego mechanizmu regulacji "do kupy", a przyczyną był kabel zapodający plusa na pokrętło. Drogą eliminacji dojdziesz najszybciej, jeżeli nie grzebiesz się w tym na co dzień i nie wiesz co jest pięć. |
_________________
|
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2008, 10:03
|
|
|
gucek87 napisał/a: | czasami zeby mi wiatrak zaczal chodzic to musialem uderzyc w bezpieczniki |
to mnie zastanawia bo ... gucek87 napisał/a: | problem jest w tym ze wogole nie chodzi na zadnym biegu |
a to mi wygląda na rezystor ... poprawcie mnie jesli się mylę ...ale jeśli to jest to to już dużo o tym pisaliśmy.
U mnie dmuchawa działała na jednym biegu i naprawiłem rezystor... tzn spalony opornik zastąpiłem drucikiem i było ok. Rezystor jest za schowkiem od strony pasażera. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-09-2008, 14:31
|
|
|
Gibson napisał/a: | Rezystor jest za schowkiem od strony pasażera. | a konkretniej w kanale wentrylacyjnym przy dmuchawie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-09-2008, 11:18
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | a konkretniej |
dokładnie |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
gucek87
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 26 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2008, 07:36
|
|
|
przyczyna ze musialem puknac w bezpieczniki to bylo to ze nadpalil mi sie kabel od dmuchawy i niestety ale musialem zmienic cala skrzynke bezpiecznikow bo az kostka sie nadpalila, kosztowala mnie 50 zl. teraz mam kolejny problem NIESTETY zeby zgasic silnik to musze wyjac bezpiecznik od radia. jesli go nie wyjme to zebym nie wiem co ale pala mi sie kontrolki jakbym mial wlaczona stacyjke a nie jest bo klucz wyjety a stacyjka wyl. POMOCY !!!!!!!!!!!! :(:(:( |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|